اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961017275077854

در مصاحبه با دکتر میرزا حسینی بررسی شد:

شرایط ادامه تحصیل در گروه پزشکی در اروپا چیست؟

کد: 13961017275077854

https://goo.gl/i7j9pj

، تهران , (اخبار رسمی): دکتر میرزاحسینی از چالش‌های پیش روی جوانان در انتخاب کالج‌های پزشکی اروپا می‌گوید. وی در این مصاحبه گفت: کالج‌های بسیار خوبی مثل دانشگاه‌ها در اروپا وجود دارند؛ اما هر کالجی نمی‌تواند انتخاب خوبی برای ما ایرانی‌ها باشد. برای آگاهی از پیشنهادهای دکتر میرزا حسینی این مصاحبه را تا انتها بخوانید.

اگرقصد ادامه تحصیل در گروه پزشکی در اروپا دارید؟
دکتر میرزا حسینی
اگرقصد ادامه تحصیل در گروه پزشکی در اروپا دارید؟
شرایط ادامه تحصیل در گروه پزشکی در اروپا چیست؟
اگرقصد ادامه تحصیل در گروه پزشکی در اروپا دارید؟
شرایط ادامه تحصیل در گروه پزشکی در اروپا چیست؟

انتخاب رشته‌های پزشکی، بهترین تصمیمی است که یک جوان می‌تواند در مسیر تحصیلی و شغلی خود بگیرد. تحصیل در رشته‌ی پزشکی فقط منتهی به یک حرفه یا شغل نمی‌شود، بلکه پزشکی یک سبک زندگی است

- آقای دکتر لطفا معرفی مختصری از خودتان داشته باشید.

دکتر شاهرخ میرزاحسینی هستم؛ متولد تهران و تحصیلات خود را نیز در تهران به پایان رساندم. پس از اتمام تحصیلاتم به عنوان عضو هیات علمی‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به خدمت به دانشجویان بودم. همچنین عضو دائم آکادمی‌ علوم و هنر اروپا هستم و بنیانگذار کالج بین المللی اویسینا در بوداپست و مجتمع بین‌المللی ابن سینا در تهران هستم.

- مهم‌ترین دغدغه‌ی علاقه‌مندان به ادامه‌ی تحصیل در گروه پزشکی و خانواده آنها در ایران را چی می‌دانید؟

به عقیده‌ی من انتخاب رشته‌های پزشکی، بهترین تصمیمی‌ است که یک جوان می‌تواند در مسیر تحصیلی و شغلی خود بگیرد. دانش آموز علاقه‌مند به رشته‌ی پزشکی باید از نظر علمی، روانی و جسمانی خود را در بهترین شکل برای این رشته آماده کند. در کشور ما مدارس خوب بسیار است؛ اما متاسفانه برای تربیت دانش آموز پزشکی نه تنها به این جنبه‌های مثبت کمتر می‌پردازند، بلکه جوانان گروه پزشکی ما را با فشارها و روش‌های غیر علمی‌ فقط برای گذر از سد غول پیکر کنکور آماده می‌کنند. کسانی هم که از سد کنکور عبور می‌کنند، ضرورتا واجد شرایط لازم برای تحصیل پزشکی نیستند. به عقیده من دغدغه‌ی اصلی والدین و دانش آموزان باید کسب کلیه‌ی شرایط لازم برای تحصیل موفق در رشته پزشکی باشد.

- ریشه علاقمندی به رشته‌ی پزشکی در ایران نزد دانش آموزان و خانواده‌ی آن‌ها را در چه می‌دانید؟

در برخی از خانواده‌ها پدر یا مادر یا هر ۲ پزشک، دندانپزشک یا داروساز هستند. این خود عاملی است که فرزندان هم علاقه‌مند به این رشته‌ها شوند. اما همان طور که در ابتدای مصاحبه عرض کردم، ما باید تمام شرایط لازم را برای تحصیل در این رشته کسب کنیم؛ ولی آیا واقعا این طور است؟ بسیاری از جوانان ما درک و شناخت کافی از این رشته‌ها ندارند، نمی‌دانند که در دوران تحصیل چه خواهند کرد و چگونه باید تحصیل کنند.

- چه نوع کالج‌هایی را برای آمادگی ورود به پزشکی مناسب می‌دانید؟

در مشاوره‌ها و سفرهای زیادی که داشته‌ام، به دفعات دیده‌ام که دختر و پسرهای جوان ایرانی دچار مشکل در کالج خود هستند؛ مثلا در انگلستان یا ترکیه یا دیگر کشورهای اروپا. وقتی سوال می‌کنم چرا به انگلستان آمدی، پاسخ آنها این است که چون انگلیسی زبان است یا چون بالاخره انگلستان معروف است. در مورد ترکیه هم می‌گویند چون ارزان‌تر است یا ویزا نمی‌خواهد. یعنی تصمیم‌های نادرست و بدون مطالعه می‌تواند منتهی به یک اقدام و انتخاب بسیار خطرناک برای فرزندان ما شود. کالجی برای دانش آموزان ایرانی ما خوب است که بتواند نیازهای علمی، روحی و پرورشی او را تامین کند. کالج باید هم به مثل آموزشی به صورت فشرده و جدی بپردازد و هم به مسائل روانی و تربیتی  دقت داشته باشد. در غیر این صورت آینده‌ی تحصیلی و زندگی جوانان ما در خارج می‌تواند با مشکل جدی روبرو شود.

- دانشجویان باید چه نکاتی را قبل از ورود به کالج و دانشگاه‌های پزشکی درنظر بگیرند؟

قبل از ورود به کالج‌های اروپا دانشجو باید حداقل از نظر زبان انگلیسی خود را کاملا آماده کند. به غیر از آلمان و اتریش که کالج به زبان آلمانی است، در دیگر کشورها کالج به زبان انگلیسی است. همین طور متقاضیان باید اطلاعات لازم در مورد مواد درسی، نحوه‌ی زندگی و دیگر موارد قانونی و مالی را کسب کنند.

- چه مواردی را باید حین تحصیل در دوره آمادگی کالج انجام دهند؟

در دوره‌ی تحصیل در کالج دانشجو باید به دقت برنامه‌ی درسی خود را دنبال کند. یکی از مشکلات اصلی دانشجویان ایرانی این است که در مدیریت زمان و برنامه‌ریزی درسی خود دچار مشکل هستند. از طرفی با روش‌های تحصیل و درس خواندن آشنا نیستند. باید از بدو ورود به کالج به این نکات توجه خاص داشته باشند و از مشاورین کالج خود کمک بگیرند.

- ویژگی انحصاری کالج شما در بوداپست چیست؟

کالج بین المللی اویسینا خانه‌ی دانشجویان ایرانی است. ما در اویسینا یک چتر حمایتی برای فرزندان ایران زمین آماده کرده‌ایم. اویسینا در واقع یک پل ساخته است که گذر دانشجو از این پل می‌تواند به موفقیت او ختم شود. علاوه بر این که درس‌های گروه پزشکی مانند زیست شناسی سلولی و مولکولی، ژنتیک، آناتومی، شیمی، مدیکال ترمینولوژی و دروس دیگر به صورت مدون تدریس می‌شوند. کالج در حمایت‌های دیگر از دانشجویان خود نقش مهمی‌ را ایفا می‌کند. تقریبا تمام کتاب‌های درسی را همکاران خود کالج تهیه و تالیف کرده‌اند که مناسب نیاز دانشجویان است. این کتاب‌ها حتی توسط دانشجویان دیگر کالج‌ها هم استفاده می‌شوند. کمک به ورود به دانشگاه و همین طور آماده سازی دانشجویان برای آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اروپا از ویژگی‌های منحصر به فرد کالج بین المللی اویسینا است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی بین المللی اویسینا

آکادمی بین المللی اویسینا (ابن سینا) از سال ۱۹۹۵ فعالیت رسمی خود را تحت عنوان کالج بین المللی اویسینا آغاز کرد و امروز در برگیرنده فعالیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و هنری در اروپا و ایران است و مسئولیت توسعه تمامی این فرایندها را بر عهده دارد. این آکادمی، نتیجه سه دهه فعالیت های آموزشی بین المللی بینانگذار آن در ایران و دیگر کشور های جهان است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان