اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903254362213819

آرمان احمدی فر

۵ روند سال ۲۰۲۰ که آینده‌ی راهکارهای ERP را شکل خواهند داد

کد: 139903254362213819

https://bit.ly/2XXKha2

، تهران , (اخبار رسمی): محیط ‌های کاری امروز بسیار پیچیده شده‌اند. میزان رقابت نیز همواره در حال افزایش است. همچنین انتظارات مشتریان نیز افزایش یافته است. این مسائل ایجاب می‌نمایند که شرکت‌ها باید از منابع خود به شکلی کارا استفاده نمایند.

۵ روند سال ۲۰۲۰ که آینده‌ی راهکارهای ERP را شکل خواهند داد
ERP

این امر، صرفاً با استفاده‌ نمودن و ترکیب فناوری در عملیات شرکت‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. این روندهای فناوری، نه تنها به کاهش ضایعاتِ منابع کمک می‌نمایند، بلکه کارکردهای آن‌ها را هم مدرنیزه می‌نمایند. یک چنین فناوری‌ای که می‌تواند به شرکت‌ها در به جریان انداختنِ عملیات آن‌ها کمک کند، برنامه‌ریزی منابع سازمانی می‌گویند.

در طول ۳۰ سال گذشته، شرکت‌ها دچار چندین تغییر در پارادایم‌ها در صنعت شده‌اند:

کاربران از سمت مین‌فریم‌ها و مینی‌کامپیوترها به سمت استفاده از کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها رفته‌اند.

کاربرانی که کارهای حسابداری انجام می‌ داده‌اند و روزگاری، برای کار کردن با حتی مانیتورهایی که فقط متن را نشان می‌دادند و برای کار با کیبوردهای حروفی-عددی هم مردد بودند، امروزه رابط‌ های گرافیکی کاربر (GUI) و موس طلب می‌نمایند.

فناوری‌های مدیریت انبار داده، مانند اسکنرهای RFID و بارکدخوان‌ها، امروزه ارزان‌تر شده‌اند و حتی شرکت‌های کوچک هم می ‌توانند آن‌ها را برای خود تهیه نمایند. زمانی صرفاً شرکت‌ های بزرگ چندملّیتی می‌توانستند این فناوری‌ها را برای خود تهیه نمایند.

آینده‌ی راهکارهای ERP یکپارچه

ERP یا راهکارهای برنامه‌ریزی منابع سازمان در حال ظهور است. با تغییر در الزامات کسب و کار، ERPها نیز تغییر می‌کنند. آینده‌ی ERP می‌تواند آینده‌ی شرکت‌ها را هم نمایش دهد. با افزایش استفاده از هوش مصنوعی (AI) و خدمات توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایلی، شرکت‌ها آمادگی دارند تا داده‌های خود را در بطن هر تصمیمی قرار دهند.

امروزه شرکت‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند تا از راهکارهای ERP مبتنی بر ابر استفاده نمایند. بر اساس یکی از تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است، بیش از ۹۴% از شرکت‌ها، ERPهای مبتنی بر ابر را به عنوان یک گزینه‌ی امن‌تر می‌دانند. نرم افزارهای ERP پویاتر شده‌اند و این پویایی همچنان در حال افزایش است. امروزه، این سیستم‌ها می‌توانند از کارکردهای سازمانی مراقبت به عمل آورند.

برای آن‌که بتوانید یک راهکار ERP موفق برای شرکت خود داشته باشید، باید ماژول‌های زیر را در نظر داشته باشید:

مدیریت زنجیره‌ی تأمین: بسیار ضروری است که بتوانید به شکلی درست و دقیق، مواد را ردیابی و تدارک نمایید تا بیشترین عمر انباری برای آن‌ها تضمین شود.

مدیریت موجودی: مدیریت موجودی بسیار ضرورت دارد تا بتوان با استفاده از آن، مقدار تأمین‌شده برای اقلامی که می‌توان آن‌ها را مجدداً در انبار پر کرد، بهینه ساخت.

مدیریت انبار: مدیریت انبار به شناسایی و پیدانمودن موجودی‌ها با بهترین میزان کارایی کمک می‌نماید.

برنامه‌ریزی تولید: برنامه‌ریزی تولید به کنترل تولید مواد، بر اساس نیروی کار، مواد و ماشین‌آلات کمک می‌نماید.

مدیریت خرید: این ماژول به کاهش در ضایعات موادی که در طول فرآیند تولید از آن‌ها استفاده می‌شود، کمک می‌نماید.

بنابراین، راهکارهای ERP کارکردهای سازمان را به شکلی بدون عیب و نقص یکپارچه نموده و تقویت می‌نمایند.

روندهای آتی برای راهکارهای ERP

آیا شما پیش از این هم از یک سیستم ERP در شرکت خود استفاده می‌کرده‌اید و یا این‌که برای اولین بار به دنبال یک ERP برای کسب و کار خود هستید؟ سپس باید روندهایی که آینده‌ی ERP در سال ۲۰۲۰ را شکل خواهند داد، بشناسید.

۱. کسب و کارها باید آمادگی لازم برای به روز شدن را داشته باشند

با افزایش روند استفاده از راهکارهای ERP ابری، پیش‌بینی می‌شود که آپدیت‌های بیشتری هم وجود داشته باشند. این امر ایجاب می‌نماید که شرکت‌ها همواره افراد خود را آماده نگه دارند. این شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند به یک نسخه‌ی قدیمی برای مدتی دیگر، اتکاء نمایند.

برای آن‌که شرکت بتواند برای یک نسخه‌ی بزرگ‌تر آمادگی پیدا کند، باید بتواند با نسخه‌های کوچک‌تر سازگاری پیدا کند. این کار باعث می‌شود تا شیب تند منحنی یادگیری بین این سیستم‌ها کم شود. این امر ایجاب می‌نماید که شرکت‌ها باید بر روی آموزش کارکنان خود و ارتقای مهارت‌های آن‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. با استفاده از راهکارهای ERP قابل حمل می‌توان این تقاضاها را برآورده نمود.

۲. بلاک‌چین آینده را شکل می‌دهد

برخی از نرم‌افزارهای مختلف سازمانی، بلاک‌چین را قبول کرده‌اند. بلاک‌چین همچنین راه خود را در ERP نیز پیدا خواهد کرد. بلاک‌چین یکی از امن‌ترین پلتفرم‌هایی است که می‌توان از آن برای انجام تراکنش‌ها استفاده نمود. هر چند این فناوری، در حال حاضر در دوران اولیه‌ی ظهور خود به سر می‌برد، اما در آینده ERPها از این فناوری بهره خواهند برد.

با استفاده از بلاک‌چین، می‌توان برخی از کارکردهای خاص سازمان را کارآمدتر نمود. مدیریت زنجیره‌ی تأمین و به دست آوردن مشتری، با استفاده از این فناوری فعال‌تر می‌شود. در بسیاری از شرکت‌هایی که حمل و نقل و ردیابی به عنوان کارکردهای اساسی سازمان به حساب می‌آید، استفاده از شرکت‌های مشاور بلاک‌چین آغاز شده است.

شما می‌توانید خدماتی که توسط ارائه‌دهندگان توسعه‌ی اپلیکیشن‌های سازمانی ارائه می‌شود را فهرست نمایید. این فهرست به شما کمک می‌کند تا بتوانید بلاک‌چین را در ERP سازمان خود یکپارچه سازید.

۳. هوش مصنوعی، راهی است که باید رفت

خدمات هوش مصنوعی بر روی تمامی جنبه‌های عملیات کسب و کار تأثیر می‌گذارد. مفهوم یادگیری ماشین، ERP را متحول خواهد ساخت. این فناوری‌ به شرکت‌ها کمک خواهد نمود تا بتوانند به سطوح بالایی از اتوماسیون دست یابند؛ همچنین جایگزین منابع انسانی برای انجام کارهای مختلف خواهند شد. مفهوم اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) نیز حاصل خواهد شد.

در حالی که سیستم‌های قبلی بر روی فرآیندهایی خاص متمرکز شده بودند، اما از PRA می‌توان در تمامی بخش‌های سازمان استفاده کرد. این فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند منابع انسانی بی‌فایده‌ی خود را مجدداً تخصیص داده و از آن‌ها به شکلی مولد و با بهره‌وری بیشتر استفاده نمایند. یکی دیگر از موارد استفاده‌ی دیگر از هوش مصنوعی، ربات‌های سخنگو (چت‌بات‌ها) هستند.

می‌توان از شرکت‌های توسعه‌ی ربات‌های سخنگو برای یکپارچه‌کردن این ربات‌ها استفاده نمود تا در نتیجه، هزینه‌های عملیات کاهش یابد. تخصیص مجدد منابع مالی، در جهت اتوماسیون کسب و کار انجام می‌گیرد. شرکت‌هایی که اپلیکیشن‌های موبایل در هند تولید می‌کنند، می‌توانند از این فناوری‌ پشتیبانی و مراقبت کنند.

ادامه این مقاله را در مدیرنامه بخوانید 

مدیرنامه رسانه اختصاصی مدیران
www.modirnameh.ir 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنامه

مدیرنامه ؛ پایگاه اختصاصی خبری و تحلیلی مدیران می باشد که با هدف انعکاس رویدادهای خبری مورد نیاز جامعه مدیران کشور ایجاد شده است و گسترش ارتباطات مفید و سازنده بین فعالان عرصه مدیریت را هدف غایی خود می داند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش