اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807024071811388

چگونه در فیلد مورد علاقه خود به یک متخصص تبدیل شویم؟

شروع هوشمندانه؛ کلید ورود به دنیای مهارت‌های دیجیتالی

کد: 139807024071811388

http://bit.ly/2kX8Djl

، تهران , (اخبار رسمی): برای اینکه یک نوآموز و یا متخصص مسیر پیشرفت کاری و زندگی را سریع‌تر و آسان‌تر طی کند نیاز به تجربیاتی دارد که لازم نیست همه آنها را خودش تجربه کند، می‌تواند از افرادی که قبلا این راه را رفته‌اند آنها را بدست بیاورد و یا به عبارتی از تجربه افراد متخصص و با تجربه استفاده کند.

چگونه در فیلد مورد علاقه مان به یک متخصص تبدیل شویم؟
شروع هوشمندانه، انتقال تجربه و توانمندسازی نوآموزان

جهان امروز سرعت بالایی دارد، که برای موفقیت باید سرعت بالایی در تصمیم گیری و انتخاب‌های خود داشت. اینکه چه مهارتی را باید یاد گرفت، در چه حوزه‌ای تبدیل به یک متخصص شد و در نهایت شغلی را انتخاب کرد که در آینده از آن مطمئن بود، یکی از همین تصمیم گیری و انتخاب‌های سرنوشت‌ساز است.

در دنیای بیرونی، اگر فرد بخواهد از یک نقطه به نقطه دیگری برود، به ۴ مورد نیاز دارد. اول باید بداند در چه جایی است. دوم اینکه باید بداند که کجا می‌خواهد برود. به عبارتی، مقصد هم مشخص باشد. علاوه بر این دو، مسیر را باید در ذهن داشته باشد و در مرحله آخر به دنبال وسیله‌ای برای حرکت بین این دو نقطه باشد.

در اولین قدم در راه متخصص شدن (یادگیری)، فرد باید مشخص کند که کجا قرار دارد؟ روحیات و موقعیت خود را مشخص کند؟ در چه زمینه‌هایی استعداد دارد؟ به مهارت‌های نرم علاقه دارد یا به مهارت‌های سخت؟

در مرحله بعد، باید هدف مشخص شود. قرار است در چند سال آینده کجا باشد؟ چه کیفیتی داشته باشد و کجا مشغول به کار شود؟ و بعد به دنبال ترسیم مسیر و بعد هم راهنمایی برای مسیر باشد.

توانمندسازی نوآموزان

در واقع دانشپذیر قبل از اینکه قدم در مسیر اصلی بگذارد و شروع به یادگیری مهارت و تخصص جدید کند، به کمک محتوای غنی «شروع هوشمندانه» با موقعیت شغلی، چشم انداز، وظایف، میزان فعالیت، فشارهای کاری، اندازه بازار، نیاز بازار در آینده و …. آشنا شده و با آگاهی کامل و همچنین با سبک و سنگین کردن شرایط خود، وارد فیلد مد نظر خواهد شد.

انتقال تجربه

در دنیا و در ایران تعریف مطلقی برای منتور وجود ندارد و هر کسی از دیدگاه خودش به این موضوع نگاه می‌کند.

گروهی اعتقاد دارند، برای منتور الزامی وجود ندارد که حتما صاحب کسب و کاری موفق یا شکست خورده باشد و یا در زمینه‌ای مثل برنامه نویسی، مدیر فنی، طراحی تجربه کاربری، مدیر مارکتینگ، سرمایه‌گذاری و …. صاحب تجربه در چندین پروژه و یا کسب و کار باشد. بلکه می‌تواند با مطالعه بسیار دقیق و کاربردی بر روی پروژه یا کسب و کارهای بزرگ، بینش عمیقی بدست اورد و با چشم‌انداز حاصل، مسیر را برای دیگران ترسیم و به اصلاح راه‌های اشتباه رفته کمک کند.

اما در مقابل گروهی مخالف این نظر و دیدگاه هستند، آنها معتقدند زمانی می‌توان به یک فرد لقب منتور را اتلاق کرد که خود در گام اول و یا پس از چند شکست قله را فتح کرده باشد (کسب و کار موفقی ایجاد کرده باشد، نرم افزار کاربردی و پرطرفداری ساخته باشد، سابقه چند ساله مدیریت مارکتینگ شرکتی را داشته باشد و یا ….) آنگاه می‌تواند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهد.

شروع هوشمندانه که محصول آکادمی کوشش است با هدف از بین بردن انتخاب‌های ناآگاهانه «مهارت و تخصص با شرایط و موقعیت‌های بازار کار واقعی و همین طور استعداد و علاقه دانشپذیران شکل گرفته است»

در محصول شروع هوشمندانه از گروه دوم بهره گرفته شده است، از متخصصانی که علاوه بر دانش عمیق، بینش و درک بالایی از کارهای اجرایی دارند. آنها با کوله‌ باری از تجارب موفقیت و شکست در حوزه تخصصی، علاقمند به انتقال دانش و تجربه خود هستند.

بر همین اساس، محتوای «شروع هوشمندانه» تعاریف و آموزش‌های کلیشه‌ای، کتابی و اینترنتی نیست! گزیده سال‌ها تجربه و فعالیت تخصصی در شرکت‌های بزرگ و استارتاپی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کوشش

کوشش تنها یک آکادمی در زمینه کسب و کارهای نوپا و مهارت های دیجیتالی نیست، بلکه یک پلت فرم انتقال تجربه است و با فراهم کردن محتوای کاربردی و برگزاری رویدادهای آموزشی مناسب برای انسانهای با انگیزه، تلاش می کند تا جهان را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کند. ما فقط به فکر برگزاری دوره های آموزشی برای سودآوری نیستیم. دوره آموزشی در کوشش برگزار نمی شود مگر اینکه: شرکت کنندگان وارد پروژه های عملی و چالشی شوند. با فوت و فن کار آشنا شوند. با فرآیند کار تیمی آشنا شوند. اخلاق کار حرفه ای یاد بگیرند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش