اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980413382477599

چگونه می‌توان از توقیف اموال جلوگیری کرد؟

اجراییه دادگاه چطور باطل می‌شود؟

کد: 13980413382477599

http://bit.ly/2xxJ1w2

، تهران , (اخبار رسمی): در صورت صدور حکم اجراییه از سوی دادگاه، خوانده می‌تواند جهت ابطال اجراییه دادگاه، دادخواست دهد و باعث جلوگیری از توقیف اموال شود. با ابطال اجراییه، اجرای حکم اجراییه متوقف می‌شود.

اجراییه دادگاه چطور باطل می شود؟
اجراییه دادگاه چطور باطل می‌شود؟

یک وکیل خوب می‌تواند، نقش تاثیرگذاری در ابطال اجراییه دادگاه داشته باشد

صدور اجراییه، یکی از روش‌های قانونی برای بازپس گیری حقوق خواهان (کسی که از خوانده شکایت می‌کند)، از خوانده است. به موجب این حکم معادل مبلغ مورد مطالبه از اموال محکوم علیه (شخصی که حکم دادگاه بر علیه او صادر شده باشد) توقیف شده و فروخته می‌شود و از مبلغ حاصل از فروش اموال، حقوق خواهان پرداخت خواهد شد. گاهی ممکن است به دلیل اشتباه قاضی در صدور رای، حکم اجراییه به اشتباه صادر شود. در این صورت محکوم علیه یا شخص ثالث می‌توانند از طریق ابطال اجراییه دادگاه، مانع از اجرای اجراییه شود.

برای ابطال اجراییه باید مطابق مقررات آیین دادرسی مدنی، دادخواست تنظیم شود. به طور کلی مرجع رسیدگی به دادخواست ابطال اجراییه، دادگاه صالح است.

غالبا موضوعاتی مانند اعتراض به احکام و ابطال اجراییه‌ها از موارد دشوار در امور قضایی است. با توجه به حساسیت این موضوع و عدم آشنایی کافی با مسائل حقوقی و وجود پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های فراوان در اینگونه دعاوی، یقینا یک وکیل خوب می‌تواند، نقش تاثیرگذاری در ابطال اجراییه دادگاه داشته باشد.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت سامانه حقوقی دادسان، علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ابطال اجراییه دادگاه، رزومه و قیمت‌های پیشنهادی چندین مشاور حقوقی و وکیل متخصص در زمینه مورد نظر خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دادسان

دادسان سامانه ای است که به مردم وکیل متخصص و متناسب با پرونده خود را پیشنهاد می دهد. همچنین با پیگیری به موقع شرایطی را فراهم می سازد تا افراد با خیالی راحت شاهد پیشرفت پرونده خود باشند. https://www.DADSUN.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون