اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960611259947599

اشتباهات حقوقی رایج استارتاپ ها

کد: 13960611259947599

https://goo.gl/Xs24hn

، تهران , (اخبار رسمی): همیشه شاهد بسیاری از اشتباهات حقوقی توسط کارآفرینان و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها بوده ایم که به دفعات این اشتباهات و عدم اطلاعات دقیق قانونی، مشکلات زیادی را برای استارتاپ ها ایجاد کرده است که در بعضی موارد به منحل شدن آنها نیز انجامیده است.

اشتباهات حقوقی رایج استارتاپ ها
مشکلات حقوقی استارتاپ ها

به گزارش دادسان، بعضی از اشتباهات قانونی و پیچیده ای که در این سال‌ها دیده شده، در زیر آمده است:

1. عدم نوشتن قرارداد مشخص، واضح و بدون ابهام با هم بنیان گذاران استارتاپ: شما ابتدا باید با هم بنیانگذاران استارتاپتان توافق کنید که معامله بین شما چیست و قرارداد موسسین را نیز تکمیل کنید. اگر انجام این کار را به بعدا موکول کنید می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، به خصوص زمانی که استارتاپ شما رشد کند و وارد فازهای بعدی شود.

2. هنگام صدور سهام به فرشتگان / خانواده / دوستان، قوانین و قراردادهای استاندارد را رعایت نکنید:  برای جلوگیری از ابهامات و پیچیدگی‌های متعدد در رابطه با شرایط واگذاری سهام، بنیانگذاران باید وکیل‌های متخصص را استخدام کنند تا سند فروش سهام را با توجه به قوانین استاندارد ثبت کنند.

3. عدم وجود اسناد و قرارداد استخدامی: در استارتاپ‌ها به وفور دیده شده است که افراد جدیدی جذب یک تیم می شوند بدون اینکه اسنادی و قراردادی بین فرد استخدام شده و استارتاپ منعقد گردد.

4. عدم توجه به مالکیت معنوی: اگر شما یک محصول، فن آوری یا خدمت منحصر به فرد ایجاد کرده اید، باید اقدامات لازم را برای محافظت از مالکیت معنوی محصول و فناوری و خدمتی که  توسعه داده اید، در نظر بگیرید.

5. راه اندازی یک استارتاپ با برند و نام و دامنه ای که مشکل ثبت حقوقی دارد: هنگام انتخاب نام شرکت، انجام برخی تحقیقات برای کمک به جلوگیری از نقض علامت تجاری یا مشکلات نام دامنه بسیار مهم است.

6. نداشتن یک توافقنامه استفاده (term of use) و توافقنامه حفظ حریم خصوصی(privacy policy) برای وب سایت شما: توافقنامه استفاده، شرایط و ضوابط استفاده از وب سایت شما را بیان می کندو توافقنامه حفظ حریم خصوصی، بیانیه قانونی در وب سایت شما است که در آن چگونگی رفتار شما با اطلاعات شخصی جمع آوری شده از کاربران و مشتریان سایت را بیان می کند و  همچنین چگونگی استفاده از این اطلاعات، فروخته یا آزاد شدن آن به اشخاص ثالث را مشخص می کند.

7. عدم داشتن مشاور حقوقی: امروزه هر استارتاپ نیازمند وجود مشاور حقوقی در هر مرحله از کسب و کارش است.

 

معرفی استارتاپ دادسان:

استارتاپ دادسان، با شعار هوشمندانه ترین راه انتخاب وکیل، پلتفرمی است برای انتخاب وکیل متخصص، متناسب با مسائل حقوقی افراد که این پلتفرم کلیه نیازهای حقوقی مردم را به شکلی ساده برطرف می‌سازد. دادسان این مساله را با تشخیص حوزه مربوط به پرونده و ارجاع آن به بهترین وکیل متخصص در آن زمینه با در نظر داشتن شرایط و پیش فرض‌های اعلامی افراد حل کرده است. دادسان پیگیری روند پرونده و پاسخگویی وکیل را تسهیل نموده است. تنظیم قرارداد، اخذ وکالت و مشاوره حقوقی از جمله خدمات دادسان است حتما اگر هرکدام از مشکلات، سوالات یا اشتباهات حقوقی بالا را داشتید به سایت http://www.dadsun.ir  سر بزنید و از خدماتش استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دادسان

دادسان سامانه ای است که به مردم وکیل متخصص و متناسب با پرونده خود را پیشنهاد می دهد. همچنین با پیگیری به موقع شرایطی را فراهم می سازد تا افراد با خیالی راحت شاهد پیشرفت پرونده خود باشند. https://www.DADSUN.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]