اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807244135613461

پکیج فرآوری نخود به صورت انحصاری توسط ماشین سازی MPM وارد بازار شد

فرصت اشتغال‌زایی برای بیش‌ از 30 هزار نفر در استان‌های هدف

کد: 139807244135613461

http://bit.ly/35ZI7J0

، اردبیل , (اخبار رسمی): سطح زیر کشت نخود در کشور حدود 700 هزار هکتار بوده و سالانه حدود 270 هزار تن نخود در کشور برداشت می‌شود اما تاکنون در تمامی استان ها نتوانسته‌اند به فرآوری و صادرات محصولات و مشتقات نخود بپردازند که خود منجربه از دست رفتن فرصت ارزآوری قابل توجهی شده‌است.

فرصت اشتغال‌زایی برای بیش‌از 30000 نفر در استان‌های هدف
فرصت اشتغال‌زایی برای بیش‌ از 30 هزار نفر در استان‌های هدف

به گفته مدیر عامل شرکت MPM این پکیج شامل پنج دستگاه با توانایی فرآوری انواع نخود ایرانی و خارجی است. همچنین می‌توان با این پکیج، محصولات فرآوری شده‌ی دیگری از نخود از جمله دراژه‌ شکلاتی، نقل و... تولید کرد.

مهندس حمید محاسن، طراح و مخترع دستگاه‌ها و ماشین آلات فرآوری مواد غذایی با اشاره به اهمیت غذایی و دارویی حبوبات بالاخص نخود در تغذیه مردم جهان  خاطر نشان کرد: «با توجه به اینکه سطح زیر کشت نخود در کشور حدود 700 هزار هکتار بوده و سالانه حدود 270 هزار تن نخود در کشور برداشت می‌شود اما تاکنون در تمامی استان‌ها نتوانسته‌اند به فرآوری و صادرات محصولات و مشتقات نخود بپردازند که خود منجربه از دست رفتن فرصت ارزآوری قابل توجهی شده‌است.

این مسئله به علت عدم وجود ماشین آلات و دستگاه‌های فرآوری مناسب در کشور است و به همین دلیل گروه صنعتی و ماشین سازی MPM به این حوزه ورود پیدا کرده است تا در کنار کشاورزان علی‌الخصوص نخودکاران زحمتکش کشور باشد و بتواند ارزش افزوده بالایی برای این عزیزان ایجاد کند.»

مدیرعامل ماشین سازی MPM افزود: «برای این منظور مذاکراتی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته‌ است تا از محل تسهیلات توسعه و مکانیزاسیون، بتوان شرایط مساعدی جهت خرید و استفاده نخودکاران از این پکیج فراهم آورد.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه ماشین سازی MPM

گروه‌صنعتی ماشین‌سازی MPM از سال 1390 با استفاده از دانش جوانان ‌ایران اسلامی با ‌رویکرد‌‌ تبدیل محصولات کشاورزی به صنایع تبدیلی از جمله فرآوری نخود خام، صنایع بسته‌بندی از جمله‌ بسته‌بندی داروهای گیاهی، زعفران و محصولاتی از این قبیل، و محصولات کشاورزی ‌همچون‌سیب‌زمینی‌که‌ به چیپس‌های صنعتی تبدیل می‌شود و میوه‌جات تولید‌شده در باغات با استفاده از دستگاه‌های خشک‌کن تولید شده‌ی این شرکت می‌تواند ارزآوری‌ بسزایی برای باغداران این مرز و بوم داشته باشد. MPM در نظر دارد با توجه به گستردگی محصولات کشاورزی و تنوع کاشت در استان‌های‌مختلف، ‌جهت‌آشنایی‌کشاورزان با این گروه صنعتی و همچنین افزایش سودآوری هر چه بیشتر کشاورزان ‌به‌کمک جهاد کشاورزی، اقداماتی به عمل آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]