کد: 139808074169513040

هکرهای کلاه سفید چه کسانی هستند؟

کد: 139808074169513040

http://bit.ly/2JXXdFB

، کرج , (اخبار رسمی): هکرهای کلاه سفید (White Hat Hacker) به گروهی از هکرها گفته می‌شوند که کارهای مفیدی انجام می‌دهند، نفوذ می‌کنند اما نیت بدی ندارند. این هکرها آسیب پذیری‌های یک شبکه و سیستم محافظت شده را شناسایی می‌کنند و با پوشش این آسیب پذیری‌ها اجازه دسترسی هکرهای مجرم را به آن شبکه‌ها و سیستم‌ها نمی‌دهند.

هکرهای کلاه سفید چه کسانی هستند ؟
هکرهای کلاه سفید چه کسانی هستند؟

منظور از هکرهای کلاه سفید چیست؟

یک هکر کلاه سفید عملکردی متفاوت دارد و هدف او از هک نیز چیز دیگری است.

بهتر است قبل از بررسی اینکه منظور از هکرهای کلاه سفید چیست، به سراغ تعریفی از تاریخچه، هک و هکر رفت. تاریخچه‌ی استفاده از واژه هک و هکر به استفاده از آن در مؤسسه فناوری ماساچوست در سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد ومعنی اصلی آن سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل مشکلی تکنیکی بوده‌است.

در تعریفی ساده هک (Hack) به معنی وارد شدن و دزدی اطلاعات یا تغییر دادن آن‌ها است.

اما هکر کیست؟ هکر فردی که توانایی هک کردن را داشته باشد. یعنی بتواند عمل ورود و دزدی اطلاعات را انجام دهد.

هکرها دسته‌بندی متفاوتی دارند و انگیزه آنها از ورود به سیستم‌ها و دزدیدن اطلاعات نیز متفاوت است. همه‌ی هکرها بد نیستند، هکرهای خوب هم وجود دارند. بنابراین می‌توان گفت که هکرها همگی مخرب و سارق و وحشتناک نیستند. معمولاً هکرها براساس فعالیت و هدف از نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  1. هکرهای کلاه سفید
  2. هکرهای کلاه سیاه
  3. هکرهای کلاه‌خاکستری
  4. هکرهای کلاه صورتی
  5. هکر نخبه
  6. بچه اسکریپتی
  7. نوب
  8. هکر کلاه آبی

چگونه مانند هکرهای کلاه سفید کسب درآمد کرد؟

برای کسب درآمد از طریق هک کردن باید وارد حوزه باگ بانتی ( Bug Bounty Hunting ) شد. باگ بانتی هانتیگ کشف و یافتن باگ‌ها در نرم‌افزارها، سایت‌ها، وب‌اپلیکیشن‌ها و اعلام آن به مالکان این نرم‌افزار و دریافت پول بر اساس میزان خطرناک و حساس بودن باگ‌های کشف شده است.

اگر اخبار حوزه فناوری‌اطلاعات را پیگیری کرد می‌توان متوجه اخبار تعیین جایزه برای هک‌کردن نرم‌افراز‌های شرکت‌ها و موسسات شد. اما از سال ۲۰۱۲ سایت‌هایی راه‌اندازی شده است (bugcrowd.com,hackerone.com,bughub.net) که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با پرداخت مبلغی پول به هکرها از حفر‌ه‌‌ها و باگ‌‌های سایت و اپلیکیشن‌هایشان که توسط آنها کشف می‌شوند، مطلع شوند و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تست نفوذ

امنیت