اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990513447379207

همیشه پیشگیری مهم‌تر از درمان است

امنیت اطلاعات‌ خود را بیشتر حفظ کنیم

کد: 13990513447379207

https://bit.ly/2ERpcah

، تهران , (اخبار رسمی): با چند اقدام ساده می‌توانید امنیت دیجیتال خود را بهبود بخشید تا خطر قرار گرفتن در معرض خطرات ناشی از کلاهبرداری‌های اینترنتی را تا حد زیادی کاهش دهید. این امر نه‌تنها می‌تواند برای کاربران مهم باشد، بلکه سازمان‌ها و شرکت‌ها هم می‌توانند کمتر نگران از دست رفتن اطلاعات ذی‌قیمت خود باشند.

امنیت اطلاعات‌ خود را بیشتر حفظ کنیم
تهدید‌های بزرگ امنیت دیجیتال

همیشه پیشگیری مهم‌تر از درمان است و این موضوع درباره امنیت دیجیتال شما هم صادق است. اگر زیاد از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کنید یا در طول روز تراکنش‌های مالی کاری زیادی دارید بهتر است برای حفظ امنیت خود بیشتر توجه کنید.

خوشبختانه با چند اقدام ساده می‌توانید امنیت دیجیتال خود را بهبود بخشید تا خطر قرار گرفتن در معرض خطرات ناشی از کلاهبرداری‌های اینترنتی را تا حد زیادی کاهش دهید. این امر نه‌تنها می‌تواند برای کاربران مهم باشد، بلکه سازمان‌ها و شرکت‌هایی این روزها مجبور به استفاده از نیروهایشان به‌طور دورکار هستند هم می‌توانند کمتر نگران از دست رفتن اطلاعات ذی‌قیمت خود باشند. در ادامه برخی دیگر از این اقدامات را با هم مرور می‌کنیم.

هرگز لپ‌تاپ، کامپیوتر و موبایل خود را بدون محافظت ترک نکنید

اگر خودتان حضور ندارید هرگز لپ‌تاپ، کامپیوتر یا موبایل خود را در جایی نگذارید.  در غیر اینصورت اشخاص دیگری به دستگاه‌‌های شما دسترسی فیزیکی پیدا می‌کنند. روی تمام دستگاه‌های خود شامل لپ‌تاپ، کامپیوتر، موبایل و تبلت رمزعبور قدرتمندی قرار دهید.

فعالیت‌های آنلاین خود را ردیابی کنید

برای حفظ امنیت دیجیتال خود خیلی مهم است که فعالیت‌های آنلاین‌تان را بررسی کنید

قدم اول: لیست تمام حساب‌های آنلاین خود را داشته باشید

قدم دوم : مطمئن شوید که رمزعبور آنها منحصر بفرد و قدرتمند است.

قدم سوم: اگر از برخی از حساب‌های خود بیش از ۶ ماه استفاده نکرده‌اید، آنها را پاک کنید.

پارانوئید داشتن همیشه بد نیست

حواستان به اطراف خودتان باشد، خیلی مهم است که از اتفاق‌های اطراف خود، آنلاین و آفلاین، با خبر باشید.

اگر چیزی بی‌اندازه خوب و درست است، احتمالا خوب و درست نیست، اگر چیزی مشکوک است، از آن به دور بمانید، اگر شخصی اطلاعات مالی شما را درخواست کرد، آن را رد کنید.

به روز رسانی خودکار نرم‌افزارها را فعال کنید

به روز رسانی نرم‌افزارها و اپلیکشن‌ها شما را از بیش از ۸۵٪ حمله‌ها حفظ می‌کند.

سیستم عامل و تمام نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی که روی آن نصب کرده‌اید را به روز کنید. بیشتر نرم‌افزارها گزینه به روز رسانی خودکار را دارند، آن را فعال کنید.

حواستان به رمزعبور خود باشد

یکی از مهمترین نکته‌های مهم امنیت دیجیتال امنیت رمزعبور است. اکیدا توصیه می‌کنیم از یک رمزعبور تنها و تنها یک‌بار استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که رمزعبور password123 یا ۱۲۳۴۵۶ و مانند این‌ها، واقعا رمزعبور خوبی به‌حساب نمی‌آید. برای مثال رمزعبور o.*$7):wQ,58{T%7 تمام شرایط لازم یک رمزعبور خوب شامل ترکیب تصادفی حروف بزرگ و کوچک، اعداد و حروف خاص را دارد.

مراقب باج‌افزارها باشید

باج‌افزارها یکی دیگر از تهدید‌های بزرگ امنیت دیجیتال هستند. این نوع بد‌افزار یا سیستم عامل شما را قفل می‌کند که بدان دسترسی نداشته باشید و یا اطلاعات‌تان را رمزنگاری می‌کند. مجرم اینترنتی در این نوع حمله از قربانی درخواست باج می‌کند تا اطلاعات و سیستم عاملش را به او برگرداند.

برای محافظت در برابر باج‌افزار:

به‌طور منظم از اطلاعات‌تان فایل پشتیبان تهیه کنید، اطلاعات حساس مهم‌تان را روی کامپیوتر یا موبایل‌تان ذخیره نکنید، هرگز ضمیمه‌های.zip ایمیل‌ها را روی دستگاه خودتان باز نکنید، روی لینکی که در ایمیل‌ یا شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید به راحتی کلیک نکنید، سیستم عامل و تمام نرم‌ازفرها را به‌روز نگاه دارید، از آنتی ویروس به‌روز و مطمئن استفاده کنید، از لایه‌های امنیتی بیشتری استفاده کنید.

سامانه جامع دیجیتالی شناد

با توجه به نیاز روزافزون کاربران جهت دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و نیز رشد چشمگیر دسترسی به اینترنت و ارائه خدمات نوین دیجیتالی سامانه جامع دیجیتالی شناد  خدمات خود را  به کاربران محترم ارائه می‌نماید این خدمات شامل موارد ذیل می‌باشد: فروش نرم‌افزاری، دریافت مجوز، خدمات چاپ و بسته‌بندی بسته‌های نرم افزاری، طراحی انواع وب سایت‌، سامانه الکترونیکی شناد

کلیه تقاضای خدمات و اخذ مجوزهای مربوط به کسب و کارهای اینترنتی با هدف تمرکززدایی در کنار شفافیت و سهولت مراوده سامانه درخواست اخذ مجوز و خدمات به‌صورت کاملا دیجیتالی صورت می‌گیرد و از طریق پست ارسال می‌گردد.

سامانه جامع دیجیتالی شناد شفافیت در کنار نوآوری فناوری‌های نوین دیجیتالی   

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]