اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904214420814613

24 ابزار مورد نیاز برای برق کشی

کد: 139904214420814613

https://bit.ly/32cMOiY

، تهران , (اخبار رسمی): تکنسین های برق همیشه برای دقت ، انعطاف پذیری ، کاردستی ، راحتی و ایمنی به ابزارهایی که دارند اعتماد می کنند. تمام این وظایف برای این است که خانه های ما را روشن، متصل و کارآمد نگه دارند. در زیر ، ابزارهای لازم برای نگهداری الکتریکی و ابزار مدرن برق کشی را بررسی می کنیم.

تکنسین های برق همیشه برای دقت ، انعطاف پذیری ، کاردستی ، راحتی و ایمنی به ابزارهایی که دارند اعتماد می کنند. تمام این وظایف برای این است که خانه های ما را روشن ، متصل و کارآمد نگه دارند. در زیر ، ابزارهای لازم برای نگهداری الکتریکی و ابزار مدرن برق کشی را بررسی می کنیم.

در اینجا چه مواردی را در این راهنما پوشش خواهیم داد:

ابزارهای اساسی تعمیر و نگهداری در برق کشی

ابزارهای ضروری برق

ابزار ایمنی در برق کشی

ابزار های پیشرفته برق کشی

ابزارهای اساسی تعمیر و نگهداری در برق کشی


1. انبردست

انبردست ها یکی از ابزراهای اصلی در لیست ابزارهای برقی هستند. انبردست ها عمدتاً برای برش سیم ، یا گرفتن ، پیچاندن ، خم شدن یا صاف کردن سیم ها استفاده می شوند. هر تکنسین آماده ای ، انبوهی از انبردست ها را در جعبه ابزار یا کامیون خود ، از جمله سیم چین ، انبردست سیم چین و انبردست سیم لخت کن که از این ها برای سفت کردن قفل ، اتصالات و درپوش ها استفاده می کند.

2. پیچ گوشتی

تکنسین ها از انواع پیچ گوشتی ها ، که یکی دیگر از ابزارهای ضروری جعبه ابزار ، برای شل کردن و چفت شدن قطعات مختلف سخت افزاری است استفاده می کنند. بسیاری از متخصصان پیچ گوشتی های متنوع و سازگار را با بیت های قابل تعویض حمل می کنند ، بنابراین هیچ وقت گیر ابزارهای مناسب نگهداری الکتریکی نیستند.

3. متر (نوار اندازه گیری)

هنگام کار با سیم کشی ، دانستن اندازه گیری های دقیق هنگام برش و اندازه گیری ضروری است. یک متر جمع شونده این کار را راحت تر انجام می دهد ، اما مدل های موجود با راهنمای مغناطیسی ، قفل های چند مرحله ای و سایر ویژگی ها این روند را آسان تر می کنند.

4. نوار برق

این پارچه ساخته شده از پارچه پلاستیکی ، وینیل یا فایبرگلاس است ، این ماده چسبنده حساس به فشار و برای عایق بندی سیم ها یا سایر موادی که برق را انجام می دهند ضروری است. چسب برق مانع عبور مستقیم جریان الکتریکی به سیم های دیگر و برق احتمالی هنگام لمس سیم ها می شود.

5- بست کمربندی

این اتصال دهنده های ارزان قیمت همچنین به عنوان اتصالات فشرده شناخته می شوند و در اتصال کابل های برق یا سیم ها به هم بسیار عالی هستند. فضای الکتریکی خود را بوسیله اتصالات کابل مرتب و منظم نگه دارید.

6. دریل برقی

تکنسین ها برای دسترسی به سیم کشی و سایر اجزای الکتریکی به طور مرتب برای نصب لوازم روشنایی جدید یا برای جدا کردن سخت افزار نصب شده به این دریل ها نیاز دارند. یک دریل برقی دستی با بیت های مختلف به تسریع در انجام این کارها کمک می کند و به متخصصان این امکان را می دهد تا بیت های مخصوصی را بچسبانند (مانند بیت جابجایی ، به شکل زیر مراجعه کنید) برای اهداف خاص صنعتی.

7. لول 

هنگام نصب وسایل روشنایی ، پیدا کردن مکان دقیق برای قرارگیری مهم است. ابزارهای برقی بدون سطح استاندارد باعث قرارگیری غلط تجهیزات می شود ، زیرا باید این ابزار به تکنسین کمک کند تا لوازم ، پیچ ها و سایر تاسیسات را دقیقاً در همان مکان مورد نیاز خود قرار دهد.

ابزارهای ضروری برق کشی

8. سیم / سیم کابل

این سیم ها مشابه ویژگی هایی است که در کابل های جامپر و باتری های اتومبیل به کار رفته است ، سیم و کابل های را به وسایل و سایر دستگاه های که نیاز به برق دارند وصل می کند.

9. محور اتصال

اتصالات Coax کابل ها را به دستگاه ها متصل می کنند ، در حالی که همزمان کابل را از خرد شدن محافظت می کنند. این اتصالات چندگانه ، محافظت از انواع مختلف سیم ها و کابل ها را تضمین می کند که همیشه نیاز مشتری خود را برآورده کنید.

10. سیم لخت کن

متخصصان برق حرفه ای به طور مرتب پوشش پلاستیکی را بر روی سیم ها می گذارند تا مس را در معرض دید قرار ندهند و اتصالات انجام شده را با سیم کشی یا سایر قطعات برقرار کنند. این ابزار اصلی تعمیر و نگهداری برقی در مدل ها و انواع مختلفی ارائه می شود.

11. نوار ماهی (Fish tape)

نوار ماهی یکی از بسیاری از ابزارهای محبوب برق است. برای سیم کشی بین جعبه های باند (یا سایر اجزای الکتریکی) از طریق لوله کشی استفاده می شود. نوار ماهی در یک کویل قابل جمع شدن قرار گرفته و از طریق لوله کشی مجرای نصب شده تغذیه می شود. هنگامی که انتهای نوار ماهی در طرف مقابل ظاهر شد ، سیم کشی به نوار چسبانده می شود و می توان نوار را گرفت.

12. داکت برق

داکت برق ابزار لازم برای برق کشی در هنگام نصب سیم کشی از طریق دیوارها ، زیر فرش ها یا سقف های بالاتر است. داکت ها به طور معمول فایبرگلاس هستند و در انتها قلاب هایی برای مانور آسان در آن وجود دارد.

13. ترمینال بلوک

این دستگاه های عایق مدولار ، هنگام برقراری چندین سیم به هم ، به تکنسین ها کمک می کنند. آن ها برای اتصال سیم کشی به زمین یا اتصال سوئیچ ها و پریز برق به شبکه استفاده می شوند.

14. تستر ولتاژ

برای انجام ایمن کار الکتریکی ، باید در بخش های اصلی (معمولاً از طریق قطع کننده مدار) ، نیروی الکتریسیته قطع شود. یک تستر ولتاژ دستی به تکنسین اجازه می دهد تا برق را آزمایش کنند ، بنابراین این تستر ولتاژها تشخیص می دهند که این موارد ایمن هستند. تکنسین نیز برای تأیید جریان برق از این ابزار استفاده می کند.

15- بیت ریمینگ

نصب مجرای جدید (یا جایگزینی نمونه های قدیمی) به معنای اتصال بخش های مختلف لوله کشی به یکدیگر برای ایجاد مسیر سیم کشی بین قطعات الکتریکی است. بیت ریمینگ به یک مته برقی متصل شده و دهانه را در انتهای لوله کشی گسترده می کند و به آن اجازه می دهد تا به بخش دیگری از لوله کشی وصل شود و یک مجرای ایمن را تکمیل کند.

16. Conduit Bender

هنگام تعیین مسیر سیم کشی ، تکنسین ها اغلب سیم کشی را در گوشه دیوار یا سایر مناطق عمدتاً پنهان اجرا می کنند تا در معرض دید نباشد و از نظر ظاهر و زیبائی بهتر است. خم کننده های مجرای ابزاری برقی هستند که برای انحنای لوله کشی برای قرار گرفتن در این مسیرها استفاده می شوند و اطمینان حاصل می کنند که خط لوله های غیرتهاجمی و کارآمد در خانه مشتری قرار می گیرند.

17. ترمینال

این گیره های پلاستیکی به تکنسین های برق کمک می کند تا با قطعه هایی که دارای چند سیم هستند سریع تر ارتباط را برقرار کنند. این ترمینال ها را می توان با چند کابل از جمله سیم دستگاه ، کابل تلفن و کابل های الکتریکی استفاده کرد.

ابزار ایمنی در برق کشی

18. چراغ قوه

برای یک برقکار ، کار در تاریکی یک خطر بالقوه است. پس وسایل اصلی برق را مانند چراغ قوه و سایر چراغ های کاری ، مفید و در دسترس نگه‌ دارید.

19. دستکش های عایق

تکنسین های برق همیشه در معرض خطر واقعی برق گرفتگی هستند ، بنابراین باید احتیاط کنند. پوشیدن دستکش عایق ، یک لایه برای محافظت را فراهم می کند ، بنابراین دست کش های عایق را به عنوان یکی از ابزارهای نگهدارنده برقی خود حتما داشته باشید. دستکش های عایق با سبک های مختلفی برای تناسب و راحتی ارائه می شوند ، بنابراین نوع مناسب را شما باید انتخاب کنید.

20. لباس کار ضد حریق

تکنسین های ماهر و آموزش دیده یاد می گیرند که در برابر جرقه های خطرناک الکتریکی ، برق و آتش سوزی ها چگونه احتیاط کنند بخشی از این آموزش شامل اطمینان از پوشیدن پیراهن های کاری ساخته شده با مواد مقاوم در برابر آتش برای جلوگیری از صدمات جدی در سوختگی است.

21. عینک ایمنی

تکنسین در هنگام بررسی دقیق سیم کشی برق یا ابزارهای قدرت ، باید از چشم های خود محافظت کنند. کارآموزان و حرفه ای ها همگی به عنوان بخشی از ابزارهای اصلی برق خود به عینک ایمنی نیاز دارند.

22. میله نجات / قلاب

میله های نجات (یا قلاب) زمانی کاربرد و استفاده می شود که افراد بر اثر سقوط یا برق گرفتگی در چاه یا مکان های غیر قابل دسترس پرت شوند. از آنجا که یک جریان الکتریکی خطرناک ممکن است هنوز در جریان باشد ، برای پاسخ گوئی اضطراری باید از میله نجات استفاده کنند تا قربانی را از منبع الکتریسیته بیرون بکشند بدون اینکه خودشان دچار آسیب شوند.

ابزار های پیشرفته برق کشی


23- آنالایزر مدار

آنالایزرهای مدار ، یک ابزار الکتریکی دستی دیجیتال است که تقریباً اطلاعات فوری در مورد مدار متصل به یک پریز برق را در اختیار شما قرار می دهد. در چند ثانیه ، این ابزارهای برقی الکتریکی ولتاژ ، قطبیت ، ولتاژ خط ، معکوس و موارد دیگر را اندازه می گیرند.

24. کابل یاب

تکنسین ها اغلب درک این موضوع را دارند که کدام کابل ها به کدام مدار در یک خانه وصل می شوند. تکنسین های مدرن از کابل یاب استفاده می کنند که دارای دو مؤلفه اصلی در دستگاه است: فرستنده دیجیتال دستی و گیرنده کوچکی که به پریزهای اطراف خانه وصل می شود. هنگامی که برق کار از طریق فرستنده ، گیرنده را به مدارهایی در مدار شکن نگه می دارد ، دستگاه سیگنالی را به گیرنده می فرستد تا مشخص کند که خروجی متعلق به کدام مدار است.

24 ابزار مورد نیاز برای برق کشی

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرجع ابزار دقیق و هیدرولیک ایران

شرکت آبنوس سازه نماینده رسمی محصولات دورمن اسمیت که شامل کلید مینیاتوری ، کلید حرارتی ، کلید اتوماتیک ، کنتاکتور ، بی متال و کلید محافظ جان می باشد. 02188325739

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید