اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970225295737917

اولین جشن خانه‌ی نوآوری با همت اهالی خانه نوآوری در دانشگاه خاتم برگزار شد

جشن خانه نوآوری

کد: 13970225295737917

https://goo.gl/TZ3haV

، تهران , (اخبار رسمی): اولین جشن خانه‌ی نوآوری با همت اهالی خانه نوآوری و با حضور جمع بزرگی از سرمایه­‌گذاران و فعالان اکوسیستم نوآوری به منظور رونمایی از فعالیت‌های خانه‌ی نوآوری و معرفی تیم‌های استارتاپی آن به مخاطبان، عصر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در دانشگاه خاتم برگزار شد.

جشن خانه نوآوری
جشن خانه نوآوری

اولین جشن خانه نوآوری با همت اهالی خانه نوآوری و با حضور به منظور رونمایی از فعالیت‌های خانه‌ی نوآوری و معرفی تیم‌های استارتاپی آن به مخاطبان در دانشگاه خاتم برگزار شد

اولین جشن خانه‌ی نوآوری با همت اهالی خانه نوآوری و با حضور جمع بزرگی از سرمایه‌­گذاران و فعالین اکوسیستم نوآوری به منظور رونمایی از فعالیت‌های خانه‌ی نوآوری و معرفی تیم‌های استارتاپی آن به مخاطبان، عصر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در دانشگاه خاتم برگزار شد.

سخنرانی مدیر خانه نوآوری

در این مراسم پس از سخنرانی محمودیان، معاون دانشگاه خاتم در خصوص ضرورت توسعه اکوسیستم کارآفرینی و آموزش جوانان برای فعالیت کارآفرینانه، مهدی صداقت، مدیر خانه نوآوری به ارائه گزارش از فعالیت‌­های ۸ ماهه خانه نوآوری پرداخت. وی بیان داشتند که در این مدت بیش از ۴۰ کارآموز در خانه نوآوری حضور یافته که برخی از آنان جذب استارتاپ‌ها و برخی دیگر جذب ستاد خانه نوآوری شدند. همچنین ۱۱ استارتاپ در این مجموعه مستقر شده و بیش از ۱۵ دورهمی کارآفرینی از اواسط تابستان با همکاری خانه نوآوری برگزار شده است. حوزه محتوا و بلاکچین به عنوان علاقه‌مندی خانه نوآوری برای ادامه فعالیت و جذب استارتاپ‌ها معرفی شد.

در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مرکز توسعه کارآفرینی ریمیا مبنی بر برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی بر اساس شناسایی نیازهای آموزشی اکوسیستم، از جمله کارگاه‌های ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها، تعیین KPI، برنامه‌ریزی مالی استارتاپ‌ها و مسائل حقوقی استارتاپ‌ها ارائه شد.

فرصت‌­های استارتاپی حوزه زنجیره بلوکی:

در ادامه مصطفی نقی‌پورفر درخصوص فناوری‌های آینده و تاثیر بلاکچین در آن‌ها به سخنرانی پرداخت و بیان داشت خانه نوآوری تا به حال رویدادها و کارگاه‌های مختلفی را در این حوزه مانند کافه بلاک چین و کارگاه آموزشی بلاک چین را برگزار کرده است و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم پذیرای استارتاپ‌های این حوزه باشیم، همچنین ایشان عنوان کردند با همکاری خانه نوآوری قصد داریم مدرسه تابستانی بلاک چین را برگزار کنیم.

پنل سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های نوین و استارتاپ‌های آینده:

در پنل سرمایه‌گذاری که با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالین اکوسیستم کارآفرین برگزار شد. حاضران به اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های حوزه محتوا اشاره کردند و آمادگی خود را برای ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام کردند.

در این پنل دکتر زرنوخی مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، اکوسیستم کارآفرینی ایران را با وجود تمامی پیچیدگی‌هایی که در فضای اقتصادی کشور وجود دارد، مثبت و رو به رشد توصیف کردند. وی همچنین اشاره کردند مهم‌ترین نقطه ضعف این سیستم، نگاه کوتاه مدت از سمت سرمایه‌گذار برای بازگشت سرمایه و از سمت استارتاپ‌ها برای کسب درآمد است.

دکتر حامد ساجدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شناسا ضمن اشاره به آینده‌ی روشن زیست‌بوم کارآفرینی ایران، تناسب با نیازهای واقعی و پرهیز از کپی صرف را از عوامل کلیدی موفقیت نسل بعدی استارتاپ‌ها برشمردند. ایشان خاطرنشان کردند، آینده کسب‌وکارهای حوزه محتوا تحت تاثیر مدل جمع‌سپاری خواهد بود.

دکتر علی موسوی عضو هیات مدیره موسسه دانش بنیان برکت ضمن جذاب دانستن حوزه محتوا اذعان داشتند موسسه دانش بنیان برکت یکی از ماموریت‌های اصلی خود را سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های حوزه محتوا قرار داده است و به نظر می‌رسد محتوا از روندهای جذاب فناوری و استارتاپی باشد.

همچنین کاشفی پور مدیر حوزه هنری دیجیتال توضیحاتی در خصوص کسب‌وکارهای حوزه محتوا، نیازمندی‌ها و تفاوت‌های بنیادین این حوزه با سایر حوزه‌ها را ارائه دادند.

در حاشیه مراسم فضایی برای صحبت بیشتر سرمایه‌گذاران با استارتاپ‌ها مهیا شده بود و غرفه‌ای به ارائه تاثیر فناوری آینده بر محتوا می‌پرداخت.

ارائه استارتاپ‌ها

در انتهای برنامه استارتاپ‌های اکسیر، برناشو، سنجمان، ویدئونگار، پشتیبان وردپرس و بونس با توضیح طرح خلاقانه خود، نسبت به معرفی مدل درآمدزایی، دستاوردها و سرمایه مورد نیاز برای توسعه کسب‌وکارشان اقدام کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]