اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804083809111645

بررسی انواع مختلف خدمات دندانپزشکی

کد: 139804083809111645

http://bit.ly/2LAOXg4

، تهران , (اخبار رسمی): ایمپلنت پایه‌هایی از جنس تیتانیوم است که داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و روکش روی ایمپلنت، بدون اتکا به دندان‌های مجاور قرار داده می‌شود. در ادامه در مورد ایمپلنت و مزایا و معایت آن اطلاعاتی ارائه شده است.

انواع خدمات دندانپزشکی شامل ایمپلنت ، روکش دندان
ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت دندانی چیست؟

پایه‌هایی از جنس تیتانیوم که داخل استخوان فک قرار داده می‌شود ایمپلنت  است. روکش روی ایمپلنت نیز بدون اتکا به دندان‌های مجاور قرار داده می‌شود. تمام بیمارانی که فاقد بیماری سیستمیک، دیابت، پوکی استخوان و عدم مصرف داروهای کورتیکواسترویید هستند، می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند.

مزایای ایمپلنت چیست؟

از مزایای ایمپلنت این است که نیازی به تراشیدن دندان‌های مجاور ندارد و در نتیجه هیچ گونه آسیبی به سایر دندان‌ها وارد نمی‌کند. ایمپلنت به عنوان بهترین راه حل برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته شناخته شده است، چرا که ظاهری کاملا طبیعی دارد و با دندان‌های طبیعی افراد هیچ گونه تفاوتی ندارد. بیمار در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن کاملا احساس آسایش می‌کند.

مزایا زیادی برای ایمپلنت‌های دندانی وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-بهتر شدن ظاهر دندان

ایمپلنت‌های دندانی مثل دندان‌های اصلی بیمار است؛ چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ حسی که در دهان به بیمار می‌دهد.

2- سهولت در صحبت کردن

با استفاده از ایمپلنت‌ها به راحتی بیماران می‌توانند صحبت کنند و مشکلات صحبت با دندان مصنوعی را ندارند.

3-آسایش بیشتر

چون ایمپلنت‌ها جزئی از وجود بیمار می‌شوند ناراحتی‌هایی را که دندان‌های مصنوعی دارند را کاهش می‌دهند.

4-سهولت در غذا خوردن

ایمپلنت‌ها مثل دندان واقعی کار می‌کنند و اجازه می‌دهند که هر غذایی که بیمار دوست دارد را بدون حس کردن مشکلی میل کند.

5-افزایش اعتماد به نفس

ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند لبخند زیبای بیماران را به آنها برگردانند.

6-دوام بهتر

دوام ایمپلنت‌ها بالاست و چندین سال برای بیماران دوام دارد حتی با مراقبت‌های درست ایمپلنت ممکن است در تمام طول زندگی باقی بماند.

7-افزایش سلامت دندان

برعکس روکش‌های دندانی که توسط پایه‌های دندانی ایجاد می‌شوند، ایمپلنت‌ها دندان‌های دیگر را خراب نمی‌کنند.

8-راحتی بیشتر

همانطور که از اسم دندان‌های مصنوعی متحرک پیداست، متحرک هستند ولی ایمپلنت‌های دندانی ثابت هستند و ناراحتی‌های دندان‌های مصنوعی متحرک را ندارند.

عوارض ایمپلنت چیست؟

پس از جراحی ایمپلنت، بسته به مدت زمان کیفیت استخوان و واکنش‌های بافتی بیمار، مقداری درد و تورم در ناحیه جراحی ایمپلنت قابل پیش بینی است که در صورت لزوم، جراح قبل و بعد از عمل کاشت ایمپلنت، با تجویز دارو آن را به حداقل می‌رساند.

نقش ایمپلنت در حفظ استخوان فک چیست؟

حجم استخوان فک علاوه بر کارآیی آن به عنوان محافظ ریشه دندان، در ظاهر افراد هم تاثیر بسزایی دارد. ایمپلنت‌های دندانی در نقاطی که دندان از دست رفته است، می‌توانند حجم استخوان فرد را حفظ کنند و در بهبود کیفیت زندگی افراد، تاثیر بسزایی بگذارند.

آیا استفاده از ایمپلنت محدودیت سنی دارد؟

در خانم‌ها از ۱۶ و آقایان از ۱۸ سال به بالا انجام عمل کاشت دندان مانعی ندارد.

آیا استفاده از ایمپلنت برای هر فردی امکان پذیر است؟

با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در علم ایمپلتولوژی و ارائه روش‌های نوین و پیشرفته جراحی ایمپلنت و پیونداستخوان تقریباً انجام این درمان در هر بیمار و در هر نوع استخوانی وجود دارد.

طول مدت درمان ایمپلنت چقدر است؟

کامل شدن درمان بین 3 تا 9 ماه طول می‌کشد و ممکن است در مواردی طولانی‌تر هم شود از آنجا که این یک درمان پیشرفته است برای حصول اطمینان از موفقیت آن ممکن است به زمان طولانی تری هم نیاز باشد.در طول این مدت بیمار از دندان موقت استفاده خواهد کرد. شرایط هر بیمار بصورت جداگانه بررسی شده و ممکن است به بیمار توصیه شود که مدتی را بدون پروتز سپری کند.

توصیه می‌شود که بیمار در روز جراحی و یک روز پش از آن فعالیت‌های شدید انجام ندهد. امکان دارد بیمار دچار کمی تورم شود و بسته به شرایط, طول مدت استراحت وی متفاوت است.

میزان موفقیت درمان ایمپلنت چقدر است؟

در صورت رعایت اصول جراحی و پس از آن بطور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت 95%-98% گزارش شده است.عواملی همچون بهداشت ضعیف ,مصرف زیاد سیگار,بیماریهای سیستمیک کنترل نشده می تواند میزان موفقیت ایمپلنت را کمتر کند.

نحوه و مراحل درمان ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندانی طی یک پروسه جراحی در محل دندان کشیده شده قبلی و یا همزمان با کشیدن دندان غیر عفونی در محل آن کاشته می‌شود و پس از اتصال استخوان به آن در مرحله دوم 2 الی 4 ماه بعد دندان مصنوعی و یا روکش ساخته شده روی ایمپلنت نصب می‌شود.

مراقبت‌های لازم پس از تکمیل درمان و تحویل پروتز ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندانی نیز همچون دندان طبیعی به مراقبت بهداشتی با مسواک و نخ دندان دارد. در یک سال اول پس از تحویل پروتز حداقل 3 یا 4 مرحله باید معاینه شده و پس از آن همچون دندان طبیعی باید سالانه معاینه شوند.

مراحل ایمپلنت دندان

مرحله 1: قرار دادن ایمپلنت در استخوان فکایمپلنت دندانی با استفاده از تکنیک جراحی جایگزین دندان از دست رفته می‌شود و در استخوان فک قرار داده می‌شود. زمان ترمیم و چسبندگی ایمپلنت به فک تقریبا 6-3 ماه طول می‌‌کشد.

مرحله 2: بعد از کاشت ایمپلنت و فیکی شدن ایمپلنت به استخوان، با تمنت یا همان تاج تیتانیومی بر روی ایمپلنت توسط متخصص پروتز دندانی پیچ می‌شود و قالبگیری جهت ساخت روکش ایمپلنت انجام می‌شود.

 قیمت و هزینه ایمپلنت دندانی در سال98 چقدر است؟

اکثر بیماران این سوال را می‌پرسند که قیمت ایمپلنت چقدر است و چرا در جاهای مختلغ ایمپلنت قیمت‌های محتلف دارد؟ جواب این سوال بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد. جنس ایمپلنت بکار رفته شده و برند ایمپلنت در تعیین قیمت نهایی ایمپلنت بسیار موثر است. هر چقدر ایمپلنت‌ها قدمت و کیفیت بیشتر و معروفیت بیشتری داشته باشند و دارای گارانتی و ضمانت باشند قیمت بیشتری دارند.

همچنی تخصص دندانپزشک و تجربه وی نیز در تعیین قیمت بسیار موثر است. همچنین لابراتواری که ساخت پروتزهای ایمپلنت را انجام می‌دهد نیز بسیار در تعیین قیمت نهایی ایمپلنت موثرند. بنابراین بهتر است در انتخاب دندانپزشک جهت انجام ایمپلنت دقت بسیار زیادی به عمل آید.

ایمپلنت فوری چیست؟

منظور از ایمپلنت فوری این است که در حین جراحی ایمپلنت ریشه دندان یا دندان بیمار که از بین رفته و قابلیت نگهداری ندارد کشیده شود و همزمان کاشت ایمپلنت نیز انجام شود. این شرایط زمانی رخ می‌دهد که دندان یا ریشه کشیده شده فاقد هر گونه عفونت حاد باشد و استخوان باقیمانده فک نیز دارای استخوان باقیمانده خوبی باشد تا بتواند ایمپلنت کاشته شده را حفظ کند.

ایمپلنت در یک جلسه چیست؟

بعضا در بعضی تبلیغات از اصطلاح ایمپلنت در یک جلسه استفاده می‌شود. همانطور که در بالا در مورد ایمپلنت فوری توضیح داده شد کاشت ایمپلنت در یک جلسه قابل انجام است ولی کاشت ایمپلنت و قرار دادن روکش بیمار در یک جلسه در اکثر اوقات امکان پذیر نیست. چون حداقل 3 تا 6 ماه زمان لازم است تا ایمپلنت به استخوان چسبیده و استحکام کافی برای گذاشتن روکش ایمپلنت داشته باشد. بعضی اوقات در مواردی که زیبایی بسیار حایز اهمیت است و بیمار نیاز مبرم به روکش دارد قرار دادن روکش‌های موقتی بر روی ایمپلنت تازه کاشته شده بدون اعمال هیچ گونه فشاری برروی ایمپلنت‌ها امکان پذیر است.

روکش‌های دندانی

پروتزهای ثابت به روکش‌ها، بریج‌ها، اینله‌ها و انلی‌ها و ونیرها تقسیم می‌شوند. پروتزهای ثابت برای جایگزینی تک دندان یا چند دندان می‌توانند استفاده شوند.

در واقع فایده استفاده از پروتزهای دندانی در مقایسه با ترمیم‌های مستقیم دندانی استحکام بالای انها است. همینطور زیبایی انها قابل توجه است. در اماده سازی دندان‌ها جهت روکش‌های ثابت قسمت عمده‌ای از دندان‌ها از بین می‌رود.

به همین خاطر با وجود ایمپلنت‌ها استفاده از روکش‌های چند واحدی برای جایگزینی دندان از دست رفته چندان مرسوم نیست و بیشتر روکش‌ها بصورت تک دندانی و صرفا جهت باز سازی دندان تخریب شده استفاده می‌شود. اکثر دندان‌ها بعد از درمان ریشه و عصب کشی حجم عمده‌ای از ساختار خود را از دست می‌دهند که استفاده از روکش جهت بازسازی دندان‌های مزبور بسیار مفید بوده و عمر دندا‌ن‌ها را زیاد می‌کند.

روکش‌های دندانی چقدر دوام دارند؟

یکی از سوالاتی که توسط بیماران از دندانپزشک پرسیده می‌شود این است که روکش‌های دندانی چقدر عمر دارند؟ تعیین عمر دقیق برای روکش به فاکتورهای متعددی همچون میزان نسج باقی مانده دندانی، تطاابق اولیه روکش با لبه‌های دندانی، جنس آلیاژ مصرفی  و وضعیت بهداشت بیمار بستگی دارد. با این وجود می‌توان گفت بطور متوسط با توجه به کلیه موارد ذکر شده روکش‌های دندانی حداکثر 15 سال در بهترین کارایی خود قرار دارند که با مراقبت‌های درست می‌توانند بیشتر هم دوام داشته باشند.

مراقبت‌های روکش‌های دندانی

همانند دندان‌های طبیعی، روکش‌های دندانی هم می‌توانند بشکنند و دندان اصلی زیر روکش نیز همچنان می‌تواند دچارپوسیدگی شوند. برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و آسیب به روکش باید چند نکته باید رعایت شود:

1-بیماران باید دندان‌های خود را 2 بار در روز مسواک زده و حتما هر روز بین دندان‌های خود را تمیز کنند.

2- از خوردن مواد سفت مثل یخ جلوگیری کنند.

3-بیماران حتما سر زمان‌های مقرر شده به دندان پزشک خود جهت چک آپ و تمیز کردن حرفه‌ای دندان‌ها مراجعه کنند.

4-جهت ساخت روکش‌های دندانی مراجعه به متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت بدلیل تجربه و تخصص این افراد توصیه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مطب تخصصی دندانپزشکی پاسداران

مطب تخصصی دندانپزشکی پاسداران با حضوردوتن از متخصصین دانشگاهی و اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه و رتبه اول بورد تخصصی کشوری با کیفیت عالی و تعرفه مناسب آماده ارایه خدمات تخصصی وعمومی دندانپزشکی به شما عزیزان می باشد.دکتر آرش عزیزی متخصص بیماریهای دهان،فک و صورت در سال1380 در رشته فوق ازدانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران با رتبه اول فارغ التحصیل شده و درهمان سال در امتحانات بورد تخصصی کشوری حایز رتبه اول شدند.ایشان هم اکنون نیزاستاد تمام دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و از سال 1389 تاکنون نیز معاون پژوهشی این دانشکده می باشند.ایشان در سال 1390 فلوشیپ ایمپلنتهای دندانی را از آکادمی ایمپلنتولوژیستهای آمریکا و در سال 1396 نیز فلوشیپ لیزر را از دانشگاه آخن آلمان با درجه عالی را کسب نمودند.دکتر شیرین لواف متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت نیز در سال1381 ازدانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران با رتبه برتر فارغ التحصیل شده و در همان سال نیز در امتحانات بورد تخصصی کشوری حایز رتبه دوم کشوری شدند.در سال 1394 نیز فلوشیپ ایمپلنتهای دندانی را از دانشگاه تهران اخذ نمودند..هم اکنون ایشان دانشیار و عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می باشند خدمات ارایه شده در مطب شامل درمانهای ترمیمی و زیبایی،لامینیت،عصب کشی(اندو)،جراحی لثه،جراحی دندان عقل،جراحی ضایعات و کیستهای دندانی جرمگیری و بورساژ دندانی،سفید کردن دندانها با لیزر،پروتزهای ثابت پروتزهای متکی بر ایمپلنتهای دندانی،پروتزهای متحرک(ساخت دندانهای مصنوعی وپارسیل)،جراحی ایمپلنت، جراحی ضایعات و کیستها و تومورهای فکی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی