اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960905269506668

میکروب‌های دستشویی‌ عمومی باعث چه بیماری‌هایی می‌شوند؟

کد: 13960905269506668

https://goo.gl/Kse7Pa

، تهران , (اخبار رسمی): در هر 3 سانتی‌متر مربع از فضای سرویس‌ بهداشتی‌های عمومی، بیش از 50 گونه باکتری‌های مختلف وجود دارد و این بین تنها وسیله‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود، دستمال رولی‌های موجود است. در واقع دستمال رولی‌های موجود می‌توانند به راحتی آلودگی محیطی را منتقل کرده و چه بسا مشکلات بهداشتی شدیدی ایجاد کنند.

عوارض انتقال میکروب‌های موجود در سرویس‌ بهداشتی‌های عمومی به بدن انسان
میکروب‌های دستشویی‌ عمومی باعث چه بیماری‌هایی می‌شوند؟

در این مقاله قصد داریم عوارض انتقال میکروب‌های موجود در سرویس بهداشتی عمومی به بدن انسان را بررسی کنیم. اغلب اوقات اشخاص در هنگام استفاده از دستشویی‌های عمومی‌، نگران مسائل بهداشتی و بیماری‌های حاصل از آن هستند. غالبا افراد به این موضوع حساس بوده و با وسواس خاصی به وسایل دست می‌زنند. یکی از جاهایی که تصور می‌شود تمیز و پاکیزه است، دستمال‌های رولی توالت هستند؛‌ اما دستمال‌های توالت با همه‌ی سفیدی و تمیزی‌شان می‌توانند مشکلات بهداشتی جدی ایجاد کنند.

عفونت‌های ناحیه تناسلی، عفونت‌های قارچی، حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های عفونی و میکروبی از شایع‌ترین عواقب ابتلا به این ویروس‌ها هستند. به طور مثال بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی مثل آنفلوانزا از بیماری‌های شایعی هستند که می‌توانند از طریق توالت‌های عمومی‌ منتقل شوند و از آنجا که ویروس آنفلوانزا تا هشت ساعت روی سطوح زنده می‎ماند، به راحتی می‌تواند به افراد مورد تماس با محیط آلوده، منتقل شود.

در ادامه به معرفی چند گونه از باکتری‌های شایع در محیط دستشویی‌های عمومی‌و دستمال‌های رولی می‌پردازیم:

  • باکتری E.col :

اگرچه باکتری E.coli غالبا به عنوان یک باکتری خطرناک شناخته می‌شود؛ اما کاربرد اصلی آن کمک به سیستم گوارش انسان  و هضم غذا است. با افزایش مقدار این باکتری در بدن، مشکلات جدی همچون تب، اسهال، استقراغ، گرفتگی عضلانی و تب گوسفندی که می‌تواند کشنده باشد، در بدن رخ می‌دهد. از آنجا که این باکتری در مدفوع انسان موجود است، لذا سطوح آلوده سرویس‌های عمومی، شیرآلات، دستگیره‌ها و دستمال‌‌های رولی می‌توانند یک عامل اصلی در انتقال این باکتری به بدن انسان باشند.

  • باکتری Streptococcus:

این باکتری که از طریق تماس، از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود، به وفور در سرویس‌های بهداشتی عمومی‌ یافت می‌شود. ازدیاد آن می‌تواند منجر به مشکلات شدید سلامتی شده که به راحتی قابل درمان نیستند. به طور مثال بیماری‌هایی همچون تب روماتیسمی، تب‌خال و بیماری‌های کلیوی از تبعات این باکتری خطرناک است.  برای جلوگیری از ابتلا باید از تماس با وسایل موجود در سرویس‌های عمومی‌ تا حد امکان اجتناب کرده و حتی از مصرف دستمال‌ رولی‌هایی که در معرض آلودگی قرار دارند صرف نظر کنید. چراکه علی رغم تصورتان، این دستمال‌ها به طور مستقیم در معرض آلودگی‌های محیطی قرار دارند.

  •  باکتری Paratuberculosis:

این باکتری که زیرمجموعه‌ای از میکوباکتریوم آویوم است، به عنوان یک عامل زمینه‌ساز برای بیماری کرون مطرح می‌شود. این بیماری سبب التهاب در دستگاه گوارش، اسهال، تهوع، خستگی و کاهش وزن در شخص می‌شود.

  • باکتری Salmonella:

سالمونلا نوعی باکتری‌ است که می‌تواند در روده انسان و حیوان زندگی کند. عفونت سالمونلا، زمانی اتفاق می‌افتد که این باکتری به روده‌‌ انسان ورود پیدا کند. اگر مشکل معده، اسهال، تهوع، استفراغ و سردرد شدید داشته باشید، احتمال آن وجود دارد که این باکتری در بدنتان رخنه کرده باشد.  

پیشنهاد می‌کنیم برای دوری از این قبیل بیماری‌ها، حفظ بهداشت فردی‌تان را در اولویت قرار دهید و در محیط‌های آلوده و مملو از باکتری، کمترین تماس ممکن را با وسایل برقرار کنید. همچنین در صورت لزوم وسایل شخصی‌تان را محفوظ نگه دارید و از گذاشتن مستقیم مسواک، دستمال‌ کاغذی و صابون‌های جامد در معرض این محیط‌ها اکیدا خودداری کنید.

منابع :

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون ایران نوین

شرکت تبلیغاتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی