اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961103278218238

جذب 38 میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی برای شیپور

کد: 13961103278218238

https://goo.gl/8dUtGz

، تهران , (اخبار رسمی): شیپور، استارتاپ مشهور و فعال حوزه نیازمندی‌های آنلاین، اخیراً موفق به جذب بیش از 38 میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی جهت توسعه فعالیت‌های خود شده است.

جذب 38 میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی برای شیپور
جذب 38 میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی برای شیپور
جذب 38 میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی برای شیپور
جذب 38 میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی برای شیپور

اربابیان، مدیر عامل شیپور: «این جذب سرمایه ما را در بهبود زیر ساخت، گسترش خدمات و دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت کمک خواهد کرد.»

این جذب سرمایه که با همراهی برخی از سهامداران قبلی و سرمایه‌گذار جدید، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس انجام شد، ارزش این شرکت را به بیش از 268 میلیارد تومان رساند. 

شیپور  یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های نوپا در حوزه نیازمندی‌های آنلاین کشور است که پس از گذشت 5 سال از شروع فعالیت، کماکان به صورت صد در صد رایگان، خدمات خود را به خریداران و فروشندگان در تمام استان‌های کشور ارائه می‌کند. وبسایت و اپلیکیشن‌های موبایل شیپور به صورت آسان، سریع و بی‌دردسر، امکان ثبت آگهی نیازمندی کالاهای نو و دست دوم را به کاربران خود داده است. 
اربابیان، مدیر عامل شیپور در خصوص این جذب سرمایه عنوان کرد: «این جذب سرمایه ما را در بهبود زیر ساخت، گسترش خدمات و دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت کمک خواهد کرد. خرسندیم که صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس به عنوان یکی از بنام‌ترین صندوق‌های جسورانه بورسی، به خانواده ما پیوسته است. رویش لوتوس با این سرمایه‌گذاری، اولین صندوق جسورانه‌ای محسوب می شود که در یک استارت آپ توسعه یافته سرمایه‌گذاری کرده است.»
کاظم زاده، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس در خصوص این سرمایه‌گذاری معتقد است: «صندوق رویش با توجه به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود، به دنبال فرصت‌های مناسب در بین استارتاپ‌های توسعه‌یافته بوده است. علت توجه صندوق به این نوع استارتاپ‌ها تعداد اندک سرمایه‌گذاران بالقوه بوده که باعث شده استارتاپ‌ها حاضر به جذب سرمایه با ارزش‌گذاری‌های جذاب باشند. این در حالیست که به دلیل وجود سرمایه‌گذاران بالقوه‌ی زیاد در مراحل اولیه عمر استارتاپ‌ها، با وجود ریسک عدم موفقیت بسیار بالا، ارزش‌گذاری‌های پیشنهادی‌ نسبتاً بالا باشد. در حالیکه استارتاپ‌های مشابه شیپور به جهت توسعه‌یافتگی بالا، ریسک شکست بسیار پایینی دارند. در کنار آن، با توجه به افق سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت‌تر در استارتاپ‌های توسعه‌یافته، به منظور مدیریت ریسک پرتفوی صندوق، این تصمیم مناسب ارزیابی شد و به دیگر صندوق‌ها نیز پیشنهاد می‌شود در یک یا دو استارتاپ توسعه‌یافته سرمایه‌گذاری کنند. نظر به سرمایه‌گذاران صندوق و ماهیت عمومی آن‌ها، ایجاد بازده در مقاطع زمانی کوتا‌ه‌تر از این طریق برایشان جذاب خواهد بود. موارد ذکر شده موجب شد مجموعه صندوق جسورانه رویش لوتوس تصمیم به سرمایه‌گذاری در استارتاپ شیپور بگیرد. از آنجایی که شیپور جزء کسب‌وکارهای توسعه‌یافته پرپتانسیل و شرکتی با ساختار بسیار شفاف و مستحکم در مقایسه با سایر استارتاپ‌ها است، انتظار صندوق، کسب بازده مناسب از این سرمایه‌گذاری خواهد بود.» 
بی شک با راهبردی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا از خود نشان داده است، این سرمایه‌گذاری نمونه خوبی از رشد موقعیت استارت آپ‌ها در جذب سرمایه داخلی و خارجی محسوب می گردد. 

دکتر دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست جمهوری با مثبت ارزیابی کردن روند ورود سرمایه به اکوسیستم استارتاپ‌ها در خصوص این جذب سرمایه افزود: «استارتاپ‌ها ماهیاتاً در ابتدای مسیر، رشد عملیاتی چشم‌گیری را تجربه می‌کنند، لیکن عدم سودآوری در سالهای ابتدایی موجب می‌شود برای تداوم رشد سریع خود به جذب سرمایه روی آورند. ازینرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی نهادهای سرمایه‌گذاری از جمله صندوق‌هایی که به بازار سرمایه متصل هستند می‌تواند در تغذیه اقتصادی استارتآپ‌ها بسیار مفید و راهگشا باشد.» 
شایان ذکر است که فرآیند جذب سرمایه فوق در طول 3 ماه و با مشاوره گروه مالی فیروزه انجام شده است که نهایتاً در دی ماه امسال با امضا قرارداد خرید سهام و تزریق سرمایه به شرکت به سرانجام رسید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه توسعه مالی فیروزه

گروه (سرمایه گذاری) فیروزه در سال 1384، با هدف معرفی و ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه سرمایه گذاری در بهترین فرصتهای رشد و شکوفایی صنایع ایران با پتانسیل رشد، در تهران و لندن آغاز به کار نمود. فعالیتهای این گروه با سرمایه گذاری وجوه جمع آوری شده جمعی از سرمایه گذاران خارجی و داخلی در بازارهای مالی ایران به تدریج افزایش و متنوع گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]