اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960724264327792

شبکه به زبان ساده

کد: 13960724264327792

https://goo.gl/KTPTCy

، تهران , (اخبار رسمی): اساسی‌ترین تعریف شبکه، توانایی برقراری ارتباط دو سیستم مستقل با یکدیگر است. اندازه‌ی یک شبکه می‌تواند از دو کامپیوتر که با کابل به یکدیگر مرتبط شده‌اند تا شبکه یک شرکت یا سازمان با 100 یا 1000 کامپیوتر متغییر باشد.

شبکه به زبان ساده
شبکه

با وجود استفاده‌ی گسترده‌ از کامپیوترها در دنیای امروز برای برقراری ارتباطات و انجام کارها با اینترنت، درک اینکه شبکه دقیقا چیست و چگونه کار می‌کند بسیار اهمیت دارد. بدون شبکه‌ها هیچ گونه ارتباطی بین کامپیوتر شما و کامیپیوترهای دیگر خواه از طریق ایمیل، یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، وب‌گردی و یا دانلود موزیک و فیلم امکان نداشت. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به این که شبکه چیست و چه اهمیتی دارد. همچنین در مورد تجهیزاتی که برای راه‌اندازی یک شبکه‌ی خانگی نیاز دارید صحبت خواهیم کرد. بعد از خواندن این مقاله درک بهتری از چگونگی تعامل کامپیوترها خواهید داشت.
بیشتر شبکه‌های خانگی شامل دو یا چند کامپیوتر با کارت شبکه‌های داخلی هستند. این کامپیوترها توسط کابل‌های شبکه با سوکت RJ45 و یا روش‌های دیگر مانند ارتباط بی‌سیم(wireless) به یک سوییچ یا روتری با یک سوییچ داخلی متصل می‌شوند. سپس برای اینکه سیستم‌های شما به اینترنت دسترسی پیدا کنند، این سوییچ یا روتر به یک مودم DSL متصل می‌شود.

کابل مورد استفاده در اتصال دو کامپیوتر کابل لن‌ RJ45 است که با طول‌های مختلف در تمام فروشگاه‌های کامپیوتری پیدا می‌شود. یک سر این کابل به کارت شبکه شما در پشت کیس یا کنار لپ‌تاپ وصل می‌شود و سر دیگر آن به یک پورت خالی در روتر متصل می‌شود.
روتر قابل استفاده در اتصال دو کامپیوتر می‌تواند روتر معمولی با تعداد 4 پورت یا کمتر باشد که با برندهای مختلف وجود دارد. این روتر که در‌واقع یک سوییچ داخلی هم دارد مسئول برقراری ارتباط تمام سیستم‌هایی است که به آن وصل هستند. یعنی کامپیوتر A با کامپیوتر B از طریق این روتر/سوییچ با هم صحبت می‌کنند. سپس این روتر با یک کابل دیگر به یک مودم اینترنت وصل می‌شود تا دسترسی کامپیوترها به شبکه‌ی جهانی برقرار شود. نکته‌ی جالب این است که مودم‌های امروز وظیفه‌ی روتر و مودم را به طور همزمان انجام می‌دهند. یعنی نیاز نیست شما یک روتر/سوییچ و یک مودم تهیه کنید. اگر یک مودم داشته باشید که چند پورت لن‌ داشته باشد و یا مجهز به فناوری وای‌فای باشد، کار روتر/سوییچ را هم انجام می‌دهد. اگر بخواهید از فناوری وایرلس استفاده کنید باید کارت شبکه وایرلس داشته باشید. به همین سادگی شما یک شبکه راه اندازی کرده‌اید.

حالا چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی تعداد بسیار زیادی از این شبکه‌ها به یکدیگر متصل شوند؟ شبکه‌ی منزل شما به شبکه‌ی بستگان و آشنایانتان متصل باشد و در عین حال با شبکه محل کارتان ارتباط داشته باشد؟ از به هم پیوستن تمام این شبکه‌ها، یک شبکه وسیع به وجود خواهد آمد که به آن اینترنت می‌گوییم. Inter به معنی میان و net مخفف network به معنی شبکه است. بنابراین اینترنت به معنی (در میان شبکه‌ها) است.
وقتی شما به اینترنت متصل هستید و ایمیل‌های خود را چک می‌کنید یا مطالب به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کنید، در‌واقع این اطلاعات، از میان شبکه‌های دیگر عبور کرده و به شبکه شما می‌رسد. تمام این شبکه‌ها از طریق چیزی به اسم مسیریابی یا روتینگ قادرند با یکدیگر صحبت کنند که در مطالب بعدی توضیح داده خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خدمات شبکه اورین

راهکارهای جامع آی‌تی برای کسب و کار شما. تخصص در طراحی، راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]