اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809034229413067

در خواب چقدر انرژی مصرف می‌کنیم؟

سوخت‌وساز بدن در حالت خواب چقدر است؟

کد: 139809034229413067

http://bit.ly/37uKSCK

، (اخبار رسمی): بسیاری از افراد معتقدند که بدن انسان هنگام خواب هیچ کالری مصرف نمی‌کند، اما این یک تفکر نادرست است. با این که بدن هنگام خواب استراحت می‌کند و مصرف انرژی زیاد نیست اما انرژی مصرف شده صفر نیست. 

سوخت و ساز بدن ما در حالت خواب چقدر است؟
سوخت و ساز بدن ما در حالت خواب چقدر است؟

هدف از خواب صرفا استراحت نیست

زمانی که شخصی در خواب است سوخت و ساز بدن چگونه است؟ چه میزان انرژی مصرف می‌شود؟

بسیاری از افراد معتقدند که بدن انسان هنگام خواب هیچ کالری مصرف نمی‌کند، اما این یک تفکر نادرست است. با این که بدن هنگام خواب استراحت می‌کند و مصرف انرژی زیاد نیست اما انرژی مصرف شده صفر نیست. 

روشی مناسب برای اندازه گیری مصرف انرژی «شاخص سوخت و ساز بدن» و متابولیسم بدن است که معیاری برای مصرف انرژی در انواع بدن و با فیزیولوژی‌های متفاوت است. شاخص سوخت و ساز بدن به عنوان میزان استفاده از انرژی توسط شخصی که نشسته و بیدار است و ورزش نمی‌کند تعریف شده است و به آن «میزان سوخت و ساز بدن در حالت استراحت» می‌گویند.

ممکن است فرد دوچرخه سواری شاخص سوخت و ساز پنج داشته باشد. یک دونده می‌تواند شاخص سوخت و ساز ۹ یا بیشتر داشته باشد. میزان شاخص سوخت و ساز برای هر فعالیتی بستگی به سطح تناسب اندام و شدت فعالیت دارد.

یک فرد خواب در حدود ۰.۹ شاخص سوخت و ساز استفاده می‌کند. بنابراین هنگامی که شخصی روی کاناپه در حال تماشای تلویزیون می‌نشیند کالری می‌سوزاند، یعنی در خواب حدود ۹۰ درصد این حالت انرژی مصرف می‌شود.

از نظر میزان بزرگی، شاخص سوخت و ساز در حدود یک کیلو کالری در کیلوگرم ساعت است. کیلوکالری همان چیزی است که متخصصان تغذیه آن را کالری رژیم غذایی می‌نامند. بنابراین یک فرد بالغ به وزن ۷۰ کیلوگرم در هنگام استراحت حدود ۷۰ کالری رژیم غذایی در ساعت در حالت بیداری استفاده می‌کند و حین خواب این عدد ۶۰ است.

باید توجه داشت که میزان سوخت و ساز پایه با میزان سوخت و ساز در حال استراحت متفاوت است. نرخ بازال حتی پایین‌تر است و فقط حداقلی است که برای زنده ماندن لازم است. در خواب رِم (REM) عضلات بزرگ اسکلتی فلج می‌شوند. در مراحل یک و دو خواب شخص، بیشتر از خواب عمیق فعال است، اما در کل اختلاف در مصرف انرژی از مرحله خواب به مرحله دیگر حداقل است.

یکی از دلایلی که می دانیم هدف از خواب صرفا استراحت نیست این است که مصرف انرژی خیلی کمتر از حالت استراحت نیست. مغز در مقایسه با بیدار شدن، کارهای مختلفی را در طول خواب انجام می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پیژامه

پیژامه با داشتن اطلاعات جامع و کامل در رابطه با خواب و علم خواب، سعی بر این دارد تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا کند . کافیست شما هم به ما "پیژامه ای ها" بپوندید تا به هر آنچه که مربوط به خواب و کالای خواب می شود دسترسی پیدا کرده و از نکات تخصصی در رابطه با بهبود خواب و همچنین بررسی کالای مربوط به آن مطلع شوید.

اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی