اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005205373314613

تفاوت بین آنالایزر گاز و نشت یاب گاز

کد: 140005205373314613

https://bit.ly/2VQpYNB

، تهران , (اخبار رسمی): آنالایزر گاز یک ابزار بررسی جریان برای اندازه گیری ترکیب گاز است. در بسیاری از فرایندهای تولید ، به ویژه آنهایی که دارای واکنش شیمیایی هستند ، اغلب کنترل اتوماتیک فرایندها با توجه به پارامترهای فیزیکی مانند دما ، فشار و جریان کافی نیست.

آنالایزر گاز یک ابزار بررسی جریان برای اندازه گیری ترکیب گاز است. در بسیاری از فرایندهای تولید ، به ویژه آنهایی که دارای واکنش شیمیایی هستند ، اغلب کنترل اتوماتیک فرایندها با توجه به پارامترهای فیزیکی مانند دما ، فشار و جریان کافی نیست. به دلیل تنوع در انواع گازهای مورد تجزیه و تحلیل و اصول تحلیلی ، انواع مختلفی از آنالیز کننده های گاز وجود دارد.

آنالایزرهای گازی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند شامل آنالیزورهای گاز مادون قرمز ، آنالیز کننده های گاز لیزری ، آنالیز کننده های گاز ماورا بنفش ، آنالیز کننده های گاز هدایت حرارتی ، آنالیز کننده های گاز الکتروشیمیایی و ... 

نشت یاب گاز یا دتکتور گاز نوعی ابزار تشخیص غلظت نشت گاز است ، از جمله نشت یاب گاز قابل حمل ، نشت یاب گاز دستی ، نشت یاب گاز ثابت ، نشت یاب گاز آنلاین.

در زیر مقدمه ای برای تفاوت بین آنالایزر گاز و نشت یاب گاز است.

ساختار
یک نشت یاب گاز ساختار ساده ای دارد که فقط از پروب (سنسور) و مدار تبدیل سیگنال سنسور تشکیل شده است. یک آنالایزر گاز نه تنها دارای یک پروب (سنسور) در داخل است ، بلکه دارای یک مجموعه کامل از سیستم پنوماتیک است که گاز نمونه را وارد دستگاه می کند ، و سپس از دستگاه خارج می شود یا بازیابی می شود.

روش های تشخیص 
نشت یاب گاز با قرار گرفتن در معرض مستقیم سنسور در گاز شناسایی شده یا گاز نمونه ، تشخیص را به اتمام می رساند ، در حالی که دستگاه آنالایزر گاز ، گاز شناسایی شده یا گاز نمونه را برای آزمایش ابتدا به روش خاصی وارد دستگاه می کند و سپس گاز را تخلیه می کند.

روش های کنترل برای شناسایی شرایط
نشت یاب گاز شامل تنظیم و کنترل شرایط تکنولوژیکی فرآیند گاز نمونه نیست و تشخیص را مستقیماً بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی گاز نمونه انجام می دهد.

آنالایزرگاز مجهز به مجموعه ای از سیستم هوا در داخل و تجهیزات پشتیبانی خارجی است که یک فرآیند شیمیایی کامل را تشکیل می دهد. دستگاه آنالایزر گاز می تواند شرایط کار گاز نمونه را بصورت جامع تنظیم و کنترل کند تا به عملکرد نرمال و پایدار سنسورها دست یابد. و این تضمین کننده آنالایزر گاز است که می تواند داده های دقیق را بدست آورد.

روش های عملیاتی در تکمیل فرآیند شناسایی گاز
هنگام استفاده از نشت یاب گاز ، دستگاه در محیط آزمایش شده قرار می گیرد و می توان مقدار اندازه گیری را بدست آورد.

آنالایزر گاز باید گاز نمونه را به دستگاه وارد کند و سپس شرایط فرآیند فنی مانند دما ، فشار و میزان جریان و غیره را دقیقاً تنظیم کند تا اطلاعات دقیق را بدست آورد.

روش های مختلف برای حذف عوامل تداخل در تشخیص گاز
ردیاب گاز با ورود مستقیم سنسور در محیط آزمایش شده ، تشخیص را انجام می دهد و اینکه آیا تداخلی وجود دارد ، در طراحی ساختار ابزار و کاربرد واقعی مورد توجه قرار نمی گیرد. نشت یاب گاز برای از بین بردن انواع عوامل تداخل طراحی نشده است.

با این حال ، طراحی ، انتخاب و استفاده از آنالایزر گاز باید فاکتورهای مختلف داخلی و خارجی مانند دما و فشار را در نظر بگیرد و اندازه گیری گاز را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را به دقت یکی یکی حذف کند. تنها با این کار می توان داده های تشخیص را به طور دقیق بدست آورد. در غیر اینصورت ، به محض نادیده گرفتن یک عامل ، نتیجه تشخیص پذیرفته یا مجاز نخواهد شد.

دقت داده ها
نشت یاب گاز فقط می تواند نتایج آنالیز کیفی و داده های کمی تجزیه و تحلیل را ارائه دهد ، و نمی تواند تجزیه و تحلیل خطا را انجام دهد (زیرا فقط داده های تجزیه و تحلیل شده از مقدار واقعی بسیار کوچک است و پس از آن "خطا" می شود). بنابراین ، نمی توان آن را به عنوان آنالیز دقیق داده ها در نظر گرفت تا مبنایی برای تعیین پیشرفت و تعدیل مهم فناوری باشد.

آنالایزر گاز یک ابزار دقیق اندازه گیری است. در آنالیز کمی ، می تواند داده های بسیار دقیقی را فراهم کند که می تواند به عنوان پایه تولید گاز و بهبود تولید ایمنی ، برای هدایت و انجام مدیریت تولید ، مدیریت کیفیت و مدیریت شرکت مورد استفاده قرار گیرد. حتی بیشتر ، این نوع داده ها می توانند به عنوان مبنایی مهم برای تحقیقات قضایی و کیفری مورد استفاده قرار گیرند و می توانند برای انجام پرونده های قضایی و تعیین مرز بین درست و غلط مورد استفاده قرار گیرند.

در اینجا بهترین نشت یاب گاز و یکی از پرفروش ترین های سایت مرجع ابزار دقیق را به شما معرفی می کنیم. نشت یاب گاز شهری مدل GD-3308 ساخت CEM ، محدوده اندازه گیری دستگاه دتکتور گاز GD-3308 بین 0 تا 10,000 ppm می باشد و زمان پاسخ گویی کمتر از 2 ثانیه است.
این نشت یاب گاز شهری دارای سنسوری با طول عمر بسیار بالایی است و با داشتن طول پراب 16 اینچی می توان در مکان های مختلف و دور از دسترس میزان نشتی گاز را اندازه گیری و تست نمود که کار با دستگاه را را بسیار راحت کرده است. محل دقیق و سریع نشت گاز را فراهم می کند ، بهترین وسیله برای جلوگیری از انفجار و تولید ایمن است.

بدون شک ، انتخاب نشت یاب گاز یا آنالایزر گاز باید بر اساس کاربردهای آن باشد. باید ابتدا مشخص کنید که دستگاه را به چه منظوری می خواهید استفاده کنید. اگر در انتخاب دستگاه ها و خرید آن شک دارید می توانید با شرکت ما مرجع ابزار دقیق ایران تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمائی کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرجع ابزار دقیق و هیدرولیک ایران

شرکت آبنوس سازه نماینده رسمی محصولات دورمن اسمیت که شامل کلید مینیاتوری ، کلید حرارتی ، کلید اتوماتیک ، کنتاکتور ، بی متال و کلید محافظ جان می باشد. 02188325739

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان