اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960809266226668

آلودگی‌های پنهان سرویس‌های بهداشتی

کد: 13960809266226668

https://goo.gl/9iezq1

، تهران , (اخبار رسمی): آلودگی سرویس‌های بهداشتی عمومی مسئله‌ی تازه‌ای نیست. میکروب‌های ناقل در این مکان‌ها در صورت عدم احتیاط، می‌توانند منجر به انتقال بیماری‌های مختلف از شخصی به شخص دیگر شوند. مسئله‌ای که در این بین حائز اهمیت است، وجود ‌آلودگی‌های پنهان دور از چشم است که علی‌رغم تصور عموم، می‌تواند بسیار خطرناک باشند.

آلودگی‌های پنهان سرویس‌های بهداشتی
آلودگی‌های پنهان سرویس‌های بهداشتی

آلودگی‌های پنهان موجود در سرویس‌های بهداشتی عمومی، جایگاه میکروب‌های ناقلی است که در صورت انتقال به افراد، می‌تواند زمینه ساز انواع بیماری‌های باشد

اغلب افراد از فضای آلوده سرویس‌های بهداشتی عمومی گریزان هستند و تا حد امکان سعی می‌کنند به این مکان‌ها نروند. گاهی اوقات نیز در صورت اجبار، با وسواس کامل این کار را انجام داده و تلاش می‌کنند کمترین تماس را با وسایل موجود داشته باشند. غافل از اینکه باز هم مواردی وجود دارد که برخلاف تصورتان می‌تواند حداکثر باکتری را به خود جذب کرده و بستر مناسبی برایشان فراهم کند.

سطح تماس یک شخص با وسایل دستشویی‌های عمومی، می‌تواند عامل آلودگی برای شخصی دیگر باشد و این روند می‌تواند در انتقال آلودگی از شخصی به شخص دیگر تأثیرگذار باشد. این بدان معناست که تمامی وسایلی که در تماس با محیط هستند، به نوعی در معرض باکتری‌ها قرار دارند. به طور کلی طی تحقیقاتی که محققان دانشگاه آریزونا انجام داده‌اند، 30 تا 50 درصد باکتری‌های موجود در سرویس‌های بهداشتی عمومی از طریق تماس، می‌توانند از شخصی به شخص دیگر منتقل شوند.

متأسفانه تماس سطحی تنها عامل انتقال باکتری‌ها نبوده، بلکه طی مقالات American Journal of Infection Control در سال 2012 ، ترشحات محیطی می‌توانند نقش مهمی در انتقال باکتری‌ها ایفا کنند.

هنگام کشیدن سیفون یا شستشو، ذرات ریزی در هوا پخش شده که تأثیر به سزایی در پخش آلودگی‌ها بر جای خواهند گذاشت. تاکنون تصاویر آهسته از ذراتی که هنگام عطسه در محیط منتشر می‌شود را دیده‌اید؟ همین اتفاق به طور مشابه در سرویس‌های بهداشتی عمومی هم رخ می‌دهد. بعد از هربار شستشو و سیفون کشیدن، ترشحات سرشار از باکتری، در فضای اطراف و هر آنچه که در آن است، منتقل شده و محیطی آلوده را برجا خواهد گذاشت. هرآنچه که در سرویس‌های بهداشتی است، به طور مستقیم در معرض این آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و این بین تنها وسیله‌ای که آلودگی آن کمتر به چشم می‌خورد، دستمال‌ رولی‌های موجود است. باید بدانید که تمامی باکتری‌های موجود در سرویس‌های عمومی، عینا به سطح دستمال‌های رولی نیز منتقل می‌شوند و این امر می‌تواند زمینه ساز انواع بیماری‌های پوستی و غیرپوستی باشد. باور کردنی نیست اما طی این مطالعات، دستمال‌های رولی موجود در دستشویی‌های عمومی، 150 برابر آلوده‌تر از کاسه‌های توالت می‌باشند.

جالب است بدانید که دستگیره‌ در معمولا تمیزترین قسمت دستشویی‌های عمومی است، چرا که اغلب، اشخاص بعد از شستشو با صابون دستگیره‌ها را لمس می‌کنند و آلوده‌ترین نقاط هم شامل کف دستشویی، دستمال رولی‌ها و کاسه توالت هستند.

لازم به ذکر است میزان آلودگی دستمال‌رولی‌ها، بسته به بسته‌بندی محصول و میزان مجاورت آن با فضای سرویس بهداشتی‌های عمومی و مصرف‌کنندگان متغیر است. پیشنهاد می‌کنیم برای اجتناب از این مسئله، از دستمال کاغذی‌های شخصی یا دستمال‌هایی که کمترین تماس ممکن با محیط را دارند، استفاده کنید.

 

 

منابع :

http://www.cleanlink.com/hs/article/ReducingCross-Contamination-Of-Toilet-Tissue--16435

https://www.biocote.com/wpcontent/uploads/2016/05/BioCote-CS-Bathroom.pdf

http://boredomtherapy.com/toilet-paper/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون ایران نوین

شرکت تبلیغاتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی