اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990326436569207

جهت امنیت خاطر در خرید از اصالت سایت‌ها اطمینان حاصل کنید

اگر طعمه فضای مجازی شدید، خود سر عمل نکنید!

کد: 13990326436569207

https://bit.ly/2Nmtw23

، تهران , (اخبار رسمی): مجرمان فضای مجازی نسبت به مرتکبین جرایم فیزیکی از هوش و خلاقیت برخوردار هستند و همین خصوصیات موجب شده تا از تکرار جرم خودداری کنند، بسیاری از مرتکبین جرایم سایبری به دلیل اینکه حرفه‌ای هستند، وقتی یک بار توجیه می‌شوند برای بار دیگر جرم را تکرار نمی‌کنند.

اگر طعمه فضای مجازی شدید، خود سر عمل نکنید!
در امان ماندن از جرایم سایبری

با توجه به آمار پلیس فتا بیش از ۶۰ درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت اینترنتی وجه از حساب‌های بانکی و همچنین کلاهبرداری اینترنتی است، به همین خاطر توصیه می‌شود کاربران فضای مجازی مخصوصاً در موارد اقتصادی دقت بسیار نموده و در استفاده از سایت‌ها برای خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین فروشگاه‌های مجازی خرید اینترنتی جهت امنیت خاطر در خرید از اصالت سایت‌ها اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت اینترنتی، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات افراد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب جزو جرایم برتر در حوزه فضای مجازی و سایبری است. گاهی ممکن است مجازات جرایم سایبری نسبت به انواع جرایم دیگر، بازدارندگی لازم را نداشته نباشد، اما برای تکمیل آن از قانون مجازات اسلامی و قوانین مرتبط با آن استفاده می‌کنند. جرایمی نظیر هتک حیثیت و...

مجرمان فضای مجازی نسبت به مرتکبین جرایم فیزیکی از هوش و خلاقیت برخوردار هستند و همین خصوصیات موجب شده تا از تکرار جرم خودداری کنند، بسیاری از مرتکبین جرایم سایبری به دلیل اینکه حرفه‌ای هستند، وقتی یک بار توجیه می‌شوند برای بار دیگر جرم را تکرار نمی‌کنند و همین سبب شده تا تعدد و تکرار جرم در مجرمان فضای مجازی خیلی کمتر از مرتکبین جرایم فیزیکی باشد.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که در هر ۱۲ ثانیه یک نفر در دنیا قربانی جرایم سایبری می‌شود که همین امر سبب شده تا تقریباً تمام کشور‌ها در صدد تشکیل پلیس سایبری باشند تا با مجرمان این قبیل جرایم مقابله کنند.

چند توصیه جهت در امان ماندن از جرایم سایبری:

۱. از اماکن عمومی مثل کافی‌نت‌ها یا اماکنی که دارای اینترنت رایگان هستند وارد حساب بانکی خود نشوید.

۲. هنگام خرید حتی‌الامکان خودتان از دستگاه کارت خوان بانکی استفاده کنید.

۳. هنگام دریافت پول از دستگاه‌های خودپرداز، مراقب باشید کسی رمز وارد شده توسط شما را نبیند.

۴. خرید‌های اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دهید، ضمناً درگاه‌های معتبر بانکی همگی با عبارت https شروع می‌شوند.

۵. پیامک حساب بانکی خود را فعال نمایید تا در مواقع برداشت پول از حسابتان فوراً متوجه شوید.

۶. فیلم و عکس‌های خانوادگی‌تان را در رایانه، موبایل، لپ‌تاپ و... نگهداری نکنید تا درصورت هک، سرقت یا گم‌شدن، به غیر از ضرر مالی، متوجه خسارت‌های معنوی و حیثیتی نشوید.

۷. به پیام‌هایی که با محتوای شما برنده شده‌اید و... توجه نکنید؛ بیشتر آن‌ها فقط برای دسترسی به‌حساب‌های بانکی ارسال می‌شوند.

اگر روزی طعمه مرتکبین جرایم سایبری یا اسیر موضوعات حیثیتی در فضای مجازی شدید می‌توانید از طریق قانون اقدام و پیگیری نموده تا مجرم را پیدا کنید. پلیس فتا، پس از ارائه شکایت از سوی شاکی این امکان را خواهد یافت تا به درخواست شما مبنی بر پیگیری، تعقیب و مجازاتِ مرتکبین جرایم رسیدگی کند، بهترین مسیر و قانونی‌ترین روش برای رسیدن به حق در موارد جرایم فضای مجازی، مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای می‌باشد.

سامانه شناد درخواست اخذ مجوز و خدمات به صورت کاملا دیجیتالی

با توجه به نیاز روزافزون کاربران جهت دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و نیز رشد چشمگیر دسترسی به اینترنت و ارائه خدمات نوین دیجیتالی و رضایت کاربران در خدمت رسانی کاملا دیجیتالی، سامانه جامع دیجیتالی شناد وابسته به موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش در بخش‌های متنوع خدمات خود را  به کاربران محترم ارائه می‌نماید

بخش دریافت مجوز:

سامانه جامع دیجیتالی شناد جهت همکاری هر چه نزدیکتر با ناشران کتاب و کاربران برای محصولات کتاب صوتی، کتاب دیجیتال (کتاب الکترونیکی)، پکیج‌های آموزشی در قالب صوت وتصویر، فیلم ، جلسات کارگاهی آموزشی از مرکز توسعه اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهیا نموده است.

بخش سامانه الکترونیکی شناد:

از دیگر امکانات این سامانه دریافت مجوز‌های و خدمات ارائه شده بصورت کاملا دیجیتالی می‌باشد. برای کلیه تقاضای خدمات و اخذ مجوزهای مربوط به کسب و کارهای اینترنتی با هدف تمرکززدایی در کنار شفافیت و سهولت مراوده با سامانه جامع دیجیتالی شناد این سامانه «سامانه درخواست اخذ مجوز و خدمات به صورت کاملا دیجیتالی» اقدام نموده است تا متقاضیان بتوانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، و بعد از انجام مراحل قانونی از نحوه رسیدگی به پرونده خود تا حصول نتیجه مطلع شوند و مجوزهای مربوطه را بعد از تائید صلاحیت، از طریق پست دریافت نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]