اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980424385407533

۵ شیوه برگزاری مسابقه در اینستاگرام برای آژانس‌های مسافرتی

کد: 13980424385407533

http://bit.ly/2Sr4xfR

، تهران , (اخبار رسمی): برگزاری مسابقه در اینستاگرام و توزیع آن به کمک اینفلوئنسرها اگرچه در ظاهر تکراری است، اما هنوز مسیرهای نرفته زیادی در این زمینه برای کسب ‌و کارها وجود دارد. آژانس‌ و سرویس‌های آنلاین مسافرتی همچنان می‌توانند با برپایی مسابقه در اینستاگرام به افزایش فالوئر، Brand Awareness و فروش خدمات دست پیدا کنند.

۵ شیوه برگزاری مسابقه در اینستاگرام برای آژانس‌های مسافرتی
۵ شیوه برگزاری مسابقه در اینستاگرام برای آژانس‌های مسافرتی

آنچه این روزها مسابقه‌های اینستاگرامی را خسته کننده و کاربران را فراری داده است، شیوه‌های تکراری مسابقات است. در ادامه توضیحاتی برای استفاده بهتر از این شیوه یعنی برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی ارائه می‌شود.

چرا اینستاگرام برای آژانس‌های مسافرتی پرسود است؟

بیشتر مردم، مسافرت‌های خانوادگی، سفر ماه عسل، سفرهای کاری یا حتی سفرهای کوتاه دوستانه خود و اتفاقات جالب آن را در شبکه‌های مجازی با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند و اینستاگرام از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای به‌اشتراک‌گذاری عکس‌های سفر به حساب می‌آید.

طبق آمار، ۴۸درصد از کاربران اینستاگرام برای انتخاب مقصد سفر خود به اینستاگرام مراجعه کرده و ۳۵درصد آنان از این پلتفرم برای آشنایی با مقاصد جدید سفر استفاده می‌کنند.

به همین دلیل است که از آژانس‌های مسافرتی کوچک گرفته تا کسب‌ و کارهای بزرگ در حوزه گردشگری، همگی از اینستاگرام به‌عنوان کاربردی‌ترین ابزار در جذب مخاطب استفاده می‌کنند. اما مسابقه در اینستاگرام برای خدمات حوزه سفر می‌تواند در ۵ الگوی زیر طراحی و اعمال شود:

۱ـ به سؤال پاسخ دهید، در مسابقه برنده شوید

حل‌کردن معما همیشه برای مردم جذاب بوده؛ چه زمانی که جدول روزنامه‌ها را حل می‌کردند و چه حالا که اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ‌کیو را روی گوشی موبایل‌شان نصب می‌کنند. باید سعی شود هر هفته حداقل یک معما در استوری اینستاگرام طرح شود.

از قابلیت نظرسنجی یا quiz در استوری‌ها استفاده شود. معما نباید بسیار سخت یا آسان باشد. بهتر است حس سرگرمی و بازی معما بیشتر باشد. مثلاً پیدا کردن تصویر ویزا روی یک میز پر از وسایل یا بازی با کلمات و پیداکردن پایتخت یک کشور و… 

مکث و نگه‌داشتن استوری‌ها توسط کاربران و افزایش نرخ مشارکت با استوری‌ها حتی اگر هیچ نتیجه تجاری‌ای نداشته باشد (بدبینانه‌ترین حالت)، در نظر اینستاگرام محبوب شناخته می‌شود. یعنی اکانت امتیاز خوبی از اینستاگرام دریافت می‌کند و استوری‌ها بالاتر از سایر استوری‌ها به کاربران نمایش داده می‌شود.

نباید فراموش کرد که حتماً پس از ۲۴ ساعت تعداد افرادی که پاسخ درست دادند به کاربران نشان داده شود و به‌صورت کاملاً شفاف برنده انتخاب شود.

در اسفند ۹۷ علی‌بابا مسابقه‌ای پانتومیم با هشتگ #هرکجاهروسیله در صفحه خود برگزار کرد. در این مسابقه ۳ بازیگر به‌صورت پانتومیم می‌گفتند که می‌خواهند به کجا و با چه وسیله‌ای به سفر بروند. کاربران در کامنت حدس می‌زدند و یکی از دوستان‌شان را منشن می‌کردند.

۲ـ با عکاسی در مسابقه اینستاگرامی شرکت کنید

از طریق برگزاری مسابقه عکاسی در اینستاگرام، می‌توان از افراد خواست عکاس‌های شخصی خود را به‌همراه لوکیشن، از مقاصد سفرهایشان در صفحه خود یا جاهای دیگر به اشتراک بگذارند. حتی می‌توان موضوع آن را خاص‌تر و محدودتر کرد. برگزاری مسابقات عکاسی یکی از بهترین روش‌های ارتباط با مخاطبان و افزایش حمایت اجتماعی از خدمات محسوب می‌شود. این نوع مسابقات برای کسب و کارهای حوزه گردشگری که محصول فیزیکی یا کالای خاصی ندارند، بسیار کارامد است.

فقط نباید فراموش کرد که در نهایت، برنده و عکس او در صفحه اعلام شود. مخاطبان دوست دارند بدانند برنده چه کسی است. اعلام برنده موجب ایجاد و افزایش اعتماد برای مسابقات بعدی خواهد شد. جالب‌ترین مسئله درمورد مسابقات عکاسی در اینستاگرام این است که برگزارکننده اصلی مسابقه، مخاطبان هستند و نیازی به صرف زمان و انرژی نخواهد داشت.

شرکت علی‌بابا چندی پیش مسابقه‌ای تحت عنوان #سفرتودستت برگزار کرد. مسابقه از این قرار بود که شرکت‌کنندگان باید اسم شهر مورد علاقه خود را به همراه هشتگ روی دست خود می‌نوشتند و بعد با تلفن همراه خود عکس یا ویدئویی خلاقانه می‌گرفتند، طوری که نوشته روی دستشان پیدا باشد. افراد باید عکس یا ویدئوی خود را با هشتگ سفرتودستت و نیز تگ‌کردن نام کاربری صفحه علی‌بابا در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته و در مسابقه شرکت می‌کردند.

۳ـ مسابقه در اینستاگرام براساس لایک، کامنت، فالو و منشن

یکی از فاکتورهای اصلی ارزیابی موفق‌شدن در اینستاگرام تعداد لایک‌هایی است که هر پست به دست می‌آورد. گرچه اخیراً اینستاگرام اعلام کرده که در ورژن جدید خود لایک را برداشته، اما هنوز مسابقه اینستاگرامی از طریق لایک‌کردن یک پست جزو روش‌های افزایش بازخورد مخاطب محسوب می‌شود.

کافی است از طریق یک پست گرافیکی که معمولاً عکس هست، نحوه انجام مسابقه خود را شرح داد و به مخاطبان گفت که پست مورد نظر را لایک کنند، صفحه را فالو کنند یا دوستانشان را منشن کنند تا برنده شوند. در نهایت، به‌صورت رندوم، از میان لایک‌ها فردی به‌عنوان برنده انتخاب و اعلام شود. به این صورت به‌ راحتی مسابقه‌ای به راه انداخته‌ می‌شود.

هنگامی که تصویر مسابقه پست می‌شود، بهتر است چندین هشتگ مرتبط با حوزه گردشگری نیز برای جلب توجه مخاطبان زیر پست خود قرار داده شود و حتماً هشتگ مسابقه و جایزه را هم فراموش نشود تا به‌ سرعت، فالوئرهای بیشتری به دست آورد.

برگزاری یک مسابقه  بزرگ با جوایز جذاب مثل بلیط هواپیما یا تورهای پرطرف‌دار می‌تواند به‌طور قابل توجهی مخاطبان را در اینستاگرام افزایش دهد. اگر این مسابقات به‌طور منظم و مکرر برگزار شود، افراد بارها به صفحه مراجعه خواهند کرد تا برنده شوند و در نهایت تأثیر بیشتری در جذب مخاطبان خواهد داشت.

برای برگزاری مسابقه در اینستاگرام از تصاویری استفاده شود که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. تصاویر مسابقات لزوماً نباید نشان‌دهنده کسب و کار یا خدمات باشد. اگر مسابقات را به‌طور منظم برگزار کرده و با مخاطبان ارتباط برقرار شود و با سلیقه آن‌ها بیشتر آشنا شوید، می‌توان خلاقیت بیشتری در تولید محتوای تصویری برای برگزاری مسابقه داشت. مسابقه از طریق لایک‌کردن در اینستاگرام می‌تواند موجب افزایش هیجان در مخاطبان و علاقمندی آن‌ها به صفحه شود.

شرکت گردشگری الی گشت نیز چندی پیش در صفحه اینستاگرم خود مسابقه‌ای برگزار کرد. به این صورت که افراد باید ابتدا صفحه را فالو می‌کردند، سپس کامنت می‌گذاشتند و دوستان خود را تگ می‌کردند. به فرد یا افرادی که بیشترین تعداد کامنت و تگ را داشته باشد، جوایزی اهدا می‌شد. این مسابقه تحت عنوان ۷+۹ و به مناسبت نوروز ۹۷ برگزار شد.

۴ـ ایجاد یک هشتگ جالب و برگزاری مسابقه در اینستاگرام

همانند بیشتر شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرم نیز از قابلیت هشتگ‌گذاری برخوردار است. در مسابقات هشتگ اینستاگرام می‌توان از مخاطبان خواست عکس‌های سفر خود را پست کنند و هشتگ مورد درخواست را نیز بگذارند. فقط کافی‌ است هشتگ مورد نظر را سرچ کرد و برنده را انتخاب کرد. مسابقه هشتگ برای اهداف برندینگ کسب و کار بسیار مفید است و راهی برای تبلیغ نام برند محسوب می‌شود. از این طریق، مخاطبان فالوئرهای نیز با کسب و کار آشنا خواهند شد.

ساده‌ترین نوع برگزاری این مسابقه، از طریق به‌اشتراک‌گذاشتن یک پست است. باید از مخاطبان خواست عکسی را در راستای کمپین هشتگی پست کنند و دوستان خود را تگ کنند. مسابقات هشتگی بهترین روش برای وایرال‌شدن پست در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و در نهایت موجب افزایش مخاطبان و فالوئرهای خواهند شد.

شرکت فلایتیو نیز چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود مسابقه‌ای با عنوان #هفت_چین_سفر برگزار کرد. در این مسابقه افراد باید برای شرکت در مسابقه، وسایل مورد نیاز سفر را که با حرف چ آغاز می‌شود کنار یکدیگر قرار دهند و عکاسی کنند و در نهایت، هشتگ عنوان مسابقه و نام صفحه فلایتیو را در صفحه شخصی خود و زیر عکس بگذارند. هر فرد موظف به ارسال تنها یک عکس بود و عکس هم حتماً باید توسط خود شرکت‌کننده گرفته می‌شد.

۵ـ مسابقات رأی‌گیری در اینستاگرام

از طریق مسابقات رأی‌گیری در اینستاگرام می‌توان از کاربران اینستاگرام خواست عکس‌های سفر خود را با هشتگ و لوکیشن مقصد سفر خود ارسال کنند و از افراد خواست از طریق لایک یا کامنت به بهترین عکس‌ها رأی بدهند. فردی که بیشترین تعداد لایک و رأی را به خود اختصاص دهد، برنده خواهد شد؛ به همین سادگی!

برگزاری این نوع مسابقات کاربران را تشویق می‌کند با خدمات ارتباطی عمیق برقرار کنند و در نهایت برند را به هدف مورد نظر که دیده‌شدن کسب و کارتان است، می‌رساند. ناگفته نماند که باید جوایز جالب توجه و بزرگی برای مخاطبان در نظر گرفته شود تا به شرکت در مسابقه تشویق شوند.

باید در برگزاری مسابقه اینستاگرامی مشارکت زیادی داشت، ورودی‌ها و تعداد لایک‌ها را ثبت کرد و دقت کرد که قوانین مسابقه به‌طور کامل و درست رعایت شده باشد. تلاش‌ها بی‌نتیجه نخواهد ماند و بازخوردهای واقعی گسترده‌ای از سوی مخاطبان خود و دوستان آن‌ها دریافت خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بازاریابی محتوایی جوهر

ما معتقدیم درست شبیه جوهر در یک لیوان آب، محتوای صحیح و باکیفیت راه خودش را پیدا می‌کند و به همه جا می‌رود. به ویژه در دنیای مدرن امروز که تحلیل‌ها، اخبار و گفتگوها و حتی انتخاب‎های مهم در فضای مجازی اتفاق می‌افتند. کار ما، کمک به شماست تا جوهر مخصوصتان را پیدا کنید و با تولید محتوای جذاب، کسب و کارتان را در فضای مجازی به مخاطبان هدف بشناسانید. خدمات تیم جوهر شامل تولید محتوای متنی، استراتژی بازاریابی محتوایی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی و تولید محتوای صوتی و تصویری، سئو محتوا، راه حل‌های تبلیغات است. گروه بازاریابی محتوایی جوهر، فرزند جسور شرکت فن آوری اطلاعات نوین پیشرو زرین است که از سال ۱۳۹۴ کارش را در حوزه تولید محتوا و برندینگ دیجیتال شروع کرد. امروز جوهر در حوزه‌های مثل محتوای وب‌سایت، استراتژی بازاریابی محتوایی، راه‌حل‌های تبلیغات آنلاین و… با مشتریانش همکاری می‌کند. در گروه جوهر چه می‌کنیم؟ ما در تیم جوهر، متخصصان و کارشناسان حوزه‌های مختلف تولید محتوای تصویری، متنی، سئو و… را دور هم جمع کرده‌ایم تا هر کدام به شکلی که تخصص آن را داریم به بهبود محتوای کسب و کار شما کمک کنیم. ما در این حوزه‌ها با شما همکاری خواهیم کرد: • تولید محتوای متنی • استراتژی بازاریابی محتوایی • مدیریت شبکه‌های اجتماعی • طراحی محتوای صوتی و تصویری • سئو محتوا • راه حل‌های تبلیغات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی