اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990320424779207

جرایم سایبری را جدی بگیریم!

کد: 13990320424779207

https://bit.ly/3dLXzfd

، تهران , (اخبار رسمی): با توسعه قابلیت‌های فضای مجازی، به‌خصوص نرم‌افزار‌ها و امکانات موجود در تلفن‌های همراه، تحولاتی در زمینه انتقال اطلاعات به وجود آمد. در تعریف جرایم سایبری باید گفت هر فعل یا ترک فعلی که به وسیله سیستم‌های رایانه رخ می‌دهد جرم رایانه‌ای محسوب می‌شود.

جرایم سایبری را جدی بگیریم !
جدی‌ترین تهدیدات به وجود آمدن و گسترش پدیده‌ای به نام جرایم سایبری است!

حجم بالای جرایم در فضای سایبری، به گونه‌ای که ممکن است این جرایم به اشخاص متعددی خسارت وارد نموده و بزه‌دیدگان زیادی را شامل شود، نظیر هک حساب‌های بانکی.

جرایم سایبری، نوعی از جرایم اینترنتی را می‌گویند و شامل مواردی هستند که در محیط سایبر و فضای مجازی به وجود می‌آیند، این فضا به صورتی است که کاربران می‌توانند به راحتی به هر نوع خدمات اطلاعاتی الکترونیکی دسترسی پیدا کنند، حتی اگر این اطلاعات و خدمات در نقطه دیگری از هر جای دنیا واقع شده باشند. با گسترش فناوری‌های جدید و پیشرفت در زمینه اطلاعات نیاز به روش‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطات بیش از پیش در میان جوامع احساس می‌شود.

با توسعه قابلیت‌های فضای مجازی، به‌خصوص نرم‌افزار‌ها و امکانات موجود در تلفن‌های همراه، تحولاتی در زمینه انتقال اطلاعات به وجود آمد. در تعریف جرایم سایبری باید گفت هر فعل یا ترک فعلی که به وسیله سیستم‌های رایانه رخ می‌دهد جرم رایانه‌ای محسوب می‌شود، که به سه دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول از جرایم رایانه‌ای و تجهیزات رایانه نظیر سرقت، تخریب و...، دسته دوم رایانه وسیله و ابزار ارتکاب جرم باشد و از آن برای اعمالی نظیر جعل اسناد و مدارک و... استفاده شود و دسته آخر جرایم محض، جرایمی مثل هک یا ویروسی کردن که صرفاً در فضای سایبر (مجازی) اتفاق می‌افتد.

فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی و راه‌های ارتباطی نوین سبب از بین رفتن فاصله‌های جغرافیایی و برقراری ارتباط با سایر نقاط جهان، هم فرصت‌هایی را برای نسل امروز به وجود آورده و هم تهدید‌هایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی جوامع بشری فراهم آورده است. از جدی‌ترین این تهدیدات به وجود آمدن و گسترش پدیده‌ای به نام جرایم سایبری است که در مقایسه با جرایم سنتی، هر روز بزه‌دیدگان بیشتری را درگیر نموده و همچنین روش‌های سنتی و دیرینه مقابله با این جرایم چندان مفید و چاره‌ساز نیست.

جرایم سایبری دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از جرایم دیگر متمایز کرده است:

۱- سرعت بسیار بالای مجرم در ارتکاب فعل مجرمانه در فضای مجازی که سبب به وجود آمدن صرفه‌جویی در هزینه‌های زمانی ارتکاب این نوع جرایم شده است.

۲- ناشناخته بودن شخصی که عمل مجرمانه را انجام می‌دهد زیرا به سختی می‌توان فهمید که مرتکب این جرایم چه کسی بوده و از کدام نقطه دنیا مرتکب جرم شده است.

۳- حجم بالای جرایم در فضای سایبری، به گونه‌ای که ممکن است این جرایم به اشخاص متعددی خسارت وارد نموده و بزه‌دیدگان زیادی را شامل شود، نظیر هک حساب‌های بانکی.

۴- گسترش این جرایم به صورت فراملی، به‌گونه‌ای که افراد مختلفی از نقاط مختلف جهان می‌توانند جرایمی را در فضای مجازی مرتکب شوند.

۵- جرایم سایبری با توجه به غیرملموس و نامحسوس بودن آن‌ها قبح اخلاقی کمتری نسبت به جرایم سنتی نظیر دزدی و... در میان افراد دارند، زیرا جرایمی نظیر دزدی، چاقوکشی، قتل و... با توجه به جریحه‌دار کردن احساسات و عواطف مردم، سبب می‌شود تا انسان‌ها خواهانِ مجازات و برخورد شدید با عاملان آن‌ها باشند.

سامانه درخواست مجوز و خدمات به صورت کاملا دیجیتالی

با توجه به نیاز روزافزون کاربران جهت دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و نیز رشد چشمگیر دسترسی به اینترنت و ارائه خدمات نوین دیجیتالی و رضایت کاربران در خدمت رسانی کاملا دیجیتالی، سامانه جامع دیجیتالی شناد وابسته به موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش در بخش‌های متنوع خدمات خود را  به کاربران محترم ارائه می‌نماید

بخش دریافت مجوز:

سامانه جامع دیجیتالی شناد جهت همکاری هر چه نزدیکتر با ناشران کتاب و کاربران برای محصولات کتاب صوتی، کتاب دیجیتال (کتاب الکترونیکی)، پکیج‌های آموزشی در قالب صوت وتصویر، فیلم ، جلسات کارگاهی آموزشی از مرکز توسعه اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهیا نموده است.

بخش سامانه الکترونیکی شناد:

از دیگر امکانات این سامانه دریافت مجوز‌های و خدمات ارائه شده بصورت کاملا دیجیتالی می‌باشد. برای کلیه تقاضای خدمات و اخذ مجوزهای مربوط به کسب و کارهای اینترنتی با هدف تمرکززدایی در کنار شفافیت و سهولت مراوده با سامانه جامع دیجیتالی شناد این سامانه «سامانه درخواست مجوز و خدمات به صورت کاملا دیجیتالی» اقدام نموده است تا متقاضیان بتوانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، و بعد از انجام مراحل قانونی ازنحوه رسیدگی به پرونده خود تا حصول نتیجه مطلع شوند و مجوزهای مربوطه را بعد از تائید صلاحیت، از طریق پست دریافت نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]