اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960814266756618

لزوم به‌کارگیری اثربخش سیستم‌های CRM در صنعت بیمه

‫مزایای CRM در شرکت های بیمه

کد: 13960814266756618

https://goo.gl/i21v4F

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت بیمه یکی از صنایعی است که شرکت‌های فعال در آن روابط ویژه‌ای با مشتریان خود دارند. همانطور که تنوع خدمات بیمه‌ای گسترش یافته و پیچیده‌تر می‌شوند، مشتریان به دنبال ارتقا سطح خدمات بیمه‌ای دریافتی و شخصی‌سازی آن هستند.

‫مزایای CRM در شرکتهای بیمه
‫مزایای CRM در شرکتهای بیمه

با به‌کارگیری CRM، شرکت‌های بیمه قادر به شناسایی نمایندگی‌های فروشی هستند که از عملکرد بهتر برخوردارند و این قضیه هم کمک بسیاری به شرکت‌های بیمه‌ای می‌کند و هم جنبه انگیزشی برای نمایندگی‌ها خواهد داشت

به گزارش سامانه‌های مدیریت؛ تشخیص نیازهای رو به رشد مشتریان و مدیریت تعاملات روزافزون میان سازمان‌های بیمه‌ای با مشتریانشان، لزوم به‌کارگیری اثربخش سیستم‌های CRM را در این سازمان‌ها دو چندان کرده است. برخی از مزایای استفاده CRM در صنعت بیمه به شرح زیر هستند:

1- قیمت‌گذاری

CRM به شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهد تا برای هر نوع مشتری قیمت‌های ویژه‌ای در قبال ارائه خدمات بیمه‌ای به وی تعیین کند و این اندازه از سفارشی‌سازی از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف اعم از محیط پورتال می‌تواند در دسترس مشتریان قرار بگیرد.

2- ارزیابی اثر تغییرات قیمت

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) از طریق برقراری ارتباطات مؤثر و تحلیل حساسیت کشش قیمتی تقاضا، به حفظ مشتری و افزایش ارزش طول عمر مشتری کمک می‌کند. 

3- ذخیره منابع

تصمیم‌گیری در مورد میزان ذخایر از محل سرمایه‌گذاری جاری برای پوشش خسارات احتمالی یکی از مهم‌ترین مسائل شرکت‌های بیمه در تمام دنیا است. به عبارت دیگر یکی از سؤالات پیش روی شرکت‌های بیمه این است که چه میزان ذخایر نگهداری کنند و چه میزان از سرمایه موجود برای سرمایه‌گذاری استفاده کند که CRM با توجه به پایگاه داده‌های مشتریان در این زمینه به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند.

4- کاهش سوء‌استفاده و تقلب

با افزایش شفافیت اطلاعات و در دسترس قرار گرفتن آن در بین کارکنان امکان سوء‌استفاده و تقلب کاهش خواهد یافت. امکاناتی نظیر ارائه‌ی دسترسی به کاربران و همچنین وجود تاریخچه‌ی تغییرات در داخل نرم افزار CRM اطمینان لازم را به شرکت‌های بیمه‌ای بابت عدم سوء‌استفاده و تقلب خواهد داد.

5- شناسایی تأمین‌کنندگان منابع مالی به منظور کنترل هزینه‌ها و افزایش رضایت مشتری

می‌توان با به‌کارگیری انبار داده در CRM، تأمین‌کنندگان بهینه را شناسایی کرد. وجود گزارشات متنوع و داشبوردهای تحلیلی شناسایی این افراد را آسان کرده است.

6- تحلیل ریسک مناطق جغرافیایی

می‌توان برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی با استفاده از انبار داده به تحلیل این حوادث پرداخته و از روش‌هایی مانند بیمه‌ی مجدد برای کاهش خسارت‌ها استفاده کرد.

7- تحلیل فروش نمایندگی‌های بیمه

با به‌کارگیری CRM، شرکت‌های بیمه قادر به شناسایی نمایندگی‌های فروشی هستند که از عملکرد بهتری برخوردارند و این قضیه هم کمک بسیاری به شرکت‌های بیمه‌ای می‌کند و هم جنبه‌ی انگیزشی برای نمایندگی‌ها خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه های مدیریت

شرکت سامانه‌های مدیریت در سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت سامانه‌های مدیریت ارائه دهنده‌ی پیشرو سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM) با تکیه بر بیش از دو دهه تجربه در صنعت فناوری اطلاعات کشور، مفتخر به پیاده‌سازی موفق انواع سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در صدها پروژه‌ی شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در صنایع مختلف کشور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه