اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903304375912310

صادرات رو به زوال پسته!

کد: 139903304375912310

https://bit.ly/3hHH9Hb

، زرند , (اخبار رسمی): روزگاری نه چندان دور محموله های تجاری پسته ایران از خاور دور تا شمال اروپا مشتریان و صادرات و داد و ستد آن رونق زیادی داشت، بطوریکه بازار در انتهای فصل با کمبود عرضه پسته مواجه می شد.

صادرات رو به زوال پسته!
صادرات پسته

صادرات پسته از سال 97 به شدت در حال کاهش است، این در حالی است که سال 93 بالای 54 درصد این محصول صادر شد اما از سال 98 تا فروردین 99 میانگین محصول صادر شده 39 درصد و صادرات پسته کمتر شده
بازرگانان و فعالان بازار پسته سال گذشته روزهای خوبی را سپری نکردند و این محصول صادراتی کشور با افت قیمت و دپو شدن در انبارها مواجه شده است که با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت محصول سال جاری، باید برای حل مشکل اقتصادی و عبور از بحران، تجار پسته اقدامات عملی فوری انجام شود.

روزگاری نه چندان دور محموله های تجاری پسته ایران از خاور دور تا شمال اروپا مشتریان و صادرات و داد و ستد آن رونق زیادی داشت، بطوریکه بازار در انتهای فصل با کمبود عرضه پسته مواجه می شد.

اما خشکسالی های پیاپی و کاهش کمیت و کیفیت محصول در کنار ظهور رقبای جدی در بازار و ضعف بازاریابی و به روز نبودن راهبردهای عرضه محصول و نبود سیاست با ثبات، پسته ایران را به حاشیه برد و آن را از سکه انداخت.

سال گذشته به رغم افزایش تولید محصول پسته در کشور و استان کرمان، ۲ عامل تحریم های ظالمانه و توقف صادارت به دلیل شیوع ویروس کرونا ضربه زیادی به این بخش ارز آور زد و عمده پسته سال گذشته هنوز در انبارهای داخلی باقی مانده و صادر نشده است.

با توجه به اینکه شرایط فعلی بازار مبهم و غیر قابل پیش بینی شده است، به نظر می رسد دست اندرکاران و فعالان پسته باید با برنامه ریزی و اتخاذ راه حل های متنوع خود را از بن بست به وجود آمده رها کنند تا صادرات دسترنج کشاورزان کویر نشین به حالت عادی برگردد و اوج بگیرد.

صادرکنندگان پسته عمده مشکلات بازار پسته را در بی ثباتی نرخ ارز، بسته شدن مرزها و تعهد برای بازگشت ارز و سخت شدن جابجایی پول در بانک ها میدانند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کرمون شاپ

سایت فروشگاهی کرمون شاپ به منظور رونق بخشیدن به تولید و کسب و کارهای استان از یک طرف و پایین نگه داشتن قیمت تمام شده برای مصرف کننده از طرف دیگر به (معامله برد-برد) می اندیشد. کرمون شاپ با استفاده از تیم قدرتمند و خرید مستقیم از تولید کننده باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی