اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807194119213466

جارو مرکزی چیست؟

کد: 139807194119213466

http://bit.ly/2OJ6p3t

، (اخبار رسمی): جارو مرکزی عبارت است از یک جارو برقی بزرگ که در پارکینگ خانه و یا انبار و یا زیرزمین برای تمامی واحدها تعبیه می‌شود و از طریق لوله‌ها یا خرطومی‌ها با هم ارتباط دارند.

جارو مرکزی
جارو مرکزی آرامین

مدت زمان زیادی نیست که در کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا و کانادا جارو مرکزی به عنوان جایگزینی مناسب جهت جاروی برقی خانگی به جهت ارتقا بهداشت و سلامت محیط منزل و کار معرفی شده است اما دلیل اصلی سرعت بالای جایگزین  شدن این قبیل سیستم‌ها  با جاروی برقی معمولی در کشورهایی از این دست در مقایسه با کشور ایران را می‌توان اهمیت ویژه این قبیل کشورها به سلامت و کیفیت زندگی و مطالعات و تحقیقات مرتبط با آن به موازات پیشرفت فناوری دانست.

در این ارتباط  بررسی‌هایی که توسط محققان استرالیایی کانادایی صورت گرفته نشان داده مخزن زباله جاروبرقی حاوی باکتری و میکرب‌های خطرناک بوده و بازدم هوای خروجی آن در محیط خانه، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد. در این بین کودکان، بیماران مبتلا به انواع آلرژی، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر از دیگران در معرض این بیماری‌ها قرار دارند.

درعین حال باکتری‌های موجود در محفظه جاروبرقی نه تنها خطرناک است، بلکه حاوی ژن‍‌هایی است که در برابر انواع آنتی بیوتیک مقاوم بوده و باعث می‌شود این داروها در بدن کارآیی لازم را نداشته باشند. این مشکل علاوه بر این که می‌تواند زمینه بروز حساسیت پوستی را فراهم کند، روی ایمنی بدن هم تأثیرگذار است و قدرت مقابله با عوامل بیماری زا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

همچنین تحقیقات بالینی دیگری در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است که جاروی مرکزی بهبود قابل سنجشی برای علائم حساسیت به ارمغان آورده است. درصد کاهش علائم بیماران مبتلا به آلرژی پس از استفاده از سیستم جاروی مرکزی در محیط زندگی و کار خود به این ترتیب بوده است:

  • کاهش علائم حساسیت مربوط به بینی تا 47 درصد (آبریزش و گرفتگی، خارش، سوزش)
  • کاهش علائم حساسیت مربوط به چشم 61 درصد (ریزش اشک، خارش، قرمزی)
  • کاهش علائم مربوط به خواب (بهبود در وضعیت استراحت و به خواب رفتن ) 44 درصد
  • کاهش علائم مستقل از بینی 48 در صد (حساسیت پوستی، عطسه، سرفه)

امروزه پرشکان هنگام ارزیابی و تشخیص مواردی از قبیل آلرژی، آسم و یا بیماری‌های عفونی، جاروبرقی‌های خانگی را به عنوان ابزار ساطع کننده عوامل بیماری زا مورد توجه قرار می‌دهند.

به این ترتیب این مطالعات در جهت بهبود سلامت و بهداشت محیط زندگی و کار، نقش جارو برقی مرکزی را برای پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات مربوط به پوست آلرژی و تنگی نفس به عنوان درمانی جدید نمایان می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جارو مرکزی آرامین

گروه تولیدی صنعتی آرامین با توجه به نیاز روز ساختمان و در جهت ارتقا رفاه و بهداشت محیط کار و‌ زندگی درسال 1376 به عنوان اولین تولید کننده جاروی مرکزی در ایران فعالیت خود را آغاز نمود. در مرداد ماه همان سال فعالیت این شرکت به جهت نوآوری در کشور مورد تأیید و تقدیر سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار