اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960630261717618

کافه سیار: کافه‌هایی در دل طبیعت

کد: 13960630261717618

https://goo.gl/nfSNBP

، تهران , (اخبار رسمی): کافه های سیار در جهان قدمتی چند ده ساله دارند و از نظر اقتصادی نیز موفقیت چشمگیری داشته‌اند. محبوبیت کافه‌های سیار در جهان به قدری افزایش داشته که علاوه بر کافه‌های سیار مستقل، تعدادی از بزرگترین شرکت‌های صنعت قهوه مانند استارباکس نیز در برخی کشورها کافه سیار راه‌اندازی کرده‌اند.

کافه سیار: کافه‌هایی در دل طبیعت
کافه سیار: کافه‌هایی در دل طبیعت

کافه سیار وسیله ای است که داخل آن یک ماشین قهوه‌ساز به همراه سایر تجهیزات کمکی نصب شده است، که محصولات پایه‌ی یک کافی‌شاپ را میفروشد. اما این نوع کافه حتی بیش‌تر از کافه‌های ثابت انعطاف‌پذیر است.

به گزارش بامارو، کافه‌های سیار در جهان قدمتی چند ده ساله دارند و از نظر اقتصادی نیز موفقیت چشمگیری داشته‌اند. محبوبیت کافه‌های سیار در جهان به قدری افزایش داشته که علاوه بر کافه‌های سیار مستقل، تعدادی از بزرگترین شرکتهای صنعت قهوه مانند استارباکس نیز در برخی کشورها کافه سیار راهاندازی کرده‌اند و منحصراً قهوه خود را به فروش می‌رسانند.

مطمئنا شما هم مثل همه‌ی عاشقان قهوه بارها به این موضوع فکر کرده‌اید که کاش من هم کافه داشتم. احتمالاً هزینه بالای راه‌اندازی کافه، بلافاصله شما را از این فکر بیرون آورده است، اما شاید تحقق بخشیدن به آن، چندان هم غیرممکن نباشد.

اگر کمی خاطرات کودکی خود را مرور کنید، شاید با ایده‌های خلاقانه‌ای روبرو شوید. شما شما هم به راحتی می‌توانید کافه داشته باشید، چندان سخت نیست. به دوران کودکی خود برگردید، بستنی و فالوده فروش‌های گرمای تابستان و یا لبو فروش‌های سرمای زمستان که شاید آن‌ها نیز روزی رویای داشتن بستنی یا لبو فروشی خود را داشته‌اند و کم و بیش آن را محقق کرده‌اند.

شما نیز اگر رویای داشتن کافه در سر دارید، اما نمی‌توانید از پس مخارج سنگین راه‌اندازی آن برآیید، می‌توانید کافه سیار خود را استارت بزنید.

کافه‌های سیار در جهان قدمتی چند ده ساله دارند و از نظر اقتصادی نیز موفقیت چشمگیری داشته‌اند. در سال‌های اخیر محبوبیت کافه‌های سیار در جهان به قدری افزایش داشته که علاوه بر کافه‌های سیار مستقل، تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت قهوه مانند استارباکس نیز در برخی کشورها کافه سیار راه‌اندازی کرده‌اند و منحصراً قهوه خود را به فروش می‌رسانند. خوشبختانه، در کشور ما نیز طی چند سال گذشته، کافه‌های سیار زیادی به ویژه در شهر تهران، توسط جوانان خوش‌ذوق و خلاق راه‌اندازی شده ‌است و یقیناً سایر شهرهای ایران نیز ظرفیت پذیرش این کسب و کار نوپا و مستقل را دارند.

در اصل، کافه سیار یک وسیله نقلیه که داخل آن یک ماشین قهوه‌ساز به همراه سایر تجهیزات کمکی نصب شده است، می‌باشد که محصولات پایه‌ی یک کافی‌شاپ را می‌فروشد. اما این نوع کافه حتی بیش‌تر از کافه‌های ثابت انعطاف‌پذیر است.

انتخاب نوع وسیله‌ی نقلیه، تزیینات و زیباسازی آن و محصولاتی که برای مشتریان فراهم می‌کند، همه بسته به ذوق و سلیقه‌ی شما و البته هزینه‌ی اولیه‌تان دارد. بهتر است وسیله‌ی نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، به اندازه کافی جادار باشد و ترجیحا حس خوبی به مشتری دهد. (مانند خودروهای کلاسیک)، اما اگر از پس هزینه‌ی آن برنمی‌آیید می‌توانید از وسایل نقلیه‌ی دیگر که به خوبی تزیین شده‌اند استفاده کنید. اما نکته‌ی اصلی در کالاهایی است که به مشتری ارائه می‌دهید. علاوه بر انواع قهوه با کیفیت، می‌توانید شیرینی و کیک‌های خانگی هم ارائه دهید که طرفداران ویژه خود را دارند. چای نیز به عنوان دومین نوشیدنی پرمصرف دنیا، می‌تواند سود قابل توجهی نصیب شما کند.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کافه سیارتان را در کجا راه‌اندازی کنید. مسلماً محلی که کافه سیار خود را پارک کرده و به فروش قهوه می‌پردازید، برای موفقیت کسب و کار سیارتان بسیار حیاتی است. گزینه‌های متنوع زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. به طور کلی واضح است که مکان‌های پر رفت و آمد، محل مناسبی برای شماست، اما لزوماً نمی‌توان گفت که در تمامی مکان‌های پر رفت و آمد فروش شما حداکثر خواهد بود. بهتر است محل مورد نظرتان را کمی هوشمندانه‌تر انتخاب کنید. اطراف سالن‌های نمایش، سالن‌های سینما و تئاتر، رویدادهای مختلف، فستیوال‌ها، مراکز فروش، پارکینگ‌ها و حاشیه راه‌های پرتردد، از جمله موقعیت‌هایی هستند که برای کافه سیار مناسب‌اند.

 

مزیت‌های اصلی کافه سیار:

هزینه راه‌اندازی پایین: راه‌اندازی یک کافه سیار به مراتب نیازمند سرمایه‌ی کمتری نسبت به کافه ثابت است. هزینه‌هایی مانند خرید یا اجاره ملک، دکوراسیون، خرید میز و صندلی، نگهداری از محل و امثال اینها در یک کافه سیار وجود ندارد. هرچند مخارجی مانندخرید وسیله‌ی نقلیه، زیباسازی ظاهر آن دستگاه قهوه‌سازاجاق گاز و فر، منیع آب و منبع برق، باعث می‌شود. برای راه‌اندازی یک کافه‌سیار نیازمند سرمایه‌ی اولیه چند ده میلیون تومانی شوید، اما این مبلغ بسیار کمتر از سرمایه‌ی مورد نیاز برای یک کافه است.

محبوبیت روز افزون قهوه: قهوه بعد از آب و چای، سومین نوشیدنی محبوب و پرمصرف دنیاست و با این حال روز به روز محبوبیت آن بیشتر می‌شود.  فواید قهوه باعث شده تا در کشور ما هر روز طرفداران آن بیشتر شوند.  انروزه افراد بسیاری هستند که فرصت مراجعه به یک کافه و منتظر ماندن برای یک فنجان قهوه را ندارند، از طرفی از کیفیت نامرغوب قهوه‌های فوری نیز  بسیار ناراضی هستند.  اینجاست که کافه سیار می‌تواند سر راهشان سبز شده و با یک فنجان قهوه دم کرده، نیاز آنها را بر طرف کند

انعطاف پذیری و سازگاری: کافه سیار به راحتی می‌تواند با سبک زندگی شما سازگار باشد. برخی افراد از روی علاقه یا به عنوان شغل دوم، کافه سیار خود را راه اندازی می‌کنند، در حالیکه افرادی نیز هستند که آنرا بعنوان حرفه اصلی خود انتخاب کرده‌اند. شما می‌توانید کافه سیار خود را به صورت نیمه‌وقت، مناسبتی و یا تمام‌وقت، راهی خیابان‌های شهر خود کنید.

سودآوری بالا: قهوه، انواع چای و محصولات مشابه آنها، سود آوری بسیار بالایی دارند که حتی می‌تواند تا ۹۵ درصد نیز برسد. به همین علت است که افراد زیادی در سراسر دنیا، حتی تاجرین بزرگ، تمایل به سرمایه‌گذاری در صنعت قهوه دارند.

دسترسی آسان: شما می‌توانید کافه سیارتان را به هر سمت که می‌خواهید برانید و همیشه در دسترس مردم باشید. همان‌طور که گفته شد، در اطراف سالن-های نمایش و سینما، رویدادهای مختلف و مراکز خرید، دسترسی به یک فنجان قهوه دم‌کرده و داغ، می‌تواند برای مردم بسیار دلچسب باشد و کافه سیار شما قابلیت این را دارد که به این نیاز مشتریان‌تان به خوبی پاسخ دهد.

غیرفصلی بودن قهوه: قهوه را می‌توان در تمام فصول و در تمام طول سال سرو کرد. قهوه یک محصول فصلی نیست و این خود مزیت بزرگی به حساب می‌آید. به عنوان مثال، بستنی فروش-های سیار و حتی غیر سیار را در نظر بگیرید که در فصول سرد سال، یا باید محصول خود را عوض می‌کردند، یا منتظر فصول گرم سال می‌شدند. البته ممکن است در روزهای بسیار گرم سال، میزان فروش شما کاهش یابد، اما در نظر داشته باشید که تعداد این چنین روزها زیاد نیست.

 

اما بزرگترین چالش پیش روی شما چیست؟ چه عاملی باعث می‌شود موفقیت شما تا حدودی تضمین شود؟ سه عامل اصلی که می‌توانند در موفقیت شما تاثیر گذار باشند، کیفیت قهوه، سرعت سرویس‌دهی و گستردگی منوی شماست. فراهم کردن هر سه مورد بخصوص برای یک کافه سیار کار بسیار مشکلی است.  بنابراین بهتر است در شروع کار بیشتر بر روی یک مورد تمرکز کنید. اما کدام یک از این سه مورد مهم‌تر است؟ مسلما هر سه مورد اهمیت بالایی دارند، اما از میان این‌همه همیشه کیفیت است که برنده می‌شود. کیفیت بالای قهوه باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود. میانگین دانش افراد نسبت به قهوه  روز به روز بیشتر می‌شود و به طبع آن انتظارشان نیز بالاتر می‌رود.  از این رو کیفیت قهوه در جذب و حفظ مشتری بسیار موثر خواهد بود. مشتریان همیشه حاضرند  برای یک فنجان قهوه‌ی دلچسب، دقایقی منتظر باشند.

علاوه بر این گستردگی بیش از حد منو می‌تواند تا حدی سرعت عمل شما را کاهش دهد.

نکته آخر اینکه رفتار دوستانه و به قول معروف خودمانی، مثبت و پر انرژی داشته باشید. کمی خوش و بش بامشتری حس خوبی در او ایجاد می‌کند و حتما برای مراجعه مجدد رفتار دوستانه شما را در نظر قرار می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بامارو

بامارو برنامه ای است که به کاربران این امکان را میدهد تا از نزدیکترین کافی شاپ های اطراف خود سفارش به صورت بیرون بر و ارزانتر از قیمت منو کافه ها بدهند و برحسب نیاز خود تعیین کنند که خودشان سفارش را دریافت کنند،یا سفارش آنها توسط پیک برایشان ارسال شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح