اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806244039312992

راهنمای خرید پاور بانک

کد: 139806244039312992

http://bit.ly/32IkHVP

، کرمان , (اخبار رسمی): استفاده از پاور بانک میان افراد و مشاغل مختلف کاربرد زیادی پیدا کرده است بنابراین یک راهنمای خرید پاور بانک خوب می‌تواند شخص را برای خرید بهترین پاور بانک کمک کند. در ادامه نکاتی مهم برای خرید پاور بانک و قیمت پاوربانک در 2019 ارائه شده است.

بهترین راهنمای خرید پاور بانک + (قیمت ۹۸)
بهترین راهنمای خرید پاور بانک

پاور بانک چیست؟

پاوربانک یا به معنای فارسی شارژر همراه که به مفهوم ساده وسیله‌ای قابل حمل که تشکیل شده از تعدادی باتری با ظرفیت بالا است که با شارژ کردن آن می‌توان وسایلی را که قابلیت شارژ کردن از طریق USB را دارند در جاهای ضروری که دسترسی به برق شهر ندارند را شارژ کرد. یکی از مزایای ویژه این دستگاه، مدار کنترل جریان الکتریکی است که به شخص این اطمینان را می‌دهد که هیچ آسیبی به دستگاه موقع شارژ کردن وارد نمی‌کند.

برای خرید بهترین پاور بانک باید براساس تکنولوژی‌های به کار رفته در این گجت و نیاز خود، این خرید را انجام داد.در ادامه جزئیات این گجت قابل حمل به صورت کامل ولی خلاصه و به بیان ساده توضیح داده شده است.

نکات زیر را باید قبل از خرید پاوربانک مد نظر قرار داد:

  • ظرفیت پاوربانک
  • اندازه و وزن پاوربانک
  • تعداد پورت (خروجی)
  • آمپر پاوربانک
  • LED پاوربانک (نمایشگر شارژ)
  • کیفیت ساخت و جنس بدنه
  • قیمت پاور بانک و برند
  • ایمنی پاوربانک
  • امکانات ویژه پاور بانک

ظرفیت پاور بانک

شاید مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیار خیلی از افراد برای خرید پاور بانک، ظرفیت آن باشد. معنای «ظرفیت پاوربانک» به بیان ساده «پاوربانک تا خالی شدن شارژ خودش، چند مرتبه توانایی شارژ کردن دستگاه هوشمند را دارد.»

اگر قرار باشد کمی تخصصی‌تر در مورد ظرفیت پاور بانک صحبت شود باید در مورد واحد آن که میلی آمپر ساعت (mAh) است، بحث کرد. mAh همان جریان انرژی در طول زمان (ساعت) است.

واحد اندازه گیری باتری‌های گوشی، تبلت، لپ تاپ، اسپیکر … و خود پاوربانک براساس آمپر ساعت است. (برای اینکه در محاسبات آن از اعداد اعشاری استفاده نشود آن را تبدیل به میلی آمپر ساعت کرده‌اند.)

پس با دانستن ظرفیت و واحد اندازه گیری آن، دلیل اهمیت این موضوع را بیش از پیش می‌توان متوجه شد، یعنی با دانستن ظرفیت باتری دستگاه هوشمند خود باید پاوربانکی را انتخاب کرد که حداقل ظرفیتش دو برابر ظرفیت باتری دستگاه باشد چرا که بتوان دستگاه خود را حداقل یک بار به صورت کامل شارژ کرد.

به عنوان مثال اگر گوشی موبایل باتری با ظرفیت حدود ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت باشد باید پاوربانکی با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت را برای آن خریداری کرد که بتوان با یک‌بار شارژ کردن خود پاور بانک، حداقل بیشتر از دو مرتبه گوشی موبایل خود را با آن شارژ کرد.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کرد، ظرفیت واقعی پاوربانک است. عددهایی که بر روی اکثر پاوربانک‌ها به عنوان ظرفیت (mAh) درج شده است میزان ظرفیت اسمی آنها است و ظرفیت واقعی آنها همیشه کمتر از ظرفیت اسمی است.

به عنوان مثال اگر پاوربانکی که بر روی آن ظرفیت ۳۰هزار میلی آمپر ساعت عنوان شده است که یک ظرفیت اسمی است و ظرفیت واقعی آن قاعدتاً کمتر از ۳۰هزار میلی آمپر ساعت است.

به گفته برخی از کارشناسان ظرفیت واقعی یک چهارم کمتر از ظرفیت اسمی است البته این موضوع در بعضی از برندها صدق نمی‌کند، چرا که برخی از آنها ادعای راندمان ۹۰ درصد را می‌کنند. به عنوان مثال پاور بانک شیائومی ۱۰هزار و پاور بانک شیائومی ۲۰هزار ظرفیت واقعی آن‌ها کمتر از این عددها است.

می‌توان با مراجعه به سایت پاوربانک اکسپرت و انتخاب مدل گوشی و مشخص کردن مقدار ظرفیت پاوربانک مد نظر به تعداد دفعات شارژ کردن گوشی خود را با آن پاوربانک پی برد.

وزن و اندازه پاور بانک

یکی دیگر از مسائل مهم برای خرید پاور بانک، اندازه و وزن آن است. این موضوع زمانی حس خواهد شد که برای استفاده از آن در جاهای مختلف احتیاج دیده شود، به عنوان مثال اگر فردی به هنگام ورزش کردن و یا مسافرت به پاوربانک نیاز دارد پس باید دو عامل وزن و اندازه را مد نظر داشته باشد.

وزن و اندازه پاوربانک ارتباط مستقیمی با ظرفیت پاوربانک دارد، یعنی هر چه مقدار ظرفیت پاوربانک بالاتر رود اندازه و وزن آن به تناسب ظرفیتش بالا می‌رود و بالعکس.

به این نکته هم باید توجه داشت که اختلاف حداقل و حداکثر وزن پاوربانک حدود ۳۵۰ گرم است، این نکته را می‌توان با کمی تحقیق در مورد پاوربانک‌های موجود در بازار متوجه شد، یعنی پاوربانکی با ظرفیت ۶۰۰۰mAh وزنی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم دارد و پاوربانکی با ظرفیت ۲۰۰۰۰mAh، وزنی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم دارد.

تعداد پورت خروجی

فاکتور دیگری که باید به آن توجه کرد، تعداد خروجی‌های یک پاوربانک است. خروجی پاوربانک همان درگاه یو اس بی (USB) روی پاوربانک است که می‌توان به وسیله یک کابل شارژر دستگاه هوشمند خود را شارژ کرد.

بعضی از پاور بانک‌های موجود و البته جدید مجهز به کابل شارژ سرخود برای شارژ گوشی هوشمند هستند این نکته مخصوص افرادی است که همیشه کابل شارژ خود را فراموش می‌کنند.

نکته دیگری که جالب توجه است این است که برخی از پاوربانک‌ها به همراه کابل لایتنینگ که مخصوص گوشی‌های اپل است هستند و قیمت این گونه پاوربانک‌ها بیشتر از سایر پاور بانک‌ها است.

اگر شخصی می‌خواهد بیش از یک دستگاه را هم زمان به وسیله یک پاوربانک شارژ کند نیاز دارد که پاوربانکی را بخرد که بیش از یک درگاه خروجی داشته باشد.

آمپر پاور بانک

در واقع پاوربانک‌ها شامل یک آمپر ورودی برای شارژ کردن خود و یک یا چند آمپر خروجی برای شارژ کردن دستگاه‌های دیگر هستند. در مورد آمپر ورودی پاوربانک باید گفت که هر چه آمپر ورودی بیشتر باشد سرعت شارژ شدن پاوربانک نیز بیشتر است.

بیشتر پاوربانک‌های موجود در بازار دارای دو درگاه خروجی هستند که یکی از آنها یک آمپر و دیگری دو آمپر است. منظور از یک آمپر و دو آمپر ، میزان شدت جریان ورود انرژی به دستگاه شارژ شونده است یا به طور عامیانه‌تر منظور این است که سرعت شارژ از درگاه دو آمپر دو برابر بیشتر از سرعت شارژ از درگاه یک آمپر است و شرط استفاده از درگاه دو آمپر پشتیبانی کردن دستگاه از این نکته است.

اگر برای گوشی موبایل از پاوربانک استفاده شود باید این را دانست که میزان آمپر ورودی گوشی چه مقدار است.

اما به طور کلی می‌توان این موضوع را به دو دسته تقسیم کرد دسته اول گوشی‌های قدیمی هستند که آمپر ورودی آنها یک آمپر است و هنگام شارژ با پاوربانک باید آن را به پورت یک آمپر متصل کرد و دسته دوم گوشی‌های جدید و تبلت‌ها هستند که آمپر ورودی آنها دو آمپر است و از قابلیت Quick Charge پشتیبانی می‌کنند و برای شارژ کردن باید به درگاه دو آمپر وصل شوند.

اگر چنانچه شخصی در تشخیص آمپر ورودی گوشی هوشمند خود دچار شک است می‌تواند نگاهی به شارژر اصلی گوشی خود بیاندازد تا از آمپر ورودی گوشی خود که با علامت اختصاری (A) نمایش داده می‌شود مطلع شود.

LED پاور بانک (نمایشگر شارژ پاوربانک)

یکی از ویژگی‌های خوب اکثر پاور بانک‌ها چراغ‌های LED آنهاست. البته بیشتر مدل‌های موجود در بازار این ویژگی خوب را دارند. این LED ها به چه کاری می‌آیند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که با نیم نگاهی به این LED ها می‌توان از میزان شارژ پاور بانک مطلع شد، البته بعضی از برندهای دیگر مجهز به صفحه نمایش دیجیتال برای در اختیار گذاشتن اطلاعات پاور بانک به شخص هستند.

ایمنی پاور بانک

یکی از نکات حائز اهمیت در خرید پاور بانک و انتخاب بهترین پاور بانک، قطعاً دقت به نکات ایمنی و استانداردهای این دستگاه است. برای پرداختن به ویژگی‌های امنیتی پاوربانک زمان زیادی لازم است. در ادامه خلاصه‌ای از دیگر مواردی که باید مد نظر قرار گیرد بیان شده است:

  • حفاظت در مقابل اتصال کوتاه
  • حفاظت در برابر ولتاژ بالا
  • حفاظت در مقابل شارژ بیش از حد
  • حفاظت در مقابل دمای بالا
  • حفاظت در مقابل ولتاژ خروجی

امکانات ویژه پاوربانک

  • Power IQ
  • Voltage Boost
  • Multi protect
  • Pass Through

نتیجه گیری

به صورت خلاصه باید گفت، هنگام خرید بهترین پاور بانک حتماً اول باید به برند آن، دوم به نکات ایمنی و استانداردهای لازم و سوم نیم نگاهی به قیمت پاور بانک داشت. 

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات کاملتر در مورد خرید بهترین پاور بانک و راهنمای خرید پاور بانک می‌توانند به فروشگاه اینترنتی بروز استور به آدرس www.broozstore.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی بروز استور

فروشگاه اینترنتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]