کد: 139807154106612496

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی به این نکات توجه کنید

کد: 139807154106612496

http://bit.ly/2p1kxdW

، (اخبار رسمی): طراحی دستگاه تصفیه آب حتماً باید براساس شرایط و اطلاعاتی که به پیمانکار داده می‌شود، انجام شود. اگر فرد متوجه شد پیمانکار سیستمی که قبلاً طراحی و ساخته‌ است را پیشنهاد داده باید در خرید سیستم تصفیه آب از چنین شرکتی تردید کرد.

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی به این نکات توجه کنید
نرم افزار wave در دانش‌لاین به طور کامل آموزش داده می‌شود

آیا واقعاً تصفیه آب اسمز معکوس پرهزینه است؟

ابتدا باید به این پرسش پاسخ داد که چرا بعضی از سیستم‌های اسمز معکوس عملکرد مطلوبی ندارند؟ با وجود کیفیت و کارایی بالای دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس ولی در ایران از آن‌ها به‌خوبی یاد نمی‌شود. شاید این دستگاه‌ها پرهزینه باشند ولی واقعیت این نیست! اگر یک سیستم تصفیه آب صنعتی به‌درستی طراحی و اجرا شود، در مقایسه با دیگر روش‌ها، می‌تواند عملیات تصفیه آب را با هزینه بسیار کمتری انجام ‌دهد و کیفیت به‌مراتب بالاتری را تحویل دهد. پس قبل از خرید سیستم تصفیه آب صنعتی به این نکات باید توجه کرد.

شکل هزینه بالای یک سیستم RO کجاست؟

دلیل اصلی پرهزینه بودن یک دستگاه اسمز معکوس این است که به‌درستی طراحی نشده است. متأسفانه در ایران به اهمیت و الزام طراحی درست و اصولی سیستم تصفیه آب کمتر توجه می‌شود و این نه‌تنها باعث می‌شود سیستم به‌درستی کار نکند، بلکه عمر و دوام ممبرآن‌های اسمز معکوس که قلب یک سیستم RO هستند را هم بشدت کاهش می‌دهد. پس در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی به این نکته باید توجه کرد. خوشبختانه دوره آموزشی طراحی سیستم تصفیه آب راهکارهای درست و اصولی طراحی سیستم اسمز معکوس صنعتی را به متخصصان و بهره‌برداران این صنعت آموزش می‌دهد.

اهمیت طراحی قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

هر شرکتی که قرار است سیستم تصفیه آب را نصب و راه‌اندازی کند، قبل از اجرا حتماً باید طراحی دستگاه آب شیرین کن را با نرم افزار طراحی تصفیه آب wave انجام دهد و گزارش طراحی بدون خطا را ارائه کند. برای همین سؤالاتی در مورد نیاز به آب و منبع تأمینی که در اختیار است پرسیده می‌شود.

برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی به چه اطلاعاتی نیاز است؟

  • مشخصات محصول

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب باید نیاز را برای شرکت پیمانکار تعریف کرد. پس باید دقیقاً مشخص کرد به چه حجم آبی در روز احتیاج است و کیفیت آن را با شاخص (TDS (Total dissolved solids مشخص کرد. همچنین لازم است مشخص کرد که در کدام‌یک از هزینه‌های دستگاه فرد مایل است که صرفه‌جویی کند، هزینه‌ تمام‌شده دستگاه (CAPEX) یا هزینه‌های عملیاتی (OPEX).

  • مشخصات خوراک

در ادامه باید مشخصات منبع آبی که قرار است عملیات تصفیه را روی آن انجام داد به پیمانکار تحویل داد. به این آب در اصطلاح خوراک دستگاه تصفیه آب گفته می‌شود. آنالیز دقیق خوراک از ضروری‌ترین اطلاعاتی است که پیمانکار مطالبه می‌کند. همچنین دمای آب خوراک از اهمیت بالایی در طراحی برخوردار است. پس توجه شود که این اطلاعات به‌دقت تهیه شده و به پیمانکار تحویل داده شود. بعضی از شرکت‌های حرفه‌ای برای دریافت اطلاعات اولیه‌ای که برای طراحی نیاز است برگه‌ای به فرد می‌دهند که به ترتیب اطلاعات آب ورودی و خروجی (محصول) موردنیاز را در آن وارد می‌شود.

  • هزینه‌های عملیاتی سیستم تصفیه آب

قطعاً هزینه‌های عملیاتی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در انتخاب دستگاه تصفیه آب صنعتی باید موردتوجه قرار گیرد. اگر پیمانکار به نرم افزار طراحی دستگاه تصفیه آب مسلط باشد می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد هزینه‌های عملیاتی سیستم نیز به فرد گزارش کند. به‌طور مثال، هزینه تمام‌شده هر مترمکعب آب تصفیه‌شده که این دستگاه تولید می‌کند چقدر است و یا اینکه هزینه برق و مواد شیمایی مصرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی در روز چقدر است.

  • هشداری برای فرد قبل از خرید سیستم تصفیه آب 

تمام فرایند حتماً باید بر اساس شرایط و اطلاعاتی که فرد به پیمانکار می‌دهد، انجام شود. پس اگر فرد متوجه شد پیمانکار سیستمی که قبلاً طراحی و ساخته‌ است را پیشنهاد می‌دهد باید در خرید سیستم تصفیه آب از این شرکتی تردید کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانش‌لاین

ساخت لوله و تجهیزات آب و فاضلاب

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار