اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807014069313303

حضور مجموعه کشاورزی، دامپروری مادر در سومین نمایشگاه بین‌المللی آی فارم

کد: 139807014069313303

http://bit.ly/2OcimP8

، (اخبار رسمی): مجموعه کشاورزی، دامپروری و تحقیقاتی مادر امسال در سومین نمایشگاه بین‌المللی مکانیزاسیون، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی ایران حضور دارد.

حضور مجموعه کشاورزی، دامپروری مادر در سومین نمایشگاه بین‌المللی آی فارم
حضور مجموعه کشاورزی، دامپروری مادر در سومین نمایشگاه بین‌المللی آی فارم

این مجموعه فعالیت خود را از سال 1373 در بخش دامپروری آغاز کرد. از سال 1379 نیز بخش کشاورزی مجموعه فعال شد. کاشت زعفران در مجموعه مادر از سال 1390 به صورت سنتی آغاز شد، در سال 1395 تحقیقات در زمینه کاشت زعفران گلخانه‌ای شروع شد و از سال 1397 بخش کاشت گیاهان دارویی مجموعه شروع به فعالیت کرد.

باقری در مورد دستاوردهای مجموعه اظهار داشت: «از مهم‌ترین دستاوردهای مجموعه در سال‌های اخیر که به آن می‌بالیم، تولید طلای سرخ با مرغوب‌ترین کیفیت است. این شرکت از روش کشت زعفران گلخانه‌ای که روشی نوین و کارآمد در زمینه تولید زعفران است بهره می‌برد. نتیجه این روش تولید محصولی با عیار بالاتر نسبت به کشت سنتی است که به دلیل کیفیت بالا، در بازار فروش گران‌تر است. این محصول، محصولی زودبازده است که در همان سال اول محصول قابل توجهی به دست می‌آید، درصورتی که در روش سنتی از سال سوم به بعد این امکان فراهم خواهد شد.»

وی افزود: «در دهه‌های اخیر، تغییرات آب و هوایی در کشورمان منجر به افزایش کاشت گیاهانی شده است که نیاز آبی کمتری دارند؛ زعفران نیز یکی از مهم‌ترین محصولات با این شرایط است. با توجه به این که ایران 98 درصد زعفران جهان را تامین می‌کند، این طلای سرخ یکی از مهم‌ترین منابع درآمد و تکیه‌گاه‌های کشور برای اقتصاد بدون نفت است. از دیگر عواملی که باعث رونق کشت زعفران در ایران شده است، ارزش اقتصادی بالا، امکان صادرات، امکان برداشت تا چند سال، ماندگاری زیاد، حجم کم محصول و عدم نیاز به انبار، خواص شگفت‌انگیز آن در زمینه‌های دارویی، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های سرطانی، تنظیم فشار خون و تصفیه خون، پیشگیری از تومورهای پوستی و بیش از صدها خواص مهم دیگر است.»

باقری در مورد اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اظهار داشت: «این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای شرکت‌های صنعت کشاورزی فراهم می‌کنند تا شرکت‌ها بتوانند محصولات و خدمات خود را به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه معرفی کنند و با مخاطبان به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند. شرکت ما در این نمایشگاه حضور پررنگی خواهد داشت و قصد داریم تا دستاورهای خود را در این نمایشگاه عرضه کنیم.»

وی در پایان به دغدغه های این صنعت اشاره داشت و افزود: «این صنعت با دغدغه و چالش‌های متفاوتی روبرو بوده است که در سال‌های اخیر میزان کم بارندگی در کشور برای کشاورزان مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است. همچنین هزینه‌های خریداری مواد اولیه با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها باعث اعمال فشار زیادی بر تولیدکنندگان شده است.»

سومین نمایشگاه بین‌المللی مکانیزاسیون، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی ایران در تاریخ 2 الی 5 مهرماه 1398 در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]