اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961125282367622

استاندارد دارد، استاندارد ندارد؛ داستان این روزهای پیست های اسکی کشور

کد: 13961125282367622

https://goo.gl/7QDbrs

، تهران , (اخبار رسمی): اگرچه اسکی معمولا به عنوان تفریح قشر مرفه شناخته می‌شود؛ اما آیا پیست‌های اسکی تهران و ایران به اندازه کافی استاندارد هستند که مردم با خیال راحت از آن لذت ببرند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، این روزها که برف تمام نقاط ایران رو سفید پوش کرده است، قطعا هیچ تفریحی جذاب‌تر از اسکی و برف بازی نیست؛ اما آیا پیست‌های اسکی و تله سیژهای  کشور استاندارد کافی را دارند که افراد با خیال راحت به تفریحات خود بپردازند؟

قیمت‌های بالا و ایمنی در اسکی دو مسئله مهمی‌هستند که باید به آنها پرداخته شود؟ در برخی پیست‌ها قیمت ورودی تا  140 هزار تومان هم اعلام شده است.

از گرانی بلیت پیست‌های اسکی هم که بگذریم یک نکته باقی می‌ماند؛ آیا پیست‌های اسکی کشور در قبال این هزینه‌ای که دریافت می‌کنند ایمنی مورد نظر را دارند؟! سال گذشته بود که سازمان استاندارد خبر از پلمب برخی پیست‌های اسکی به دلیل عدم استاندارد سازی شنیده شد.

خبری که اگرچه کمی‌بعد سوتفاهم عنوان شد، اما تامل برانگیز بود. وقوع برخی حوادث در سال‌های اخیر که حتی در برخی موارد به مرگ اسکی بازان منجر شد زنگ‌های هشداری بود که البته چون هیچگاه مقصر اصلی آن پیدا و مجازات نشد به گوش نرسید.

حرف‌های ورزشی‌ها

رئیس فدراسیون اسکی با بیان اینکه استانداردسازی پیست‌های اسکی کشور به عنوان یک ضرورت حیاتی است و با همکاری دستگاه‌های ورزش و هیات‌های استانی در حال پیگیری و اجرا است عنوان کرد: استانداردسازی پیست‌های اسکی به خصوص دستگاه‌ها باید به روز باشد و این موضوع توسط فدراسیون به صورت جدی پیگیری می‌شود و انتظار داریم دستگاه‌های ورزش استان‌ها توجه لازم را به این مهم داشته باشند.

جواب‌گو نبودن سازمان استاندارد

مدیرکل استاندارد استان تهران سال گذشته با اعلام اینکه کارشناسان استاندارد از غیر ایمن بودن برخی پیست‌ها خبر داده‌اند، خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، تله‌کابین دربندسر نیزبه دلیل نداشتن مجوز استاندارد پلمب شده‌است.

مسلم بیات تاکید کرد : علی‌رغم اینکه مسؤولان تله‌سی‌یژ دربند و تله‌کابین و تله‌سی‌یژ پیست دربندسر در حال رفع نواقص این کابل‌راه‌ها هستند، اما تا زمان اخذ مجوز استاندارد، استفاده و بهره‌برداری از این کابل‌راه‌ها ممنوع و غیرقانونی است.

این آخرین حرف‌های مدیرکل استاندارد تهران درباره استاندارد بودن تله‌سی یژها و پیست‌های اسکی بوده است.

بیشتر بخوانید

تله سیژ‌های غیر استاندارد و بازی با جان مردم در پیست دربندسر

فعالیت غیر قانونی؛ بازی با جان انسان‌ها/ بی توجهی به هشدارهای مکرر اداره استاندارد تهران

چندی پیش یکی از مخاطبان خبرگزاری موج با ارسال تصویری از حرکت در خلاف جهت تله سیژ یکی از پیست‌های کشور خواستار بررسی موضوع شد که در زیر قرار داده شده است:

فیلم حرکت برعکس تله سیژ یکی از پیست‌های کشور

در همین باره خبرنگار خبرگزاری موج با دفترمدیرکل استاندارد تهران تماس گرفت تا از آخرین وضعیت پیست‌های اسکی و تله سیژهای استاندارد کشور و نحوی رسیدگی سازمان  مطلع  و پیگیری کند که متاسفانه به علت یک‌سری موارد نامعلوم جواب‌گو نبودند!

انتظار می‌رود مسئولان در کنار افزایش قیمت بلیت پیست‌های اسکی به افزایش ایمنی تجهیزات پیست‌ها و تله‌سی‌یژها بیاندیشند و جواب‌گوی باشند تا مردم با خیالی آسوده به ورزش و تفریح بپردازند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خبرگزاری موج

خبرگزاری موج، وابسته به موسسه فرهنگی، هنری و خبری مرور وقایع جهان است که درسال 1381 با شماره 14639و با مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی به عنوان نخستین خبرگزاری خصوصی کشور به ثبت رسیده و تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است. راهبرد اصلی این خبرگزاری، اطلاع رسانی صحیح، شفاف و سریع در همه حوزه ها با تاکید بر ابعاد گوناگون اقتصاد است. موج همواره می کوشد با نوآوری و فناوری نوین و همچنین با اولویت در ارائه خدمات شبکه الکترونیکی و اطلاع رسانی در حیطه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و بازرگانی، رابطه سودمندی را با گروه های ذی نفع(عموم مردم, سیاستمداران، افراد، گروه ها، سازمان های مردم نهاد، صاحبان حرفه و شغل، اصناف، بازرگانان، موسسات فعال در حیطه خدمات، صنعت، اقتصاد و بازرگانی، وزارتخانه های اقتصاد، صنعت، نفت، نیرو، بانک ها و سازمان برنامه و بودجه، بنیادها و مراکز اقتصادی، صنعتی و ... ، داخلی و خارجی) برقرارکند و آن را به نحو شایسته توسعه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | مکان‌های ورزشی