اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960822268017933

کدام میوه ها بیشترین قند را دارند؟

کد: 13960822268017933

https://goo.gl/6u51JU

، (اخبار رسمی): همه‌ی ما درباره‌ی خواص میوه‌ها بسیار شنیده و خوانده‌ایم. عموما ما میوه‌ها را به عنوان جانشینی سالم برای غذاهای سرشار از روغن و سایر مواد غذایی آسیب رسان به بدن در نظر می‌گیریم. هرچند این مسئله تا حدودی درست است؛ ولی نباید فراموش کرد که تقریبا تمامی میوه‌ها دارای مقادیر قابل توجهی قند هستند.

کدام میوه ها بیشترین قند را دارند
کدام میوه ها بیشترین قند را دارند؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از ایران شاداب؛ قند میوه‌ها تقریبا مانند قند و شکر شیرینی‌جات و شکلات برای سلامتی مضر هستند؛ پس بهتر است در مصرف میوه‌ها نیز مانند سایر مواد غذایی زیاده روی نکنیم، مخصوصا اگر تحرک بدنی کمی دارید در مصرف میوه‌های سرشار از قند دقت کنید. البته مطالب این مقاله به هیچ وجه به معنای نادیده گرفتن خواص مفید میوه‌ها نیست و فقط به وجود قند که از عوامل اصلی بروز دیابت و برخی دیگر بیماری‌ها است اشاره دارد. در ادامه برخی از میوه‌هایی که بالاترین میزان قند و شکر را دارند به شما معرفی خواهیم کرد.

انبه

انبه فیبر و دیگر مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین می‌کند و از این نظر میوه‌ای مفید برای شما است؛ ولی این میوه قند طبیعی زیادی نیز دارد. یک انبه تقریبا 45 گرم قند دارد. اگر وزن خود را کنترل می‌کنید یا بر میزان قند مصرفی نظارت دارید، این مقدار قند چندان مناسب شما نیست. شاید بهتر است تنها چند تکه از آن را مصرف کنید.

انگور

یک پیاله انگور تقریبا 23 گرم قند دارد. برای میوه‌ای که تا این حد راحت مصرف می‌شود، این مقدار قند کمی زیاد است. اگر آن‌ها را دانه دانه کنید و در فریزر قرار دهید، شاید سرعت انگور خوردنتان کاهش یابد. با این کار، همیشه مقداری میوه‌ی تابستانی نشاط آور ذخیره کرده‌اید و در مدت طولانی‌تری می‌توانید آن‌ها را مصرف کنید.

گیلاس

گیلاس شیرین است و مسلماً قند زیادی دارد. یک پیاله گیلاس حدود 18 گرم قند دارد. اگر یک کاسه گیلاس جلوی شما باشد، ممکن است فراموش کنید چه مقدار گیلاس باید بخورید و همه را مصرف کنید. پیش از مصرف برای خود تعیین کنید که می‌خواهید چه میزان گیلاس بخورید، در این حالت دقیقاً می‌دانید چه مقدار قند وارد بدنتان می‌شود.

گلابی

یک گلابی معمولی 17 گرم قند دارد. اگر میزان قند برایتان مهم است، کل گلابی را نخورید. تنها چند تکه از آن‌ را با مقداری ماست کم چرب مخلوط کرده و بر روی سالاد قرار دهید.

هندوانه

یک قاچ معمولی از این میوه‌ی تابستانی 17 گرم قند دارد. هندوانه پر از آب است. مواد معدنی ویژه‌ای به نام الکترولیت دارد که به ویژه بعد از این که مدتی زیر نور آفتاب قرار می گیرید، بدنتان به آن نیاز پیدا می‌کند. می‌توانید در حد یک یا دو قاچ هندوانه مصرف کنید.

انجیر

دو انجیر با اندازه‌ی متوسط 16 گرم قند دارند. اگر همیشه حواستان به قند مصرفی‌تان هست، بهتر است چند تکه از آن را جدا کنید و با پنیری که از شیر بز درست شده، مصرف کنید. در این حالت پروتئین زیادی وارد بدن خود می‌کنید یا می‌توانید مقداری از آن به سس اضافه کرده و همراه با غذاهای گوشتی کم چربی همچون جوجه مصرف کنید.

موز

یک موز معمولی 14 گرم شکر دارد. اگر این میزان بیش‌تر از حد ظرفیت شماست، یک تکه از آن را با غلات صبحانه مصرف کنید. همچنین می‌توانید یک تکه از آن را در ساندویچ کره‌ی بادام زمینی خود مخلوط کنید. 

منبع: اخبار سلامت ایران شاداب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران شاداب

مجله اینترنتی اخبار تکنولوژی ، سلامت ، اخبار بازیهای کامپیوتری و جدیدترین خودرو ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]