اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960819267577886

تاکتاب فراتر از یک کتاب عادی

(تاکتاب) بهانه ای برای رفتن به سمت کتابخانه است

کد: 13960819267577886

https://goo.gl/7ukoqg

، تهران , (اخبار رسمی): تاکتاب فراتر از یک کتاب عادی است. ترکیبی از هنر دست، طراحی و خطای دید. کتاب‌هایی که هر صفحه آنها راوی دو داستان است؛ یکی نوشته‌های آن کتاب و دیگری خطوط تا خورده هر برگ. خطوطی که در کنار یکدیگر واحد شده و تصویری خیره کننده را شکل می دهند.

تاکتاب بهانه ای برای رفتن به سمت کتابخانه
(تاکتاب) بهانه ای برای رفتن به سمت کتابخانه است

در نهایت تاکتاب تبدیل به اثری می‌شود که دیگر آن کتاب با چاپ صنعتی قبل نیست و با تمام کتاب‌های دنیا فرق می‌کند. به احتمال زیاد هم پربازدید‌ترین کتاب کتابخانه‌ی شما خواهد بود

به گزارش مجله‌ی هنری مژگان؛ حتما تاکنون برای شما پیش آمده است که به دنبال هدیه‌ای خاص برای مناسبتی ویژه باشید یا دغدغه‌‌ی تهیه‌ی وسیله‌ای تزئینی برای زیبا‌تر کردن طاقچه و یا قفسه‌ی کتابخانه خود را داشته باشید. اگر دوستدار و طرفدار فرهنگ و هنر باشید حتما باور دارید که هدیه‌ای بهتر از کتاب وجود ندارد.

تاکتاب فراتر از یک کتاب عادی است. ترکیبی از هنر دست، طراحی و خطای دید. کتاب‌هایی که هر صفحه‌ی آنها راوی دو داستان است؛ یکی نوشته‌های آن کتاب و دیگری خطوط تا خورده هر برگ. خطوطی که در کنار یکدیگر واحد شده و تصویری خیره کننده را شکل می‌دهند.

شاید فکر کنید که با این کار کتاب‌ها به وسیله‌ای تزیینی و نه برای خواندن تبدیل می‌شوند؛ ولی من فکر می‌کنم بهانه‌های بیشتری برای رفتن به سمت تاکتاب در کتابخانه وجود دارد. حس کشف تاکتاب برای یافتن راز تا خوردن آن بهانه‌ای جذاب است تا صفحات آن را یکی‌یکی باز کنیم و بخوانیم و باز سر جای خود بگذاریم. به هر حال تاکتاب بهانه‌ی بیشتری برای تورق و خواندن دارد. تاکتاب تابلویی است از هزاران کلمه و صدها صفحه که از وحدت در عین کثرت می‌گوید.

خالق اثر ی‌گوید: برای تولد هر تاکتاب به کتابفروشی می‌روم و شروع به گشتن می کنم. تعداد برگ و ابعاد و جلد آنها باعث می‌شود آنها را انتخاب کنم. موضوع هر کتاب نقشی را طلب می‌کند تا بر روی آن طراحی کنم. یک نقش اسلیمی، یک نام، یک حرف یا یک واژه. طرح را که انتخاب کردم با روشی خاص کاغذ ها را تا میزنم. این کار آرامش، حوصله و دقت زیادی می‌خواهد. این کتاب حافظ هم بیش از پانصد صفحه دارد که تا کردن تک تک برگه‌های آن زمان زیادی گرفته است. در نهایت تاکتاب تبدیل به اثری می‌شود که دیگر آن کتاب با چاپ صنعتی قبل نیست و با تمام کتاب‌های دنیا فرق می‌کند. به احتمال زیاد هم پر‌بازدیدترین کتاب کتابخانه‌ی شما خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر از این هنر و دیگر آثار هنری به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مجله‌ی مژگان سری بزنید:

برای مشاده کانال تلگرام مجله مژگان اینجا را لمس کنید

برای مشاده صفحه اینستاگرام مجله مژگان اینجا را لمس کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله هنری مژگان

صفحه ای برای شما که هنر را دوست دارید. در این صفحه شما با گرافیستی همراه خواهید شد که در پی شناخت دنیای هنر است،شناخت تمام جوانب هنر در تمام زمینه ها، و گاه هر آنچه را که در این دنیای رنگارنگ و زیبای هنری آموخت به شما آموزش خواهد داد تا همه با هم در لمس شگفتی های دنیای هنر سهیم باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب