اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710293415410814

جزیره کیش، مقصد بیش از یک میلیون توریست

کد: 139710293415410814

https://goo.gl/sCZeb8

، (اخبار رسمی): جزیره کیش همواره یکی از مقاصد ایرانیان برای گذراندن تعطیلات کوتاه مدت بوده است. توریست بازار مسافران را از دغدغهِ جست و جو به دنبال هتل در کیش و گشت به دنبال فهرست دیدنیهای کیش بی‌نیاز می‌کند.

جزیره کیش، مقصد بیش از یک میلیون توریست
جزیره کیش، مقصد بیش از یک میلیون توریست
جزیره کیش، مقصد بیش از یک میلیون توریست
جزیره کیش، مقصد بیش از یک میلیون توریست
جزیره کیش، مقصد بیش از یک میلیون توریست
جزیره کیش، مقصد بیش از یک میلیون توریست

آمار بیش از یک میلیون توریست در سال برای سفر به کیش خود گویای محبوبیت تور کیش به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های صنعت گردشگری ایران است

اگر به کیش سفر کنید، بوی خلیج مواج فارس به مشام‌تان برسد، نسیم گرم و مطبوع دایمی جزیره به صورتان بخورد و پرتو خورشید سخاوتمندش در پهنه‌ی این جزیره‌ی مرجانی را بر تن خود احساس کنید، محال است خاطرات خوشش را فراموش کنید.

خنکای سحرگاهی، آفتاب گرم ساحل شرقی و غروب تماشایی ساحل غربی جزیره، طعم سفر را برای میهمانان این قله‌ی کوچک سربرآورده از میان آب‌های نیلگون خلیج فارس صدچندان می‌کند.

سفر به کیش از جمله اتفاقاتی‌ست که هر ایرانی باید حداقل یک بار در عمرش آن را تجربه کند. هر چند کمتر کسی هست که یک بار پایش به کیش رسیده باشد و دوباره آنجا باز نگردد.

آمار بیش از یک میلیون توریست در سال خود گویای محبوبیت کیش به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران است. صنعت توریسم در جزیره رونق فراوان گرفته و از این رو ساخت هتل در کیش از سال‌ها پیش مورد توجه فعالان این صنعت بوده است.

انتخاب مرجع مناسب برای سفر به کیش دغدغه‌ی مسافران را برای یافتن پرواز مناسب و هتل در کیش آسان می‌کند. اپلیکیشن و وب‌سایت توریست بازار به مسافران کیش فرصت می‌دهد با مقایسه و انتخاب بهترین شرایط، سفر به کیش را با لذت تجربه کنند.

اگر چه برای بسیاری از گردشگران خرید در کیش یکی از تجربیات لذت بخش است و جشنواره‌های مختلف تخفیف در کیش بسیاری از علاقمندان را به ویژه در آستانه سال نو به بازارهای جزیره می‌کشاند. اما این مقاله قصد دارد مخاطبان را با دیدنی‌های کیش بیشتر آشنا کند؛

دیدنی‌های کیش

دیدنی‌های کیش پرشمارند. اگر قصد سفر به کیش دارید، حتما بازدید از این نقاط یا جاذبه‌ها را بگنجانید؛

اسکله تفریحی

اسکله تفریحی جزو جذاب‌ترین نقاط کیش است. عرشه ای چوبی به طول 437 متر جاییست که می‌توانید ساعت‌ها روی آن قدم بزنید و از صدای دریا به ویژه در ساعات شب لذت ببرید. کافه، رستوران و مراکز تفریحی متعددی در کنار این اسکله، تا پاسی از شب پذیرایی گردشگران هستند.

ساحل مرجانی

اگر می‌خواهید شن‌های ساحل کف پای شما را نوازش کند، بهترین جا قدم زدن در ساحل مرجان جزیره است . حتی می‌توانید در آلاچیق ها بشینید و از مناظر زیبای کیش لذت ببرید.

خانه بومیان

موزه‌ی «خانه بومیان کیش» جایگاهی برای موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد کیشوندان یا بومیان کیش است. اتاق‌ها و فضاهای این خانه با حفظ معماری سنتی و با استفاده از مصالح بومی بازسازی شده سبک زندگی بومیان کیش در 80 سال پیش را در معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارد.

شهر حریره کیش

اگر بیشتر به سبک زندگی در کیش قدیم علاقه‌مند هستید و خانه بومیان کنجکاوی شما را ارضا نکرده، باید به شهر حریره در قسمت شمالی جزیره سری بزنید. حریره مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری و جزو آثار ملی ثبت شده در ایران است.

از شهر باستانی سه کیلومتر مربعی حریره بخش‌های باقی مانده که به ویژه در قسمت شمال آن ساختمان‌های بندرگاه و دفاتر آن همچنان دیده می‌شود و سایه‌ای از یک شهر پررونق قدیمی را نمایان می‌سازد.

کشتی یونانی

وقتی ناخدای کشتی «کولا اف» آن را به گل نشاند، نمی‌دانست در حال خلق یک جاذبه‌ی توریستی برای جزیره است! این کشتی هفت هزار تنی با طول 136 متر، بیست و سه ساله بود که در ساحل کیش گرفتار شد. هنوز معلوم نیست مالک یونانی به طمع بیمه آن را به گل نشاند یا واقعا تصادفی رخ داد. هر چه هست، این کشتی از سال 1345 خود را در نمای غروب جزیره جای داده است.

حیات وحش در کیش

دلفیناریوم

اولین مرکز نمایش دلفین‌ها در ایران و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری کیش، پارک دلفین‌هاست. جایی برای آشنایی با این حیوان دریایی زیبا و هوشمند که مورد علاقه‌ی بسیاری از کودکان هم است.

باغ پرندگان

باغ پرندگان در مجاورت دلفیناریوم، محل زندگی گونه‌های متعدد و مختلفی از پرندگان است؛ پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، لک‌لک، قو و پنگوئن آفریقایی. هر چند در این باغ گونه‌های نادری از حیوانات مثل تمساح پوزه کوتاه هم نگهداری می‌شود.

لاکپشت‎‌های آبی

لاک‌پشت سبز و لاک‌پشت نوک دار دو گونه از لاک‌پشت‌ها هستند که در بخش‌های جنوبی و غربی جزیره کیش زندگی می‌کنند. لاک‌پشت‌هایی که در نزدیکی دماغه غربی جزیره‌اند، بزرگ و غول پیکرند و بسیاری از گردشگران را برای تماشا به این بخش از جزیره می کشانند.

بوستان آهوان کیش

این نقطه از جزیره به خاطر آهوانی که آزادانه و بیرون از قفس در باغ می چرند و جست و خیز می‌کنند به نام آن‌ها نام‌گذاری شده و گرنه این باغ دو هکتاری در واقع باغ وحش کیش است که در آن می توان حیواناتی مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان را هم تماشا کرد.

بوستان آهوان در خیابان فردوسی کیش واقع شده است.

علاوه بر اینها شهر زیرزمینی کاریز، گذر هنرمندان،آب انبار، پارک ساحلی میرمهنا، روستای باغو، پارک ساحلی سیمرغ و پارک شهر دیگر نقاط گردشگری کیش هستند که امکان لذت بردن از یک تعطیلات آرام را در جزیره به شما می‌دهد.

رزرو هتل در کیش با توجه به حجم مسافران همیشه جزو نکات مهمی است که باید در نظر داشت. به ویژه که بعد از ساعت‌‌ها گشت و گذار و تماشای زیبایی‌های جزیره یا شنا در آب‌های ساحلی، باید جایی آرام برای استراحت داشته باشید. در سفر به این جزیره نمی‌توان از لذت خرید در بازارهایی که همواره تخفیف در کیش را به شما یادآوری می‌کنند غافل شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت توریست بازار به آدرس www.touristbazar.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

توریست بازار

مرجع برنامه ریزی سفر

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]