اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903214250013819

نکاتی ضروری برای مدیران

برند سازی شخصی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

کد: 139903214250013819

https://bit.ly/3cQrNwm

، تهران , (اخبار رسمی): برند سازی شخصی شما و مارک شخصیتی‌تان ترکیبی بی‌نظیر از توانایی‌های منحصربه‌فرد و تجربیاتتان است که موجب پیشرفت و رشد شما می‌شوند.ازجمله موارد این پیشرفت، تمایز شخص شما با دیگر متصدیان و مجریانِ زمینه‌ای است که در آن فعالیت می‌کنید.

برند سازی شخصی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟
برند شخصی یا پرسونال برند

اگر شما کنترل برند سازی شخصی آنلاین و برند سازی شخصی آفلاین خود را به دست نگیرید؛ فرصت‌های بسیار زیادی را از دست خواهید داد

برند سازی شخصی شما و مارک شخصیتی‌تان ترکیبی بی‌نظیر از توانایی‌های منحصربه‌فرد و تجربیاتتان است که موجب پیشرفت و رشد شما می‌شوند.ازجمله موارد این پیشرفت، تمایز شخص شما با دیگر متصدیان و مجریانِ زمینه‌ای است که در آن فعالیت می‌کنید.یک برند سازی شخصی موفق به‌قدری مؤثر است که می‌تواند شما را حتی در بین افراد حرفه‌ای نیز متمایز کند و ارزشی علاوه بر حرفه‌ای گری را به شخصیت کاری شما بیفزاید.

برخی افراد در اکثر مواقع موضوع برند سازی شخصی را موضوعی کم اهمیت می‌پندارند، اما این نظر، یک نظرِ اشتباه است زیرا شما در هر سن و در هر سطح مهارتی از کسب‌وکارتان که باشید افرادی شما را در محیط‌های اینترنتی (آنلاین) و غیر اینترنتی (آفلاین) مشاهده می‌کنند.

وقتی شخصی در رابطه با شما به اطلاعاتی دست می‌یابد نظر او می‌تواند در زندگی، کسب‌وکار و حتی روابط شخصی شما تأثیرگذار باشد.مهم‌ترین اهمیت برند سازی شخصی، کمک به خود شما است؛ پس بهتر است به برند سازی شخصی به‌عنوان کانالی موازی با فعالیت‌های فعلی خود که می‌تواند موفقیت شما را بسیار افزایش دهد بنگرید.

برند سازی شخصی سختی کشیدن‌های شما برای رسیدن به هدف‌هایتان را کم می‌کند؛ زیرا در هر سطحی از مهارت در حرفه‌تان که باشید یا در هر صنعتی که فعالیت کنید؛ برند سازی، فرصت‌های متفاوت و جدیدی را در اختیار شما خواهد گذاشت.هر دو موردِ فوق، اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری‌های شما برای برند سازی شخصیتی خواهند بود.

ضرورت فعالیت در فضای آنلاین و افلاین: 

از این دو مورد هم در فضای آفلاین و هم در فضای آنلاین باید استفاده کنید.طبق آماری که وب‌سایت بین‌المللی مشاغل به نام CareBuilder ارائه داده است؛ اکنون در جهان بیش از نیمی از شرکت‌ها و افرادی که قصد استخدام نیروی کار دارند، سوابق فرد در شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت را موردبررسی قرار می‌دهند.

در اقدامی جدید؛ برخی کشورها برای موافقت با کسانی که در خواست اقامت در آن کشور دارند؛ فعالیت‌های فرد در فضای مجازی را نیز علاوه بر محیط اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهند.

اگر فکر می‌کنید که این اتفاق برای شما در هنگام استخدام یا سایر فعالیت‌های اجتماعی‌تان نخواهد افتاد؛ در اشتباه هستید.

با کدام ویژگی می‌توان دست به برند سازی شخصی زد؟

انسان‌ها وقتی که با سوال برند سازی شخصی چیست رو به رو می‌شوند، بیشتر از آن‌که به یاد برند سازی شخصی بیفتند؛ نام شرکت‌هایی مانند «مک دونالد» (McDonald) یا «اپل» (Apple) را به یاد می‌آورند؛ اما در قرن ۲۱ این فقط شرکت‌ها و محصولات تجاری نیستند که قابلیت تبدیل شدن به برند را دارند بلکه تقریباً هر چیزی می‌تواند با اجرای شگردها و برنامه‌ریزی‌های ویژه به یک برند تبدیل شود؛ از جمله خودِ شخص.

در حقیقت، هر فردی یک مارک و یک برند بالقوه است. حال سؤال این است که برند شخصی شما چیست؟!

به‌عنوان مثال، آیا هنوز از شیوه‌های سنتی بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنید یا دارای یک برند آنلاین یا برند شخصی آفلاین هستید؟ یا هر دو؟

در زمینه‌ی برند سازی شخصی هر فرد می‌تواند در شرایط متفاوتی باشد و هدف‌های مختلفی داشته باشد ولی آنچه ما در اینجا آموزش می‌دهیم مفاهیم صادق بر کل جریان برند سازی شخصی و رَوند آن است که می‌تواند مورد استفاده‌ی تمامی علاقه‌مندان به برند سازی شخصیتی قرار بگیرد.

اگر شما کنترل برند سازی شخصی آنلاین (اینترنتی و رسانه‌ای) و برند سازی شخصی آفلاین (خارج از فضای اینترنت) خود را به دست نگیرید؛ فرصت‌های بسیار زیادی را از دست خواهید داد

غافل شدن از یادگیری برند سازی شخصی و اجرای آن فقط در توقف یا کند شدن رشد کسب‌وکار شما خلاصه نخواهد شد بلکه باعث خواهد شد که گفته‌ها، نوشته‌ها و اظهارنظرهای انسان‌های دیگر (و نه خود شما) تبدیل به برند شخصیتی شما شوند و در حقیقت، غفلت شما از برند سازی شخصی موجب خواهد شد که مردم، شما را نه آن‌گونه که واقعاً هستید؛ بلکه از روی حرف دیگران بشناسند و بر همان اساس نیز در مورد شما قضاوت کنند.

در چنین حالتی نباید از کسی گله‌مند باشید زیرا در حقیقت این شما هستید که با غفلت خود به دیگران اجازه‌ی چنین کاری را داده‌اید.

آیا من نیز می‌توانم برند سازی شخصی کنم؟

در پاسخ به این سؤال، نظر اکثر کارشناسان این است که تقریباً هر کسی می‌تواند در چارچوب استعدادهای خود اقدام به برند سازی شخصی کند.

مراحل پرسونال برندینگ عبارتند از:

• تعیین هدف‌هایتان
• ایجاد یک استراتژی برند سازی شخصی
• ایجاد پروفایل جدیدی از خود و بهبود مداوم آن
• ایجاد محتوای آفلاین و محتوای آنلاین در مورد خودتان و کارتان

مهم‌ترین نکته این است که یک زیربنای محکم برای برند سازی شخصیتی خود درست کنید.

در صورت داشتن زیربنای محکم، رَوند کارهای برند سازی شما بسیار آسان‌تر و سریع‌تر پیش خواهد رفت چون در حقیقت دارای یک نقشه‌ی راه خواهید بود.

در این مقاله یاد گرفتید که برند سازی شخصی چیست و چگونه در راه موفقیت به شما کمک می کند!

مهدی سیاح نیا

عضو هیات مدیره هلدینگ آموزشی یک باور
مدرس و مشاور سازمان‌های دولتی وخصوصی
 

مدیرنامه ؛رسانه اختصاصی مدیران 
www.modirnameh.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنامه

مدیرنامه ؛ پایگاه اختصاصی خبری و تحلیلی مدیران می باشد که با هدف انعکاس رویدادهای خبری مورد نیاز جامعه مدیران کشور ایجاد شده است و گسترش ارتباطات مفید و سازنده بین فعالان عرصه مدیریت را هدف غایی خود می داند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت