اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970806324289608

مزایای درمان کیست مویی با لیزر نسبت به عمل جراحی کیست مویی

کد: 13970806324289608

https://goo.gl/aNmktk

، تهران , (اخبار رسمی): تا سالها تنها روش قطعی درمان کیست مویی انجام عمل جراحی و برش و تخلیه‌ی کیست بود . ولی با پیشرفت‌هایی که در دانش پزشکی به وجود آمده است اخیرا روش درمانی بهتری به وجود آمده که بسیار موثرتر و کم عارضه‌تر است و آن روش درمان با لیزر است.

مزایای درمان کیست مویی با لیزر نسبت به عمل جراحی کیست مویی
کیست مویی چیست؟

تا سالها تنها روش قطعی درمان کیست مویی انجام عمل جراحی بود. ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیاز به انجام جراحی با چاقو نیست

کیست مویی در بیشتر موارد یک بیماری ژنتیک است که طی آن موهای ناحیه انتهای ستون فقرات یا در اصطلاح عامه مردم دنبالچه، به جای آن که از سمت ریشه به سمت پوست حرکت داشته باشد و بیرون بزند؛ مستقیماً بدون اینکه بیرون بیاید به سمت زیر و بافت زیر پوست نفوذ کرده و ایجاد التهاب می‌کند. در نهایت باعث ایجاد حفره در بدن می‌شود که دور آن را با توده و کیست محدود کرده و به مرور زمان داخل این توده ترشحات جمع شده التهاب ایجاد می‌شود. در برخی از موارد با ترشحات چرکی و یا درد زیاد و یا هر دو این موارد همراه است و یا اینکه بر روی این التهاب یک سوراخ کوچک ایجاد شده و این چرک تخلیه می‌شود.

بیماری کیست مویی چیست؟

به طور کلی کیست مویی یکی از بیماری‌های شایع قسمت انتهای ستون فقرات (دنبالچه) است که فرد مبتلا در این ناحیه دچار برگشت مو می‌شود. در اصطلاح پزشکی به آن کیست مویی یا سینوس کیست مویی اطلاق می‌شود.

کیست مویی یکی از بیماری‌های شایع است به گونه‌ای که برخی از صاحب نظران براین باور هستند که در زمان جنگ جهانی دوم، این بیماری بیشتر در میان افرادی که از ماشین‌های نظامی که بسیار خشک بودند و کمک فنرهای خوبی نداشتند و یا سربازان رویت شده است. لذا علت به وجود آمدن بیماری کیست مویی را در این افراد، نشستن طولانی مدت و یا ضربه خوردن می‌دانستند. به طور کلی به بیماری رانندگان جیپ معروف شده بود. اما پس از گذشت سال‌ها و انجام تحقیقات متعدد به این باور دست یافتند که جیپ‌ها تنها بروز علایم بیماری کیست مویی را تسریع می‌بخشد.

آنچه مسلم است بیماری کیست مویی می‌تواند بر اثر عوامل متعددی ایجاد شود.

روش‌های درمان کیست مویی

روش‌های مختلفی برای درمان کیست مویی وجود دارد. اگر کیست عفونت زیادی نکرده باشد می‌توان با روش‌های سنتی و در منزل تا حدودی آن را معالجه کرد. توصیه‌های زیادی برای این کار شده است. از مصرف آنتی بیوتیک تا تهیه‌ی انواع پمادهای گیاهی. اما اگر کیست مویی عفونت زیادی داشته باشد، به راحتی نمی‌توان آن را درمان کرد.

توصیه می‌شود که با مراجعه به پزشک برای انتخاب بهترین راه تصمیم گرفته شود. چنانچه بخواهید از روش جراحی استفاده کنید باید بدانید جراحی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود. در جراحی باز، پس از بیهوش کردن شخص بیمار؛ با خارج کردن کیست مویی آن را بخیه نمی‌زنند تا با گذشت زمان، جای آن از کف پر شود. در روش دوم نیز پس از خارج کردن کیست مویی آن را بخیه می‌زنند. با گذشت حدود ده روز می‌توان برای خارج کردن بخیه به پزشک مراجعه کرد. اما آخرین و بهترین گزینه لیزر است که در زیر به آن پرداخته می‌شود. باید توجه داشت که وجه تمایز انجام جراحی در گذشته و امروز در بخیه زدن است، چرا که در گذشته بر این باور بودند که با دوختن محل جراحی فرد در مدت زمان کوتاهی درمان می‌شود. اما امروزه پزشکان بر این باور هستند که بهتر است محل انجام جراحی دوخته نشود و بالعکس باز بماند و بیمار روزانه آن قسمت را شست و شو دهد تا به تدریج بافت آن ناحیه ترمیم شود.

درمان کیست مویی با لیزر

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیاز به انجام جراحی با چاقو نیست، چرا که در روش‌های قدیمی جراحی، دوران نقاهت بیمار طولانی بوده و همچنین باید درد بسیاری را تحمل می‌کرد، اما عمل از طریق لبزر دارای مزایایی متعددی است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

- انجام بی حسی موضعی

- عدم نیاز به تراشیدن زخم

- عدم نیاز به پانسمان

- کاهش چشمگیر درد

- سرپایی بودن جراحی

- کاهش دوره نقاهت

مزایای درمان کیست مویی با لیزر نسبت به عمل جراحی کیست مویی

تا سال‌ها تنها روش قطعی درمان کیست مویی انجام عمل جراحی و برش و تخلیه‌ی کیست بود. ولی با پیشرفت‌هایی که در دانش پزشکی به وجود آمده است اخیرا روش درمانی بهتری به وجود آمده که بسیار موثرتر و کم عارضه‌تر است و آن روش درمان با لیزر است.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال از شایع‌ترین بیماری‌های مقعدی است که در اثر پیچیدن و بازگشت مو به زیر پوست رخ می‌دهد. در نتیجه بدن این مو را به عنوان یک عامل بیگانه تشخیص می‌دهد و واکنش دفاعی علیه آن را آغاز می‌کند. این ناحیه پس از گذشت مدت زمان کوتاهی محل تجمع چرک و عفونت می‌شود و در نهایت منجر به ایجاد کیست مویی می‌شود.

عمل جراحی کیست مویی عوارض و خطرات متعدد و بی‌شماری داشت ولی به علت اینکه تنها روش درمانی قطعی و موثر کیست مویی بود چاره‌ای جز پذیرش آن توسط بیماران نبود ولی در روش درمان با لیزر تمامی خطرات و عوارضی که در روش عمل جراح وجود داشت به طور کامل از میان رفت و میزان موفقیت در درمان بسیار افزایش یافت.

در روش درمان با لیزر نیاز به هیچگونه انجام بیهوشی عمومی نیست و بیمار برای اینکه راحت‌تر باشد تحت بی حسی موضعی قرار می‌گیرد . سپس به آرامی محل کیست مویی به وسیله‌ی اشعه‌ی لیزر برش داده می‌شود و تخلیه می‌شود. با تاباندن اشعه‌ی لیزر به اعصاب آسیب دیده و ترمیم آنها بیماری هیچگونه احساس دردی ندارد و با سوزاندن مویرگ‌ها و عروق خونی اطراف ناحیه کیست مویی میزان خونریزی به حداقل می‌رسد.

اما در روش جراحی همان طور که می‌دانید بیمار باید تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد و تا چند روز پس از انجام عمل جراحی با درد و خونریزی زیادی مواجه است. البته عوارض بیهوشی عمومی هم در کنار سایر عوارض عمل جراحی قرار می‌گیرد.

پروسه‌ی درمان با لیزر در مدت زمانی کمتر از یک ساعت به پایان می‌رسد و پس از اتمام آن بیمار بلافاصله از کلینیک مرخص می‌شود و می‌تواند به خانه و محل کار خود باز گردد و امور روزمره‌ی خود را آغاز کند. در حالی که در روش عمل جراحی بیمار باید برای ۱ الی ۲ روز پس از انجام عمل جراحی در بیمارستان بستری باشد و تحت نظر پزشک قرار بگیرد. در مواردی که حال بیمار مساعد نیست یا محل عمل دچار عفونت شده است ممکن است مدت زمان بستری افزایش یابد.

در روش لیزر درمانی بیمار بلافاصله پس از انجام آن می‌تواند استحمام و امور روزمره‌ی خود را آغاز کند و نیازی به تعویض پانسمان نیست و می‌تواند مرتب آن را شستشو دهد. تعویض مکرر پانسمان در زمان پس از انجام عمل جراحی کیست مویی و درد و خونریزی از محل آن برای بسیاری از بیماران ناخوشایند است ولی در روش درمان با لیزر به هیچ وجه چنین مشکلی وجود ندارد.

در حین عمل جراحی هر چقدر هم که محیط استریل باشد، همیشه احتمال ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌هایی مانند هپاتیت و ایدز وجود دارد ولی در روش درمان با لیزر به هیچ عنوان چنین خطراتی پیش روی بیمار نیست.

و از همه مهم‌تر اینکه هزینه‌های درمان برای بسیاری از بیماران همیشه مهم و با اهمیت است .باید بگوییم که هزینه‌های درمان به وسیله لیزر بسیار کمتر از هزینه‌های عمل جراحی و بستری در بیمارستان است از این رو روش درمان با لیزر با مزایای منحصر به فردی که دارد می‌تواند بهترین گزینه برای درمان قطعی کیست مویی باشد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کلینک نوین مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک نوین

مجله مهاجرت اساس کار خود را بر مبنای اعتماد و رضایت متقابل آغاز کرده و با استفاده از تجربه و آگاهی لازم، خدمات خود را به صورت ساماندهی شده به شما هموطنان عزیز ارائه می دهد. ما سعی داریم با مشاوره و همکاری با وکلای ارشد؛ همچنین با مدیریت زمان و کمترین هزینه سبب پیشبرد و رسیدن به اهداف ارزشمند شما هموطنان گرامی باشد. سعی ما بر این است که در زمینه‌های مختلف مهاجرت از قبیل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … رضایت شما عزیزان را جلب کنیم. در جهت گسترش دامنه فعالیت، مجله مهاجرت آمادگی خود را برای همکاری با وکلا فعال و با تجربه اعلام نموده تا با تلاش همدیگر در جهت ارتقا و سرعت روند کار مهاجرت همکاری داشته باشیم.https://mohajermag.ir/

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان