اطلاعات تماس
  • 091254*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803233759310841

مراحل و قوانین خلبان شدن

کد: 139803233759310841

http://bit.ly/2Rnhxm2

، تهران , (اخبار رسمی): پرواز در آسمان برای برخی افراد هدفی برای زندگی است که برای رسیدن به این هدف نیاز به گذراندن مراحل و رعایت قوانین خلبانی است.

مراحل و قوانین خلبان شدن
فروشگاه هوانوردی آسمان

پرواز در آسمان یکی از آرزوهایی است که شاید هر کسی داشته باشد، اما برخی از افراد آن را هدفی برای زندگی خود می‌دانند و در تمامی مراحل زندگی خود سعی در رسیدن به آن دارند. در این مقاله به مراحل و قوانین خلبان شدن پرداخته می‌شود:

قوانین خلبانی

برای ورود به دنیای خلبانی و قوانین و شرایطی مورد نیاز که این شرایط عبارتند از:

  • اخذ مدرک دیپلم
  • اخذ کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم غیر پزشکی و یا معافیت تحصیلی
  • حداقل سن 18 سال
  • حداقل قــد 165سانتیمتر
  • دارا بودن سلامت پزشکی و احراز آن توسط اداره طب هوایی سازمان هواپیمائی کشوری
  • اعتقاد به یکی از ادیان رسمی کشور
  • گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه
  • احراز صلاحیت اخلاقی توسط اداره کل حراست سازمان هواپیمایی کشوری

باید توجه داشت برای شروع نیاز به اتمام دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم است. همچنین باید توجه داشت، نوع مدرک و دیپلم مورد نیاز مد نظر نیست ولی بر طبق سیاست‌های سازمان هواپیمایی تحصیل در رشته ریاضی و اخذ دیپلم با میانگین کتبی 14 و بالاتر توصیه می‌شود. دوماً به این نکته نیز باید توجه داشت که با وجود آنکه معافیت تحصیلی خللی در طی کردن دوره آموزشی ایجاد نمی‌کند، با این حال برای طی کردن مراحل استخدامی نیاز به کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم غیرپزشکی است.

شروع پرواز

برای آموزش خلبانی حداقل هر فردی نیاز به 190 ساعت آموزش است که بین دوره‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

خلبان شخصی 50 ساعت: در صورتی که فرد دوره خود را در یکی از آموزشگاه‌های مورد تائید سازمان تحصیل کند، به 45 ساعت پرواز و 5 ساعت شبیه ساز پرواز نیاز خواهد بود. که این مدت زمان به 35 ساعت پرواز همراه با استاد و 10 ساعت پرواز مستقل تقسیم می‌شود.

خلبانی بازرگانی 100 ساعت: در صورتی که فرد دوره را در یکی از آموزشگاه‌های مورد تائید سازمان تحصیل کند 95 ساعت پرواز و 5 ساعت شبیه ساز پرواز نیاز است. که از این 95 ساعت، 35 ساعت از آن پرواز همراه با استاد و 65 ساعت مابقی پرواز مستقل یا پرواز به عنوان خلبان فرمانده است.

پرواز با آلات دقیق 40 ساعت : در صورتی که فرد دوره را در یکی از آموزشگاه‌های مورد تائید سازمان تحصیل کند به 20 ساعت پرواز و 20 ساعت شبیه ساز پرواز نیاز خواهد بود.

لازم به ذکر است آموزش خلبانی 250 ساعت بوده و از حدود 60 ساعت دوره‌های ذکر شده در ایران حذف شده است که از این مدت زمان، 10 ساعت مربوط به دوره پرواز با دستگاه و 50 ساعت از دوره خلبانی بازرگانی است. علت این امر کمبود امکانات آموزش عنوان می‌شود.

قوانین گواهینامه‌ها

خلبانی شخص: دارنده این گواهینامه تنها مجاز پرواز با هواپیمای شخصی در شرایط پرواز با دید (VFR) است. این افراد مجاز به استفاده تجاری و حمل مسافر به منظور کسب درآمد نیستند.

خلبان بازرگانی: این افراد می‌توانند خلبان پروازهای تجاری با شرایط پرواز با دید باشند. این افراد می‌توانند به عنوان خلبان هواپیماهای سبک تا 5700 کیلوگرم وزن برخاست و یا به عنوان کمک خلبان هواپیمای تجاری با وزن برخاست بالاتر از 5700 کیلوگرم فعالیت داشته باشند.

خلبان پرواز با آلات دقیق: این فرد می تواند با استفاده از آلات دقیق هواپیما پرواز، در طول روز و شب نشست و بر خواست کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه هوانوردی آسمان

یک خرید عالی و فوق العاده به همراه یک ضمانت معتبر را با ما تجربه کنید. شبیه ساز پرواز و تمامی محصولات فروشگاه هوانوردی آسمان دارای ضمانت می باشند. فروشگاه هوانوردی آسمان در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه هوانوردی فعالیت خود را آغاز نمود.​

اطلاعات تماس
  • 091254*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش