اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960825268547948

چگونه به یک مدیر سرور حرفه ای تبدیل شویم؟

کد: 13960825268547948

https://goo.gl/TQwUBT

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه یکی از دلایل اصلی نداشتن شغل مناسب و درآمدهای راضی کننده، نداشتن تخصص در زمینه‌های دانش نوین است. در این مقاله سعی کردیم تا مسیر تبدیل شدن به یک مدیر سرور حرفه‌ای را به شما نشان دهیم تا بتوانید آینده شغلی خود را تضمین کنید.

یکی از بزرگ‌ترین معضلات جوامع امروزی وجود منابع بی‌شماری از اطلاعات درست و یا غلط است، در این بین یک سردرگمی همیشگی برای قشر افراد با سواد و جویای علم وجود دارد که برای وارد شدن به یک حوزه تخصصی دقیقاً کار را باید از کجا شروع کنند؟

سعی کردم با لحنی قابل درک به دور از هرگونه ابهامی به مسئله‌ای بپردازم که روزی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کردم و برای آن به دنبال راه‌حل بودم، یعنی چگونه به یک مدیر سرور حرفه‌ای تبدیل شوم و برای خودم یک سایت هاستینگ شخصی راه‌اندازی کنم، البته ممکنه شما با این دیدگاه این آموزش را می‌خوانید که به یک مدیر سرور تبدیل شوید تا در برترین شرکت‌های هاستینگ ایران استخدام شوید.

 شرکت‌هایی همچون برتینا، هاست ایران، میهن وب هاست و ... در این صنعت با چنان شیبی در حال رشد هستند که حتی شاید برای شما قابل درک نباشد، در چندین سال آینده فضای بسیاری بکری را برای ورود کنندگان به این صنعت باز می‌شود و یکی از دلایل مهم آن تخصصی بودن دانش این حوزه است و به همین دلیل شما نیز باید هرچه سریع‌تر و جلوتر از رقیبانتان وارد این صنعت پول‌ساز شوید.

تمامی این موارد رو با شما در میان گذاشتم تا با دیدی باز به آینده شغلی خود نگاه کنید و اگر قصد ورود به این حوزه کاری را دارید از همین ابتدای کار مسیر خود را صحیح انتخاب کنید تا با سرعت بیشتری در راه رسیدن به موفقیت‌های شغلی خود قدم بر دارید.

قدم اول : توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید از این مرحله بدون توجه بگذرید کلاً مقاله را ببنید و به کار دیگری برسید و از پرداختن به مابقی آموزش خودداری کنید؛ چون قطعاً برای تبدیل شدن به مدیر سرور حرفه‌ای باید به این مبحث مسلط باشید.

زبان انگلیسی : شاید خیلی راجع این بحث شنیده باشید که در جامعه امروزی بدون دانستن زبان انگلیسی راه به جایی نخواهید برد و یک سری صحبت‌های کلیشه‌ای که هر دفعه شنیده‌اید و از کنار آن بدون توجه گذشته‌اید، ولی یک‌بار هم شده قاطعانه تصمیم بگیرید و قدم اول را جدی بر دارید و انگلیسی را تا سطحی بیاموزید که بتوانید حداقل مقالات و منابع خارجی را بخوانید و متوجه شوید.

در تمامی سطوح عملی منابع انگلیسی بهترین گزینه برای یادگیری‌های سریع و البته مطمئن برای شما هستند. در حوزه مدیریت سرور و یا مدیریت سیستم هم شما باید برای رفع نیاز خود درون وب سایت‌های خارجی جستجو کنید و به هدف خود برسید چون هیچ مطلب فارسی قبل قبولی و سطح بالایی برای این حوزه نیست، البته در سایت مدیر سرور چند وقتی است که مطالب حیاتی این حوزه را با ترکیبی از تجارب خود به زبان فارسی ترجمه کرده و در سایت قرار دادیم و این کار را تا رسیدن به یک مرجع فارسی ادامه خواهیم داد. ولی باز شما نیاز ضروری به دانستن زبان انگلیسی دارید چون در بسیاری از موارد مشکلاتی بر روی سرورهای شما رخ خواهند داد که قبلاً با آن‌ها روبرو نشده‌اید و هیچ راهکاری برای حل آن‌ها به ذهنتان نمی‌رسد ولی باور کنید با دانستن کمی زبان انگلیسی پیچیده‌ترین مشکلات را می‌توانید در کمترین زمان خودتان رفع کنید و کم‌کم پیشرفت‌های محسوسی داشته باشید چیزی که خودم نیز از آن بسیار استفاده کردم.

قدم دوم : آشنایی با مباحث مقدماتی شبکه

در راه تبدیل شدن به مدیر سرور شما نیازی به تسلط سطح بالا به مباحث شبکه ندارید؛ ولی با ندانستن مقدمات آن قطعاً به مشکل بر خواهید خورد، شما باید حتماً با مباحث ip,gateway,subnet حداقل آشنایی داشته باشید و دانستن کمی بیشتر از مبحث شبکه قطعاً می‌توانید در آینده برای شما مفید باشد.

قدم سوم: آشنایی کلی با مباحث میزبانی وب

در این مرحله می‌توانید حتی از منابع فارسی هم استفاده کنید چون هدف این بخش آگاهی کلی و داشتن دیدی مناسب نسبت به مبحث هاست، سرور، دامنه هستش همین‌قدر که بدانید چگونه یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌شود و چه ملزوماتی دارد کافی است.

قدم چهارم: تسلط به لینوکس

شاید یکی از مهم‌ترین قدم‌های شما برای رسیدن به جایگاه مدیر سرور و تبدیل شدن به یک متخصص در این حوزه آگاهی و تسلط کافی به لینوکس هستش، لینوکس امروزه چنان گسترش یافته که بخش عظیمی از وب سایت‌های برتر دنیا و حتی سخت‌افزارهای پرکاربرد همچون دستگاه‌های خودپرداز نیز از آن به عنوان سیستم عامل خود استفاده می‌کنند.

لینوکس یک سیستم‌عامل متن‌باز هستش که انعطاف‌پذیری زیادی نسبت به ویندوز داشته و کاملاً رایگان بوده و از نظر امنیت قابل قیاس با ویندوز نیست، لینوکس دارای مدارک بین‌المللی متنوعی است و با برگزاری آزمون‌هایی به شرکت‌کنندگان خود آن را اعطا می‌کند ولی شما برای ورود به این حوزه نیازی به این مدارک ندارید چون این مدارک صرفاً برای مباحث کار در خارج از کشور کاربردی هستند و قول می‌دهم اگر به صورت تجربی در این حوزه رشد کنید در بهترین شرکت‌های ایرانی بدون نیاز به هیچ مدرکی در این زمینه استخدام خواهید شد چون خودم این را به عینه تجربه کردم.

قدم پنجم: آشنایی با کنترل پنل‌ها

در دنیایی میزبانی وب کنترل پنل‌های گوناگون پولی و رایگان وجود دارد. شاید اگر مدیر یک وب‌سایت بوده باشید با سی پنل و دایرکت ادمین آشنا باشید این دو از محبوب‌ترین پنل‌های پولی هستند که شرکت‌های میزبانی وب از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر شما هم در فکر این هستید که یک سایت هاستینگ راه‌اندازی کنید، باید با این دو پنل و نحوه کارکردشان و از همه مهم‌تر نحوه کانفیگ حرفه‌ای آن‌ها آشنا باشید.

کانفیگ کنترل پنل‌ها جز شاخه‌هایی از مدیریت سرور هستند که برای شما سودآوری قابل‌قبول ماهانه‌ای را به همراه خواهند داشت خود ما نیز مرتباً از سایت‌های بزرگ و معتبری درخواست‌های کانفیگ پنل و کانفیگ‌های امنیتی داشتیم که به عنوان پروژه انجام می‌دادیم، شما هم می‌توانید در این شاخه وارد شوید و به حد تسلط قابل قبلی برسید.

قدم ششم: آشنایی با وب سرورها

قصد ندارم وارد مباحث فنی و تخصصی بشوم ولی باید بعضی از موارد را به شما گوشزد کنم تا بتوانید تصمیمات درستی بگیرید، وب سرورها نرم‌افزارهایی هستند که بر روی هر دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس قابل نصب هستند ولی از آنجایی که لینوکس و کاربرد آن در مقابل ویندوز بسیار گسترده‌تر است ما مبنا را استفاده از وب سرورها روی لینوکس قرار می‌دهیم.

بر روی لینوکس وب سرورهای متنوعی همچون آپاچی، انجینکس، لایت اسپید و ... نصب می‌شود که هرکدام از این‌ها خودشان دنیای متفاوتی دارند و شما باید با نحوه نصب و کانفیگ آن‌ها در سطح بالا آشنا باشید.

با آگاهی به نحوه کانفیگ وب سرورها شما می‌توانید پروژه‌های بزرگی برای بهینه‌سازی سرور دریافت کنید و حتی وب‌سایت خود و سایت‌های تحت میزبانی خود را در آینده از گزند حملات هکرها در امان نگه دارید.

قدم هفتم: امنیت

یکی دیگر از مقوله‌های مهم، آگاهی به امنیت سرور هستش، در مبحث امنیت زمینه کاری بسیار گسترده و تخصصی‌تر هستش برای همین این قدم را در مراحل آخر آوردم.

برای تبدیل شدن به متخصص امنیت باید شما با نحوه امن سازی سرویس‌های مهم همچون وب سرورها، پایگاه داده، php و امنیت سیستم‌عامل آشنا باشید تا حدودی می‌توانید با استفاده از منابع خارجی اطلاعاتی جمع‌آوری کنید ولی بخش مهمی از این آموزش‌ها با تجربه و مطالعه هم‌زمان حاصل شده و نیاز به زمان و کسب تجربه دارد.

قدم هشتم: آشنایی با برنامه‌نویسی

در مسیر تبدیل شدن به مدیر سرور شما حتماً نیازی به دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی ندارید ولی چیزی که خودم با تجربه به آن رسیدم دانستن یک زبان برنامه‌نویسی سطح سرور همچون پایتون و یا پرل می‌تواند شما را به سطح قابل قبولی از حرفه‌ای شدن برساند.

قدم نهم: مجازی سازها

شما حتماً تا این مرحله به سطحی از تسلط رسیده‌اید که قصد دارید شروع به ساخت سروهای مجازی کنید و فروش‌های بسیار خوبی در این بخش نیز ایجاد کنید ولی باید بدانید که آگاهی به مبحث مجازی سازها جز ضروریات این بخش هستش اگر می‌خواهید کار خود را سریع شروع کنید توصیه می‌کنم از یادگیری مجازی ساز vmware esxi شروع کنید که یک مجازی ساز پرکاربرد هستش که می‌توانید از روش‌هایی به صورت رایگان هم از آن استفاده کنید و بعدها می‌توانید وارد مبحث مجازی سازهای kvm و xen و ... هم شوید.

قدم دهم: مانیتورینگ

برای تکمیل تخصص‌هایتان شما باید به دانش مانیتورینگ سایت و سرور هم مسلط باشید. در این لحظه که این آموزش را می‌خوانید یکی از بهترین ابزارهای مانیتورینگ رایگان zabbix هستش که بسیار امکانات عالی دارد و در صورت بروز مشکل برای سایت‌ها و سرورهای تحت مانیتورینگ شما می‌تواند sms، ایمیل و یا حتی پیام تلگرامی برایتان ارسال کند.

این ابزار مانیتورینگ در شرکت‌های بزرگ هم مورد استفاده است چیزی که خودم با تجربه همکاری کوتاهی که با برتینا داشتم نیز شاهد آن بودم.

امیدوارم مسیر درست را از همین لحظه انتخاب کنید و پشتکار و همتی مضاعف و با بهره‌گیری از نقشه راه این آموزش به یک مدیر سرور حرفه‌ای تبدیل شوید و به استخدام یک شرکت سطح بالا درآیید و یا وب‌سایت هاستینگ شخصی خود را راه‌اندازی کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیر سرور

مدیر سرور در سال 1396 به عنوان اولین وب‌سایت ارائه‌دهنده آموزش‌های تخصصی مدیریت و کانفیگ سرور در جهت یاری به متخصصین این حوزه راه‌اندازی شد، بخشی از خدمات و آموزش‌های تخصصی که در وب‌سایت مدیر سرور می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید شامل موارد زیر می‌باشد: 1-دوره‌های تخصصی مدیریت سرور 2-کانفیگ سرورهای لینوکسی 3-مشاوره راه‌اندازی هاستینگ 4-کتاب‌های تخصصی صنعت میزبانی وب

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]