اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806194029413135

فرش ماشینی یکی از نیازهای ضروری یک خانه

کد: 139806194029413135

http://bit.ly/32IK4XK

، آران و بیدگل , (اخبار رسمی): فرش یکی از مهم‌ترین وسایل خانه است که تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون و چیدمان خانه دارد، شاید آن قدری که مبلمان، پرده‌ها و تابلوهای خانه مهم باشد، فرش مهم نباشد ولی نباید فراموش کرد که یک فرش ماشینی خوب، فوق العاده می‌تواند خانه را شیک و زیبا کند.

فرش ماشینی
فرش ماشینی یکی از نیازهای ضروری یک خانه

از طرفی فرش‌ها جز آن وسایلی نیستند که به سادگی بتوان سر سال عوض‌شان کرد، پس باید در انتخاب یک فرش مناسب دقت کرد. افرادی که می‌خواهند برای خانه خود یک فرش تهیه کنند به چه نکاتی توجه می‌کنند؟ ویژگی‌های یک فرش خوب چه چیزهایی است؟

قدمت فرش ماشینی:

فرش ماشینی با قدمت 40 ساله گونه‌ای مصنوعی از فرش است که برخلاف فرش دستبافت که توسط هنر دست و در مدت زمان زیاد بافته می‌شود، توسط ماشین آلات صنعتی بافته می‌شود، به دلیل سرعت بالا در تولید و همچنین ارزان بودن مواد اولیه نسبت به فرش دستبافت، قیمت نسبتا ارزان‌تری دارد.

در حال حاضر 600 کارخانه کوچک و بزرگ فرش ماشینی در کشور فعال هستند که محصولات‌شان را به بیش از 11 کشور جهان از جمله استرالیا، روسیه، ایتالیا، چین، کانادا، سنگاپور، عراق، پاکستان افغانستان، قزاقستان و ... صادر می‌کنند. شایان ذکر است که سالانه 170 میلیون متر مربع فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود که از این میزان تولید 80 تا 90 میلیون متر مربع نیاز داخلی است، در کشور ایران، شهرهای بزرگی چون تبریز، کاشان، آران و بیدگل، مشهد، اصفهان، کرمان و قم در صنعت فرش ماشینی فعالیت می‌کنند که در این بین شهر کاشان با در اختیار داشتن 70 درصد از تولیدکنندگان فرش ماشینی، قطب صنعت فرش ماشینی کشور به شمار می‌رود.

تولید فرش ماشینی:

فرش‌های ماشینی توسط ماشین آلات صنعتی متفاوتی تولید می‌شوند که از جمله می‌توان از دستگاه‌های واندویل، شونهر، تکسیما و ... نام برد. جنس نخ به کار برده شده در فرش ماشینی را نیز می‌توان به اکریلیک، پلی استر، بی سی اف و ... اشاره کرد. فرش ماشینی یکی از زیر شاخه‌های صنعت نساجی به حساب می‌آید که قبل از انقلاب جمهوری اسلامی وارد ایران شده است که قدمتی تقریبا 50 ساله دارد، این محصول به دلیل تنوع در نقشه، سرعت بالا در تولید و قیمت ارزان‌تر نسبت به فرش دستباف توانسته به سرعت جایگزین فرش دستباف شود.

فرش ماشینی ایرانی بهترین نوع فرش ماشینی در دنیا به حساب می‌آید که طرح‌های سنتی و مدرن زیادی را شامل می‌شود. استفاده از فرش در خانه‌ها از زمان‌های قدیم رایج بوده است. شهرت فرش ایرانی در دنیا شناخته شده است، به صورتی که اکثر طراحان دکوراسیون داخلی در دنیا از فرش‌های ایرانی در کارهای خود استفاده می‌کنند.

معنی واژه فرش:

واژه فرش در اصل کلمه‌ای است عربی که به معنی زمین است که اگر قرار باشد در فارسی ترجمه شود به معنای کف پوش و زیر انداز تعبیر می‌شود، بنابراین تمامی گلیم‌ها، گبه‌ها، قالی‌ها و... به نوعی فرش محسوب می‌شوند.

همان‌طور که قبل‌تر نیز گفته شد، فرش‌های ایرانی با اینکه هزاران سال از قدمت‌شان می‌گذرد، هنوز هم زیبایی خود را دارد و با حفظ اصالت و دیرینه خود رنگ و لعابی امروزی به خود گرفته است و طبق مد و سلیقه امروز تولید و بافته می‌شود.

اهمیت به فرش ماشینی به طوری است که احتیاج به آن احساس شده و از نیازهای ضروری یک خانه به حساب می‌آید. معمولا همه علاقه دارند بهترین چیزها را داشته باشند و همیشه قبل از این که به خرید بروند به دنبال مد روز هستند. یکی از ملزومات اساسی که هر شخصی در منزل به آن احتیاج دارد فرش است.

فرش ماشینی کاشان از جمله کفپوش‌های محبوبی است که در بسیاری از منازل وجود داشته و به عنوان وسیله‌ای که به زیبایی محیط پیرامون می‌افزاید نیز کاربرد دارد . با توجه به مد روز برخی از افراد تمایل به داشتن فرشی با طرح سنتی و کلاسیک دارند و برخی دیگر طرح‌های مدرن و لوکس را مد نظر دارند.

از بهترین کفپوش‌هایی که در اکثر خانه‌ها وجود دارد می‌توان از فرش ماشینی نام برد که جلوه زیبایی به محیط خانه می‌بخشد که با توجه به سلایق، مد روز و جغرافیا محل زندگی برخی علاقه به فرش‌های سنتی کاشان دارند و برخی فرش‌های جدید و مدرن را می‌پسندند.

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید رعایت شود پوشش مناسب برای کف خانه‌ها است که می‌توان از فرش به عنوان بهترین کفپوش نام برد. برگزیدن یک فرش ماشینی خوب برای خانه باعث ایجاد راحتی و آرامش می‌شود. اگر شخصی خانه را محلی برای استراحت و آرامش خود انتخاب کرده است، بهتر این است که در مورد نوع فرش در خانه توجه بیشتری کند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی گلفرش کاشان مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی گلفرش کاشان

فروشگاه اینترنتی گلفرش کاشان عرضه کننده انواع فرش ماشینی 700 / 1000 / 1200 / 1500 شانه گبه - گلیم - فانتزی - عروسکی - تابلو فرش با تضمین بهترین قیمت

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]