اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960621260877634

امروز با حضور وزیر ورزش دولت دوازدهم مشعل این بازی‌ها روشن خواهد شد:

آغاز المپیک ارامنه از فردا در تهران،حضور بیش از 750 ورزشکار در 9 رشته ورزشی

کد: 13960621260877634

https://goo.gl/oB6TQh

، (اخبار رسمی): مسابقات ارامنه ایران چهل و نهمین دوره‌ خود را از این هفته آغاز خواهد کرد که طی این مدت تیم‌های ورزشی از اقصی نقاط کشور در این مسابقات که نیمه دوم شهریور برگزار می‌شود، شرکت کرده و نتیجه تلاش‌های یکساله خود را می‌بینند.

آغاز المپیک ارامنه از فردا در تهران،حضور بیش از 750 ورزشکار در 9 رشته ورزشی
آغاز المپیک ارامنه از فردا در تهران،حضور بیش از 750 ورزشکار در 9 رشته ورزشی

به گزارش باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات، این باشگاه از سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۳ش) به بعد اقدام به برگزاری بازی‌های سالانه ارامنه کشور نمود. برگزاری مسابقات به تقویت هر چه بیشتر روحیه همکاری و تعاون و حفظ هویت فرهنگی ارامنه کشور انجامید.

به منظور تشویق ورزشکاران و تقویت روحیه ورزشکاری بین ارامنه، از سال ۱۳۴۳ به بعد، به استثناء سال‌های ۱۳۵۷، ۱۳۶۰، ۱۳۶۳ و ۱۳۶۵ بازی‌های ورزشی ارامنه کشور هر ساله به طور مرتب و منظم برگزار شده‌اند.

بازی‌های ورزشی ارامنه کشور تا سال ۱۹۷۴ (۱۳۵۳ خورشیدی) در محل ساختمان مرکزی باشگاه آرارات و گاه در ورزشگاه‌های گوناگون برگزار می‌شده‌اند، اما پس از پایان عملیات ساختمانی ورزشگاه آرارات، رقابت‌های همه رشته‌های ورزشی در قالب مسابقات سراسری ارامنه ایران در ورزشگاه جدید التأسیس آرارات برگزار شده‌اند.

با تلاش پیگیر هیئت‌های مدیره و انجمن ورزشی باشگاه، این بازی‌ها، که به المپیک ارمنیان شهرت یافته، در نیمهٔ دوم شهریور هر سال به طور منظم برگزارشده و ورزشکاران و باشگاه‌ها و تیم‌های بیشتری را از تهران و شهرستان‌های تبریز، ارومیه، اصفهان، رشت، شیراز، اهواز، آبادان، گرگان، ساری و همچنین گروه‌های آزاد ورزشی در بر گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات

باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات (راه‌اندازی ۴ ژوئیه ۱۹۴۴ میلادی برابر با ۱۳۲۳ خورشیدی) یک باشگاه ورزشی ویژه ارمنیان در شهر تهران است. باشگاه فرهنگی ورزشی آرارات از بدو تأسیس، توجه ویژه‌ای به ورزش‌های پایه از جمله دو و میدانی و همچنین شنا داشته است و در سال ۱۹۵۰ میلادی، تنها چند سال پس از تأسیس، دارای تیم‌های ورزشی وزنه‌برداری، کوه نوردی، پینگ پنگ، اسکی، کشتی، بدنسازی، فوتبال، بسکتبال و والیبال بوده است. از ورزشکاران قدیمی آرارات، می‌توان به لئون کورکچیان اشاره نمود که در مسابقات کشوری وزنه‌برداری، در وزن خود مقام قهرمانی را کسب نمود و علاوه بر آن رکورد جدیدی نیز در رده خود به ثبت رساند. هاکوپ کورکچیان نیز، در همان مسابقات، توانست در وزن خود مقام اول را کسب کند. در همان سال‌های ابتدای تأسیس، تیم‌های ورزشی آرارات در چندین مسابقه جهانی در رشته‌های گوناگون شرکت نمودند که این روند تا کنون نیز ادامه دارد. از دیگر ورزشکاران مطرح آرارات در سالهای ابتدای تأسیس، هنریک تمرز بود که موفق شد در مسابقات المپیک ملبورن در سال ۱۹۵۶ مقام پنجم جهانی را در رشته وزنه‌برداری از آن خود کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | باشگاه‌ها