کد: 139904294438614771

خواندن این مقاله دید شما را نسبت به گلاب عوض می کند.

خواص گلاب و اثر شگفت انگیز آن بر سلامتی شما

کد: 139904294438614771

https://bit.ly/39illy6

، اصفهان , (اخبار رسمی): در طبیعت تقریبا تمام گیاهان خواص درمانی زیادی دارند و من جمله گل محمدی که از آن گلاب تهیه می شود. گلاب یک عصاره جادویی است که خواص زیادی دارد و در کشور ما برخی از استان ها و شهرها همانند کاشان، به تولید گلاب مشهور هستند. اگر شما با خواص گلاب آشنا شوید...

خواص گلاب و اثر شگفت انگیز آن بر سلامتی شما
خواص گلاب

در طبیعت تقریبا تمام گیاهان خواص درمانی زیادی دارند و من جمله گل محمدی که از آن گلاب تهیه می شود.  گلاب یک عصاره جادویی است که خواص زیادی دارد و در کشور ما برخی از استان ها و شهرها همانند کاشان، به تولید گلاب مشهور هستند. اگر شما بدانید برای گلاب چه خواصی در نظر گرفته شده است، حتما در منزل خود یک بطری گلاب نگه داشته و به طرق مختلف آن استفاده می کنید.

مهمترین خواص گلاب:

گلاب از جمله قدیمی ترین عصاره های گیاهی است که از قدیم الایام به دلیل خواص بیشماری که دارد، کاربرد داشته است. مهمترین فواید گلاب عبارتند از:

حتما شما نیز تا به حال دقت کرده اید که در مراسم عزاداری و فوت اقوام، گلاب را بر سر مردم اسپری می کنند به این دلیل است که گلاب بسیار آرامبخش بوده و تقویت کننده اعصاب است.

همین که گلاب بسیار آرامبخش است کمک می کند استرس درونی شما نیز شما نیز کم شود. لذا در مواقع ضروری همانند نزدیک شدن به کنکور، توصیه می کنیم اول صبح حتما گلاب را بو کنید یا کمی از گلاب را در دمنوش و چایی بریزید. در این صورت از نظر روحی به آرامش رسیده و حتی سردردهای شما رفع می گردد.

آیا شما لثه های حساسی دارید که مدام دچار عارضه هایی همانند تاول، آفت و… می شود؟ یک داروی بسیار عالی که لثه های شما را تقویت می کند، گلاب است. دهان خود را با گلاب بشویید.

بهترین معجون برای شاداب شدن پوست و روشن شدن آن، گلاب است. ماسک های مختلفی می توانید از گلاب تهیه کرده و به پوست بزنید.

اگر شب ها به بی خوابی مبتلا هستید، حتما دمنوش های گلاب را مصرف کنید.

کسانی که به نفخ و رفلاکس معده مبتلا هستند، بهتر است از گلاب استفاده کنند البته توصیه اول ما این است که حتی برای مصرف هر نوع دمنوش، از متخصص خود سوال کنید.

گلاب یک عصاره بسیار مناسب برای ریه ها و مجاری هوایی است. جالب است بدانید که به خوانندگان، قاریان قرآن و به طور کلی کسانی که باید زیاد از حنجره خود استفاده کنند، مصرف گلاب پیشنهاد می شود.

گلاب خنک است لذا اگر مجاری ادرار شما دچار سوزش می شود که این مسئله هب ویژه در تابستان رخ می دهد، گلاب کمک می کند تا سوزش رفع گردد. البته به شرطی که این مشکل سوزش، ناشی از عفونت ادرار نباشد.

گلاب حتی در کاهش تب نیز بسیار مفید است. برای این منظور چند روش برای مصرف گلاب وجود دارد. یا اینکه گلاب را داخل یخچال بگذارید تا خنک شده و بعد مصرف کنید. در روش بعدی، پاشوره کردن با گلاب و یا آغشته کردن پارچه به گلاب و گذاشتن بر روی ناحیه ای از شکم که به کبد نزدیک است هم کمک می کند تا تب پایین بیاید.

افرادی که خیلی زود خسته می شوند، کافی است روزها چند بار گلاب را بو کنند تا قوای بدنشان تقویت گردد.

افرادی که زیاد با لپ تاپ و کامپیوتر کار می کنند خیلی زود دچار چشم درد می شوند در نتیجه لازم است مراقبت های لازم را انجام دهند. برای مثال چشم های خود را بسته و با گلاب به آرامی بشویید این مسئله حتی درد در ناحیه سر را نیز کم می کند.

کسانی که به هر دلیل دچار التهاب در ناحیه حلق و گلو هستند، غرغره کردن گلاب بسیار مفید بوده و کمک می کند تا التهاب رفع گردد.

یکی از اتفاقاتی که در سفر برای هر کسی ممکن است رخ بدهد، آفتاب سوختگی است. بعد از سفر می توانید پوست خود را با گلاب تیمار کنید تا سوختگی ها رفع شود.

افرادی که به مشکلات گوارشی مبتلا هستند، استفاده از گلاب به کاهش نفخ شکم، رفع دل درد، هضم بهتر غذا و… کمک می کند.

لازم است بدانید که گلاب باعث تاخیر در پیری می شود. منافذ پوست را باز کرده، چروک ها و لکه های صورت را رفع می کند و در نتیجه باعث تازگی پوست خواهد شد.

گلاب یکی از بهترین ترکیبات برای کنترل قند خون است در نتیجه مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت البته تحت نظر متخصص، بسیار مفید خواهد بود.

گلاب خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد لذا برای تمیز کردن سیستم گوارش بدن نیز مناسب است.

آیا شما نیز از بوی بد دهان خود رنج می برید؟ ما به شما پیشنهاد می کنیم هر از گاهی حتما گلاب را غرغره کنید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای صفرا پیش بیاید، زردآب گرفتن آن است که گلاب به خروج این زردآب کمک می کند.

خون زمانی که در بدن چرخش می کند، مواد سمی را جمع کرده و به سمت محل دفع انتقال می دهد تا تسویه و پاکسازی بدن انجام گیرد. گلاب به این عمل سم زدایی کمک می کند تا بهتر صورت گیرد.

برخی از افراد دارای پف چشم هستند که از این موضوع راضی نبوده و می خواهند به طریقی این مشکل را رفع کنند. شست و شوی چشم ها با گلاب به رفع پف چشم ها کمک می کند.

یکی از مشکلات گوارشی که برخی از افراد ممکن است با آن درگیر شوند، یبوست است. برای درمان یبوست می توانید گلاب مصرف کنید. البته مصرف گلاب در کنار درمان دارویی، اثر بخش خواهد بود.

پوست برخی از افراد بسیار حساس بوده و جوش های بسیاری بر روی آن دیده می شود. یکی از راهکارهایی که می تواند به شما کمک کند، استفاده از ماسک های مخصوص پوست با گلاب است.

روش های استفاده از گلاب:

با توجه به خواص بسیار زیادی که برای گلاب بیان شد، امروزه به طرق مختلف همانند دمنوش، ماسک های گیاهی، بخار دادن و… می توانید از آن استفاده کرده و از خواص گلاب بهره مند شوید. البته اگر برای درمان از گلاب استفاده می کنید، بهتر است پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

منبع: پرسی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرسی

پایگاه خبری و آموزشی پرسی، با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به هموطنان عزیز راه اندازی شده است. در این وب سایت روزانه جدیدترین و برگزیده ترین اخبار منتشر می‌شود. همچنین مطالب آموزشی پرکاربرد در زمینه پزشکی، لاغری، گردشگری، آشپزی و ... در این سایت وجود دارد. هدف ما این است که تمام نیاز شما از دانستن اخبار روز و دانستنی‌ها را برطرف کنیم.

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی