اطلاعات تماس
  • 091430*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970209293418721

نمایشگاه عکس علی شکری به همراه رونمایی از کتاب «مصائب درختان» در گالری مژده

کد: 13970209293418721

https://goo.gl/Xk3TGx

، تهران , (اخبار رسمی): برای من هر درخت مثل هر انسانی روایت و داستانی دارد. وقتی درختی می‌میرد داستان و حکایتی می‌میرد. سرنوشتی تغییر می‌کند. احساس می‌کنم درخت‌ها با دست‌های شکسته، صورت‌های زخمی، ریشه‌های بریده بر پشت کامیون‌ها ما را نفرین می‌کنند. شاید این‌گونه است که سرنوشت ما آدم‌ها تغییر می‌کند.

نمایشگاه عکس علی شکری به همراه رونمایی از کتاب «مصائب درختان» در گالری مژده
نمایشگاه عکس علی شکری به همراه رونمایی از کتاب «مصائب درختان» در گالری مژده

نمایشگاه عکس و رونمایی از کتاب عکس‌های علی شکری با عنوان «مصائب درختان» جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه در گالری مژده برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل ۱۱ عکس سیاه و سفید از ۱۳ سال تلاش علی شکری در زمینه عکاسی است که روی بوم و کاغذ ارایه خواهد شد.

همزمان با این نمایشگاه، کتاب «مصائب درختان» نیز رونمایی می‌شود. این کتاب مجموعه‌ای از ۱۱۱ عکس از درختان است که با مقدمه‌ای به قلم هادی شفائیه در قطع مربع و در سایز ۲۸×۲۸ سانتی‌متر توسط انتشارات ماتادور در کشور انگلستان چاپ شده است.

شکری در این مجموعه به درخت همچون المانی انسانی نگریسته و روابط بین آن‌ها، احساس درخت‌ها و زندگی‌شان را از دریچه دوربین انعکاس داده است.

عکس‌های شکری در این مجموعه از درختان در طبیعت برفی است. وی این عکس‌ها را از طبیعت شهرهای مختلف ایران چون لرستان، شهرکرد، آذربایجان و ... ثبت کرده است.

علی شکری متولد سال ۱۳۶۰ است. او از سال 1382 عکاسی می‌کند و در این مدت موفق به برگزاری پنج نمایشگاه انفرادی شده و آثارش در نمایشگاه‌های گروهی در آمریکا، انگلیس، سوییس، اسلوانی، ترکیه، آذربایجان و البته ایران شرکت داشته است. شکری در سال ۱۳۸۵ در دوسالانه عکس، عکاس منتخب طبیعت شده و در سال 2010 به عنوان نخبه آذری زبان در موضوع عکاسی، در کشور آذربایجان، زیر نظر سازمان TED معرفی شده است.

نمایشگاه «مصائب درختان» تا ۲۱ اردیبهشت ماه در گالری مژده برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از این نمایشگاه دیدن کنند.

شایان ذکر است گالری مژده در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ واقع است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گالری مژده

گالری مژده طی تمامی سالهای فعالیت خود همواره مشوق و معرف هنرمندان جوان و نوظهور عرصه هنر ایرانی بوده است و با اهتمام به احترام و حفظ جایگاه ارزشمند اساتید و ستون های شناخته شده هنر تلاش کرده است تا با ارائه هنر ایرانی به معتبرترین بازارهای منطقه ای و بین المللی در نوک پیکان پیش برنده صنعت وزین هنر قرار گیرد. آنچه که محرز است حظی است که در نهایت سه ضلع هنرمند و گالری دار و خریدار از چرخه آفرینش و عرضه و ابتیاع هنر می برند و تداوم این چرخه یعنی تامین نیروی محرکه بلوغ و بالیدن هنر معاصر

اطلاعات تماس
  • 091430*****
[نمایش اطلاعات]