کد: 139806314063613282

محمد سنایی، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه نهال گفت:

نمایشگاه‌ها می‌توانند عرصه خوبی برای معرفی محصولات نهالستان‌های مجاز باشند

کد: 139806314063613282

http://bit.ly/2OhyRtc

، تهران , (اخبار رسمی): صندوق حمایت از توسعه نهال در بخش کشاورزی در سومین نمایشگاه بین‌المللی آی فارم حضور خواهد داشت.

نمایشگاه‌ها می‌توانند عرصه خوبی برای معرفی محصولات نهالستان‌های مجاز باشند
نمایشگاه‌ها می‌توانند عرصه خوبی برای معرفی محصولات نهالستان‌های مجاز باشند

محمد سنایی، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه نهال در بخش کشاورزی، با اشاره به دغدغه‌های مختلفی که در این بخش وجود دارد اظهار داشت: «افزایش سرسام‌آور قیمت‌ نهاده‌های مورد نیاز و در وهله بعد وجود نهالستان‌های غیرمجاز که زیان‌های بسیاری را چه از نظر مالی و چه از نظر امنیت غذایی به کشور وارد می‌کنند، از مهم‌ترین چالش‌های بخش تولید نهال در بخش کشاورزی هستند. این مسائل برای تولیدکنندگان مجاز دردسرهای مختلفی ایجاد کرده است. به طور مثال تولیدکنندگان مجاز موظف هستند که هزینه‌های قانونی حاکمیتی خود را در بخش‌های مختلف نظارتی پرداخت کنند و به طبع نسبت به تولیدکنندگان غیرمجاز هزینه‌های بالاتری برای تولید متقبل شوند و به واسطه تمکین از مقررات و قوانین قیمت تمام شده محصولات نهالستان‌های مجاز بالاتر از نهالستان‌های غیر مجاز است که مزیت رقابتی قیمت در عرصه فروش را از نهالستان‌های مجاز سلب می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که افرادی که از قانون تمکین کرده‌اند نسبت به تولید کنندگان غیر مجاز  منافع کمتری بدست آورند.»

وی ضمن اشاره به برنامه صندوق برای حضور پررنگ در نمایشگاه‌ها ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای پیش‌بینی شده‌ی حضور در این نمایشگاه برای معرفی نهال سالم اصیل و استاندارد محقق شود.

سنایی افزود: «نمایشگاه آی فارم می‌تواند به شرکت‌کنندگان در عرضه محصولات خود کمک کند. نمایشگاه‌های این چنینی می‌توانند عرصه خوبی برای معرفی محصولات نهالستان‌های مجاز کشور باشند و به ایجاد فرهنگ استفاده از نهال مجاز، اصیل و استاندارد و حمایت از تولید نهال‌ها در کشور کمک کنند. امیدواریم فرهنگ استفاده از نهال سالم، اصیل و استاندارد با کمک و همکاری همکارانمان در وزارت جهاد کشاوری و به واسطه آن‌ها در سازمان‌های تابعه در بین تمامی مصرف‌کنندگان تجاری و خانگی جا بیاندازیم.»

صندوق حمایت از توسعه نهال در سال 1397 تأسیس شد. هدف این صندوق حمایت از تولید نهال سالم، اصیل و استاندارد در کشور با محوریت تأمین مالی و ارائه خدمات حمایتی در این حوزه است. صندوق نهال یک صندوق مالی و حمایتی است و محصولی تولید نمی‌کند. نوع خدمت این صندوق، تسهیلاتی است که در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و یا سایر عقود اسلامی فی ما بین صندوق و تولیدکنندگان بخش نهال قابل پرداخت است.

سومین نمایشگاه بین‌المللی مکانیزاسیون، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی ایران در تاریخ 2 الی 5 مهرماه 1398 در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق نهال

صندوق حمایت از توسعه نهال در بخش کشاورزی با نگاهی اجتماعی که بر گرفته از نگرش مردم به اصل وجودی فعالیتهای گروهیست، تلاش می کند مسوولیت سنگینی را که جامعه بر دوشش نهاده، از کمک به اقتصاد رو به رشد و مقاومتی کشور در شرایط پس از تحریم، تعاملات جهانی و اثر گذاری با کنشگری مناسب تا خواست مخاطبین را با تلفیق مسوولیتهای اجتماعی-اقتصادی و نگرشی نو در سال رونق تولید ارائه کند. رونق و حرکت این بخش، به سرعت و در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار بوده و موجب به حرکت درآمدن چرخهای اقتصاد و افزایش پویایی و نشاط جامعه می گردد. در انتها بسیار خرسندم که همراه و همگام با شما در جبهه سازندگی و اقتصاد کشور عزیزمان ایران تلاش می کنیم و امیدوارم با همت بلند شما چشم اندازی روشن همراه با امید را پیش روی کشورمان ایران زمین ببینیم.