اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960807265927856

پنج دستورالعمل ساده برای شروع یادگیری صخره نوردی

سنگ نوردی را حرفه ای یاد بگیرید

کد: 13960807265927856

https://goo.gl/ncG2uk

، تهران , (اخبار رسمی): مجله‌ی خبری بیواک با هدف بهبود کیفی اطلاع رسانی اخبار و گزارشات مرتبط با رشته‌های ورزشی کوهستانی و همچنین بسترسازی آموزشی در این حوزه به صورت دیجیتال با همکاری علاقه‌مندان و متخصصین این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده است.

سنگ نوردی را حرفه ای یاد بگیرید
آموزش سنگ نوردی

صخره نوردی نه تنها برای کشف زیبایی‌های طبیعت و دنیای اطرافمان یک فرصت است؛ بلکه زمینه‌ای برای به چالش کشیدن خودمان به روش‌های مختلف است. بهترین و با ارزش‌ترین نبردها نبرد با طبیعت است.

اگر تصمیم گرفتید که صخره نوردی را یاد بگیرید، مطمئن باشید که به سرگرمی‌بسیار هیجان انگیزی علاقه‌مند شده‌اید. در پایین نکاتی برای شروع یادگیری آورده شده است…

ادموند هیلاری: این کوه‌ها نیستند که فتحشان می‌کنیم؛ بلکه خود ما هستیم.

برای اکثر مردم، فقط بیرون بودن از خانه می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش باشد. اما صخره نوردی نه تنها برای کشف زیبایی‌های طبیعت و دنیای اطرافمان یک فرصت است. بلکه زمینه‌ای است برای به چالش کشیدن خودمان به روش‌های مختلف. بهترین و با ارزش‌ترین نبردها نبرد با طبیعت است. معمولا تصور می‌شود که صخره نوردی مخصوص افرادی است که طرفدار آدرنالین بالا هستند؛ اما در حقیقت این ورزش یک ورزش ماجراجویانه است که اکثر افراد می‌توانند از آن لذت ببرند. برای صخره نوردی لازم نیست که جوان باشید یا بدنی آماده داشته باشید؛ زیرا افراد زیادی وجود دارند که در بزرگسالی صخره نوردی را می‌آموزند. اگر شما نیز برای آموختن آن هیجان زده هستید بهترین راه برای شروع یادگیری شروع زیر نظر یک شخص با تجربه در صخره نوردی یا رفتن به یک آموزشگاه صخره نوردی است. علاوه بر آن دستورالعمل‌هایی که به شما در طول راه کمک میکند در ادامه ارائه شده است.

 

تمرینات کششی و گرم کردن :

یکی از بدترین مشکلاتی که می‌تواند در طول صخره نوردی رخ دهد، گرفتگی عضله‌ی پا یا دیگر عضلات بدن است. برای جلوگیری از چنین اتفاقی قبل از شروع مطمئن شوید که به اندازه‌ی کافی تمرینات کششی انجام داده‌اید. تمرینات کششی موجب بهتر شدن گردش خون و انعطاف پذیری بدن می‌شود، قبل از شروع صخره نوردی سی دقیقه برای گرم کردن عضلات و مفاصل اقدام کنید تا ضربان قلبتان به آرامی‌ بالا رود.

 

شناسایی مسیر:

یک مهارت مهم که به پرورش نیاز دارد این است که به سنگ یا صخره مورد نظر با دقت نگاه کنید و مسیری که می‌خواهید از آن بالا بروید را در ذهن خود تصور کنید. شناسایی قسمت‌هایی که باید برای بالا رفتن از آن استفاده کنید می‌تواند کمک بزرگی در طول صخره نوردی باشد. قدرت، وزن و تعادل خود را در نظر داشته باشید و سپس هر حرکت را با در نظر گرفتن مسیر برنامه ریزی کنید.

گریپ (گرفتن درست) :

بخش مهمی از صخره نوردی گرفتن درست سنگ یا قلاب کوه نوردی است. بهترین راه برای یک گریپ خوب این است که بیش از حد نیاز فشار ندهید. در غیر اینصورت ساعد خود را به سرعت خسته می‌کنید. بهتر است بدانید که معمولا ماهیچه‌هایی که از آنها برای گرفتن سنگ یا قلاب استفاده می‌کنید، خیلی سریع‌تر خسته می‌شوند. در حقیقت فشردن زیاد مانع حرکت راحت درصخره نوردی می‌شود. یک شخص کوه نورد معمولا هنگامی‌ که در موقعیتی سخت گیر می‌کند بیش از حد نیاز فشار وارد می‌کند. به همین دلیل باید عادت کرد که گریپ خودرا هر از چند گاهی بررسی کرد. هنگامی‌که دست شما لیز خورد و گریپ خود را از دست دادید آرامش خود را حفظ کنید؛ سپس موقعیت خود را برای یافتن راه حلی دیگر ارزیابی کنید. به علاوه راهی مناسب برای داشتن یک گریپ خوب تمرینات ساعد است.

 

تعادل :

یکی دیگر از مهارت‌های مهم یک صخره نورد نگه داشتن تعادل است. هنگامی‌که صخره نوردی می‌کنید در موقعیت‌های دشوار بسیاری قرار می‌گیرید. معمولا در موقعیت‌هایی که دست‌ها و پا‌هایتان فاصله‌ی زیادی از هم دارند حفظ کردن تعادل بسیار ضروری می‌شود. هنگامی‌ که می‌خواهید به سمت بالا حرکت کنید از مرکز تعادل خود غافل نشوید، این موضوع به شما کمک می‌کند تعادل خود را حفظ کنید. یک راه برای بهبود تعادل شما این است که با زاویه بیش از شصت درجه حرکت کنید یا با استفاده از پاها پرش بلندی انجام دهید. می‌توانید از دستانتان برای حفظ تعادل استفاده کنید اما دیواره‌ی صخره را نگیرید.

نکات مهم دیگر که باید به خاطر داشته باشید این است که بدن خود را به دیواره‌ی صخره نزدیک نگه دارید. از پاهایتان برای حمل وزن و از دستانتان برای حفظ تعادل استفاده کنید. مخصوصا برای استراحت‌های کوتاه و مکرر. جدا از این نکات، تکنیک‌های بسیاری وجود دارند که فقط از طریق تمرین یا مشاهده صخره نوردان حرفه‌ای یاد می‌گیرید. اگر شما صخره‌ای یافتید که بالا رفتن از آن برایتان سخت بود، می‌توانید ابتدا صخره نوردی را از یک دیوار در فضای اموزشگاه و یا باشگاه خود شروع کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله ورزشی بیواک

مطالعه اخبار و تازه های روز جهان نیازی ضروری برای تمام کسانی است که می خواهند در زمینه فعالیتی خود بروز بوده و همگام با دنیای امروزی در حال پیشرفت باشند.در دنیای امروزی با خبرشدن از تازه ترین ها در زمینه فعالیتی هر فردی کار دشواری نیست و به سادگی تنها با چند کلیک امکانپذیر است ولی پیدا کردن منبعی موثق و بی طرفانه برای اخبار و مقالاتی که مطالعه میکنیم کار دشواری است . مجله خبری بیواک با هدف بهبود کیفی اطلاع رسانی اخبار و گزارشات مرتبط با رشته های ورزشی کوهستانی و همچنین بسترسازی آموزشی در این حوزه به صورت دیجیتال با همکاری علاقمندان و متخصصین این حوزه فعالیت خود را آغاز نموده است و تمام توان خود را به کار گرفته تا بتواند قدمی هر چند کوچک در جهت شناخت شدن صعودهای ورزشی در کشور عزیزمان بردارد و کاملا بی طرف و بدون وابستگی به گروه یا نهادی مطالب روز را در اختیار کاربران خود قرار دهد ، امید که در این راه کنار ما باشید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | باشگاه‌ها