اطلاعات تماس
  • 093529*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970416303609145

مهارت خوب صحبت کردن از نگاه مشاوران خانواده

کد: 13970416303609145

https://goo.gl/McnzGg

، (اخبار رسمی): خوب صحبت کردن یکی از مهارت‌های اساسی و مهم برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جامعه است که در این رابطه روانشناسان مشاوره خانواده پیشنهادهایی در مورد مهارت خوب صحبت کردن دارند که بهتر است به آن‌ها عمل شود.

مهارت خوب صحبت کردن از نگاه مشاورین خانواده
مهارت خوب صحبت کردن از نگاه مشاوران خانواده

از نظر روانشناسان مشاوره خانواده، خوب حرف زدن مهارتی است که هر کسی که بخواهد می‌تواند آن را فرا گیرد‎ و در واقع لازم نیست با مهارت حرف زدن در میان عموم متولد شده باشید تا بتواند خوب صحبت کند

چگونه دیگران را به صحبت‌های‌مان مجذوب کنیم؟

در این مقاله به روش‌های جذب دیگران می‌پردازیم. از منظر روانشناسان مشاوره خانواده، خوب حرف زدن مهارتی است که هر کسی که بخواهد می‌تواند آن را یاد بگیرد‎ و در واقع لازم نیست با مهارت حرف زدن در میان عموم متولد شده باشید تا بدانید چکار کنید که بقیه به حرف‌های‌تان گوش بدهند. مهارت خوب حرف زدن از مهارت‌هایی است است که هرکسی به خوبی می‌تواند آن را یاد بگیرد. در صورتی که می‌خواهید مهارت خوب صحبت کردن را در میان عموم بیابید باید به یک سری نکات توجه کنید.

سرعت مناسب برای حرف زدن 

زمانی که لحن صحبت شما با دیگران خیلی کند یا آهسته باشد نه تنها باعث جذب دیگران نمی‌شوید بلکه کاملا برعکس عمل می‌کند. سرعت گفتار شما باید مناسب باشد. سرعت بالای حرف زدن نشانگر این است که کاملا هیجان زده هستید واگر برعکس آن یعنی بسیار آهسته صحبت کنید باعث خواهد شد که مخاطب شما احساس خستگی کند. همان‌طور که نوع بیان صحبت کردن مهم است «سکوت» از اهمیت زیادی برخودار است پس این را باید در نظر داشته باشید که به مخاطب فرصت دهید به حرف‌های‌تان فکر کند و آن را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. هنگامی که برای مشاوره نزد یک مشاوره خانواده مراجعه می‌کنید او به شما اول توصیه می‌کند آرامش خود را حفظ کنید و با خونسردی مسائل خود را بیان کنید و شما باید با لحنی مناسب او صحبت کنید.

رسایی صدا 

تُن صدا با ولوم صدا کاملا متفاوت است و زمانی شما این اجازه را دارید که صدای خود را بالا ببرید که بخواهید نظر مخاطبان خود را به خود ببشتر جلب کنید و آن‌ها را در شنیدن صحبت‌های‌تان مشتاق کنید. بالا یا پایین بودن ولم صدا در تاثیر کلام شما تاثیر کافی را ندارد، زمانی می توانید روی مخاطب خود به صورت کامل اثر بگذارید که بدانید در چه مواقعی تن صدای خود را تغییر دهید. این ترفند را اکثر روانشناسان مشاوره خانواده برای کمک به بیماران خود انجام می‌دهند.

مهارت صحبت کردن از نظر مشاوره خانواده

طبق نظرات روانشناسان مشاوره خانواده حفظ اعتماد به نفس از ارکان مهم صحبت کردن است.

تماس چشمی 

تماس چشمی را در هنگام صحبت کردن با فرد مقابل فراموش نکنید. ایجاد تماس چشمی این اجازه را به شما خواهد داد تا ارتباط مستقیم و موثرتری را با مخاطب خود داشته باشید. تماس چشمی فایده‌ی دیگری که دارد این است که باعث می‌شود نه تنها مخاطب صدای شما را بشنود بلکه حس نیز بکند. بیشتر مشاوران خانواده این توصیه را می‌کنند که در هنگام صحبت کردن با همسر یا دوست یا فرزند خود و یا افراد نزدیکتان ارتباط چشمی در هنگام صحبت کردن برقرار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تک مشاورین

مرکز مشاوره خانواده تک مشاورین با بهره گیری از مجرب ترین مشاوران در زمینه های مشاوره خانواده مشاوره ازدواج مشاوره طلاق مشاوره مسائل زناشویی و مسائل حقوقی آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می باشد.

اطلاعات تماس
  • 093529*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت