اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711013421810588

تفاوت نعناع معمولی با نعناع فلفلی در چیست و نحوه کشت آن چگونه است؟

کد: 139711013421810588

https://goo.gl/1wEMkC

، بهشهر , (اخبار رسمی): نعناع فلفلی گونه‌ای از نعناع با نام علمی Menth piperita است. وجه تمایز آن با گونه‌های دیگر نعناع، طعم خنک و تند آن وقتی که یک برگ آن را در دهان می‌گذاریم است. نعناع فلفلی با توجه به مقدار زیاد اسانس آن مورد توجه است.

تفاوت نعناع معمولی با نعناع فلفلی در چیست و نحوه کشت آن چگونه است؟
تفاوت نعناع معمولی با نعناع فلفلی در چیست و نحوه کشت آن چگونه است؟

قیمت ریزوم نعناع فلفلی عمده به مشتریان و خریداران در جهت مقایسه و انتخاب محصول مورد نظر کمک می‌کند زیرا قیمت محصول بعد از کیفیت مهمترین گزینه خرید است.
مشتریان و خریدارانی که قصد خرید ریزوم نعناع فلفلی را دارند با مقایسه این محصول با سایر تولیدات متوجه مناسب بودن قیمت فروش آن شده و به خرید از ریزوم نعناع فلفلی ترغیب می‌شوند.

نعناع فلفلی چیست؟

نعناع فلفلی گونه‌ای از نعناع با نام علمی Menth piperita  است. وجه تمایز آن با گونه‌های دیگر نعناع، طعم خنک و تند آن وقتی که یک برگ آن را در دهان می‌گذاریم است. نعناع فلفلی با توجه به مقدار زیباد اسانس آن مورد توجه است.

اکثر مواد غذایی و آرایشی که از نعناع استفاده می‌کنند حاوی اسانس نعناع فلفلی هستند. نعناع فلفلی در سایر محصولات مانند نوشابه سازی، داروهای ضدباکتری و محلول دهان‌شویه کاربرد دارد.

روش کاشت نعناع فلفلی

نعناع فلفلی با استفاده از نشا یا ریزوم تکثیر می‌شود. بهترین نوع کاشت و تکثیر استفاده از ریزوم با کیفیت و مرغوب است. نعناع فلفلی را می‌توان در فصل پاییز و بهار کشت کرد.

مهر ماه و فروردین بهترین زمان کشت نعناع فلفلی است. نعناع فلفلی در زمستان به خواب می‌رود و در فصل بهار دوباره سرشاخه‌ها از خاک بیرون می‌آید.

مکان‌هایی با زمستان ملایم و تابستان گرم بهترین زمین‌ها برای کشت نعناع فلفلی است. قبل از کشت زمین را باید آماده سازی کرد. برای این کار زمین را شخم زده و به ازای هر هکتار 40 تن کود دامی پوسیده بریزید.

ریزوم باید طول 10 تا 15 سانتیمتر و حداقل 3 جوانه در ریزوم وجود داشته باشد. به ازای هر متر مربع از زمین بین 10 تا 20 عدد ریزوم مورد نیاز است.

نعناع فلفلی گیاه آب دوست است و با توجه به ریشه‌های سطحی نیاز به آبیاری با فواصل کم دارد. کشت کرتی برای نعناع فلفلی مناسب‌تر است.

عملکرد نعناع فلفلی چه مقدار است؟

متوسط عمر مزارع نعناع فلفلی 3 تا 4 سال است و بعد از آخرین کشت تا چهار سال امکان کشت دوباره نعناع فلفلی در همان زمین وجود ندارد. عملکرد نعناع فلفلی حدود 12 تا 20 تن سرشاخه تر و 1 تا 2 تن سرشاخه خشک در هکتار است.

قیمت ریزوم نعناع فلفلی

قیمت ریزوم نعناع فلفلی با توجه به زمان کشت (پاییز و بهار) متفاوت است. برای اطلاع از قیمت ریزوم نعناع فلفلی می‌توان با مدیر فروش توسکا با شماره 09179396980 ارتباط گرفت.

محصولات توسکا چیست؟

توسکا علاوه بر خرید و فروش انواع گیاه دارویی مانند نعناع، گل گاوزبان، بنفشه دارویی و سبزیجات خشک اقدام به تولید انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن بنفشه پایه زیتون، روغن بنفشه پایه کنجد، روغن جوانه گندم و روغن گلسرخ و ... کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

محصولات گیاهی توسکا

برای خرید و مشاوره در مور محصولات می توانید با شماره های 09023396980 و 09179396980 تماس حاصل نمایید. محصولات شرکت شامل: پکیج ضد لک 8 کاره شمعدانی، پکیج ضد جوش 10 کاره شمعدانی، کرم زیبایی چند منظوره روبینا گلد و روبینا سیلور شمعدانی، روغن ضد ریزش و تقویت مو کویین، روغن خراطین و زالو گامنو، شیافت ماریانا دکتر آز شمعدانی، صمغ عربی با اسانس متفاوت، انواع روغن گیاهی شامل روغن بنفشه، روغن بابونه، روغن گلسرخ، روغن جوانه گندم و..... می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی