اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960625261057657

اهمیت استفاده از سیستم‌های اعلام حریق

کد: 13960625261057657

https://goo.gl/E5YVLC

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم‌های اعلام حریق که چندین دهه از طول عمر آن در جهان می‌گذرد توانسته به خوبی جایگاهی مناسب را در صنعت ساختمان بدست آورد. امروه نصب تجهیزات اعلام و اطفا حریق در ساختمان‌های نو و یا حتی ساختمان‌های قدیمی یک ضرورت به شمار می‌رود.

اهمیت استفاده از سیستم های اعلام حریق
اهمیت استفاده از سیستم‌های اعلام حریق

امروزه در مقررات ملی ساختمان در کشور خود شاهد این هستیم که تاکید لازم برای موضوع سیستم های اعلام حریق به خصوص برای ساختمانهای 4 طبقه و بالاتر وجود دارد.

به گزارش سایت حریق سرخ، امروزه  صنعت ساختمان به سویی می‌رود تا با تغییرات جزیی و استفاده بهینه از امکانات موجود، بهترین فضا را جهت پیشگیری از خطرات طبیعی و یا آتش سوزی و سرقت و کاهش ریسک پذیری در ساختمان فراهم آورد.

اینجاست که نقش مهندسین در ساخت و سازها بیش از گذشته است، تا جایی که گاهی در اخبار می‌شنویم در شهرهای بزرگ جهان مانند توکیو در سال شاید هزاران زمین لرزه به وقوع می‌پیوند ولی خسارت مالی یا جانی آن اندک است یا اینکه آمار حریق در شهرهای بزرگ دنیا نشان دهنده این واقعیت است  که همواره پیشگیری بهتر از درمان است. سیستم اعلام حریق و بدنبال آن اطفاء حریق از جمله مواردی است که به موضوع پیشگیری از بروز حریق در ساختمان می‌پردازد.
سیستم های اعلام حریق که چندین دهه از طول عمر آن در جهان می‌گذرد توانسته به خوبی جایگاهی مناسب را در صنعت ساختمان بدست آورد. به گونه ای که ما امروزه در نشریات و مقررات ملی ساختمان در کشور خود شاهد این مدعی هستیم که تاکید لازم برای موضوع سیستم های اعلام حریق می‌گردد به ویژه این مسئله برای ساختمان خاص و آپارتمان‌های ۴ طبقه و بالاتر دارای اهمیت می‌باشد. زیرا حفاظت از مال و جان افراد دارای اهمیت انکار ناپذیر است. با این حال هنوز هم هستند افرادی که ضرورتی برای هزینه تامین امنیت ساختمانها نمی بییند چرا که این سیستم‌ها معمولا تا سالیان زیاد ممکن است کاربرد نداشته باشند. و یا حتی ممکن است به دلیل شیطنت های کودکانه و استفاده بی مورد موجب راه اندازی بی جهت و مشکلات بعد از آن شود.

وقتی‌که حریق رخ می‌دهد مهمترین موضوع با اهمیت فراوان است زمان می‌باشد، همیشه تمام کسانی که ساختمان یا انبار یا … آنان دچار حریق شد شکایت از تاخیر در زمان رسیدن آتش نشانان دارند چراکه از زمان بروز اولین نشانه های حریق تا خاموش کردن آن زمان زیادی نیست و همواره آتشنشانان با مشکلات مانند ترافیک تا رسیدن و بعد از آن رسیدن تا طبقات بالا یا ارتفاع های بلند در ساختمان دچار حریق روبه رو هستند.
اینجاست که اهمیت و نقش نصب سیستم های اعلام حریق مشخص می‌شود. چرا که با تشخیص علائم آتش سوزی و فعال شدن آژیرها و اعلام آتش سوزی میتواند از جان و مال ساکنین محافظت کند. و مشخص می‌شود که هزینه نصب آن به مراتب از هزینه ای که یک آتش سوزی میتواند تحمیل کند کمتر است.
طراحی و نصب سیستم های اعلام حریق به دو دسته حفاظت از جان و مال تقسیم می‌شود. بدین ترتیب مسیر نصب تجهیزات و راه های ارتباط آن‌ها با یکدیگر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • طراحی و نصب و راه اندازی برای مسیرهای فرار
  • طراحی و نصب و راه اندازی فضای سکونت به جز حمام و دستشویی
  • طراحی و نصب و راه اندازی برای فضاهای خاص ویژه نگهداری اموال

به همین دلیل توصیه می‌شود متولیان ساخت و بازسازی قبل از هر اقدامی  مشاوره و راهنمایی برای انتخاب بهترین و بهینه ترین گزینه  سیستم اعلام حریق را از دست ندهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

حریق سرخ

امروزه صنعت ساختمان به سویی می رود تا با استفاده بهینه از امکانات موجود بهترین فضا را جهت پیشگیری از خطرات و کاهش ریسک پذیری در ساختمان فراهم آورد. نصب سیستم های اعلام و اطفا حریق هوشمند و خودکار یکی از فاکتورهای تامین امنیت ساختمان به شمار می رود. شرکت حریق سرخ افتخار دارد تا با ارائه تجهیزات اعلام و اطفا حریق از بهترین برندها نقش کوچکی در تامین امنیت ساختمانها ارتقا حس امنیت شهروندان ایرانی ایفا کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان