اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980515393099207

مراقب باشید شبکه‌های اجتماعی شما را مدیریت نکنند

عدم سواد رسانه‌ای و ناآگاهی در شبکه‌های اجتماعی

کد: 13980515393099207

http://bit.ly/2KrdBPq

، تهران , (اخبار رسمی): لازم است علاوه بر ارتقا سواد رسانه‌ای و مجازی خود مطالب مفید برای حضوری آگاهانه در شبکه‌های اجتماعی را به فرزندان نیز اموخت و آنها را توجیه کرد تا از انتشار مطالب خصوصی و خانوادگی و افشای اطلاعات شخصی با دیگران خودداری کنند و به آنها تاکید کرد که با افراد غیر نیز ارتباط برقرار نکنند.

عدم سواد رسانه‌ای بر ناآگاهی در شبکه‌های اجتماعی
مراقب باشید شبکه‌های اجتماعی شما را مدیریت نکنند.

ایجاد حس اعتماد و تغییر ذائقه تیر خلاصی بر ناآگاهی افراد در شبکه‌های اجتماعی است. باید مراقب بود که شبکه‌های اجتماعی ما را مدیریت نکنند. باید از خود محافظت کرد، این بار با سلاح آگاهی و هوشمندی. آشفته بازار فضای مجازی در نوسان جریانات پیرامون هر روز رخی از خود نشان می‌دهد، گاه با حادثه آتش سوزی شعله‌ور می‌شود، گاه با خبر حقوق‌های نجومی سر به فلک می‌کشد، گاهی ریز گردها هوای شبکه‌های اجتماعی را آلوده‌تر می‌کنند و این فضا هر زمان به فراخور آنچه رخ می‌دهد رنگی به خود می‌گیرد.

اینها تنها بخشی از رنگارنگی شبکه‌های اجتماعی در حوزه خبر و اطلاع رسانی بودند، مطالب بی شمار از مسائل سیاسی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، خانوادگی، آموزشی و .... که هر که روز به دست می‌رسد و افراد ساعت‌های بسیاری را صرف مطالعه آنها می‌کنند نیز افراد را در معرض مواجهه با اطلاعات نامناسب قرار می‌دهد، اطلاعاتی که با تحریک حواس گاهی القا کننده خشونت، بی اعتمادی به اطرافیان، ایجاد شبهه، نفرت و مسائلی از این دست است.

شبکه‌های اجتماعی

مواجهه با کانال‌ها و صفحات قمار و شرط بندی، تشویق به استفاده از الکل و مواد مخدر به بهانه‌های مختلف از جمله شادی و ورزش، ارتباط گیری با دوستان مجازی که هویت آنها مشخص نیست و ممکن است آن فرد هر طور که مایل است خود را معرفی کند، جلب اعتماد با ارسال پیام‌ها و محتواهای مختلف به خصوص محتوای عاطفی و گذاشتن قرار حضوری.

پیام‌های آزار دهنده که هویت و شخصیت افر اد را زیر سؤال می‌برد (مثلاً فردی ظاهر و اعتقادات شما را به سخره بگیرد)، به وجود آمدن مشکلات مالی همانند هک شدن حساب بانکی و یا انتشار اطلاعات محرمانه حساب‌های شخصی‌ در اثر اعتمادی که در شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناخته پیدا شده است.

تجاوز به حریم خصوصی‌ و سوء استفاده دلالان و مجرمان این فضا از عکس‌ها و اطلاعات خانوادگی و از همه مهم‌تر از دست دادن طلایی‌ترین سرمایه زندگی‌ که وقت است در اثر استفاده نا محدود و اعتیاد به اینترنت، همه اینها یخش کوچکی از لیست بی‌شمار خطراتی است که همه کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را تهدید می‌کند.

کلید اطلاعات محرمانه‌ را به اشتراک نگذارید

هیج‌ گاه نباید اطلاعات شخصی خود و هر آنچه در نظر خصوصی است را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، حتی عکس چهره خود و نام واقعی‌! نام خانوادگی، شماره تلفن، عکس‌‌های خانوادگی، آدرس و بسیاری اطلاعات دیگر جزء حریم شخصی به شمار می‌روند، اینها را با هیچ فردی حتی صمیمی‌ترین دوستان نباید به اشتراک گذاشت.

کلمات رمز، کلید اطلاعات محرمانه هستند و باید مخفی نگه داشته شوند، پس از درج رمز حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های تعاملی و ایمیل و نرم افزارهای کامپیوتری که دارای رمز ورود هستند باید خودداری شود، به پیام‌های ایمیلی که فرستنده آنها ناآشناست باید بی‌توجه بود زیرا ممکن است ویروس باشد و تمامی اطلاعات در معرض خطر و سوء استفاده قرار گیرند.

همه چیز را باور نکنید

هرچه در این فضا خوانده می‌شود را نباید باور کرد و نباید احساسی با موضوع برخورد داشت زیرا بسیاری از مطالب در قالبی زیبا به رشته تحریر در می‌آیند و افراد بیش از آنکه به محتوا توجه کنند درگیر قالب زیبای آن می‌شوند و احتمال زیادی دارد تا آن مطلب را به اشتراک بگذارند. در این صورت افراد یکی از حلقه‌های انتشار مطالبی خواهند شد که محتوای آن صحت ندارد. دو نکته مهم دیگر وجود دارد، اول اینکه هر آنچه افراد درباره شخصیت و موقعیت خود می‌گویند را به راحتی قبول نکرد و دوم تلاش کرد ارتباطات فضای مجازی کاملاً کنترل شود و آن را به دنیای واقعی نکشید.

ارتقا سواد رسانه‌ای

لازم است علاوه بر ارتقا سواد رسانه‌ای و مجازی خود مطالب مفید برای حضوری آگاهانه در شبکه‌های اجتماعی را به فرزندان نیز اموخت و آنها را توجیه کرد تا از انتشار مطالب خصوصی و خانوادگی و افشای اطلاعات شخصی با دیگران خودداری کنند و به آنها تاکید کرد که با افراد غیر نیز ارتباط برقرار نکنند. متاسفانه بسیاری از قربانیان شبکه‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان هستند.

در اخر باید گفت که ایجاد حس اعتماد و تغییر ذائقه تیر خلاصی بر ناآگاهی افراد در شبکه‌‌های اجتماعی است، گردانندگان و طراحان شبکه‌های اجتماعی با صبوری و برنامه‌ریزی دقیق ابتدا ذائقه افراد را سنجیده و سپس با ایجاد حس اعتماد در آنها به نرمی ذائقه آنها را تغییر می‌دهند.

مراقب باشید شبکه‌های اجتماعی شما را مدیریت نکنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]