اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905134473814613

8 نوع تستر ولتاژ برق و کاربرد تستر ولتاژ

کد: 139905134473814613

https://bit.ly/39XGyNW

، تهران , (اخبار رسمی): متخصصان حرفه ای برق برای آزمایش ، طیف گسترده ای از کارکردهای الکتریکی در سیم کشی برق مسکونی و تجاری از تجهیزات مختلفی استفاده می کنند و صاحبان خانه نیز برخی از این ابزارها را مفید می دانند.

متخصصان حرفه ای برق برای آزمایش ، طیف گسترده ای از کارکردهای الکتریکی در سیم کشی برق مسکونی و تجاری از تجهیزات مختلفی استفاده می کنند و صاحبان خانه نیز برخی از این ابزارها را مفید می دانند. یادگیری شناسایی این تجهیزات تستر ولتاژ برق (Electrical Testers) ، درک عملکردهای آن ها و یادگیری نحوه استفاده از آنها ، تخصص شما را در هنگام کار بر روی سیم کشی برقی بسیار گسترش خواهد داد.

برخی از این تجهیزات دستگاه های چند منظوره هستند که می توانند بیشتر از همه وظایف تست ولتاژ برق را در همه موارد انجام دهند ، در حالی که برخی دیگر دستگاه های تک کاره هستند که یک عملکرد واحد را آزمایش می کنند. انواع تستر ولتاژ برق مختلفی می توانند برای بررسی سطح ولتاژ در مدارهای AC و DC ، برای تست آمپراژ ، پیوستگی ، مدارهای کوتاه و مدارهای باز ، قطبیت و موارد دیگر استفاده شوند. برخی از این دستگاه ها برای اکثر صاحبان خانه ناآشنا است ، اما مهم ترین آن برای کسی که قصد دارد در سیم کشی برق خانه کار کند ، دانستن چگونگی تست ولتاژ است. چندین دستگاه ذکر شده در زیر این عملکرد را انجام می دهند.

1 - تستر ولتاژ غیر تماسی (القائی)

تستر ولتاژ غیر تماسی (همچنین به عنوان تستر ولتاژ القایی شناخته می شوند) احتمالاً ایمن ترین تسترها که در اختیار ما هستند و مطمئناً ساده ترین استفاده را دارند. یک تستر ولتاژ غیر تماسی به شما امکان می دهد ولتاژ را در سیم ها یا دستگاه ها بررسی کنید بدون اینکه مجبور به لمس سیم و قطعات باشید. دستگاه مانند مینی گیره با نوک کوچک که در انتهای آن است و ولتاژ را در مواردی از قبیل سیم کشی برق ، پریز برق ، قطع کننده مدار ، سیم کشی لامپ ، سوکت نور و سوئیچ تشخیص می دهد. می توانید با چسباندن پراب تستر به داخل یک محفظه خروجی یا حتی لمس کردن قسمت بیرونی سیم یا کابل برق ، نتیجه را بدست آورید.
تسترهای القاء از باتری برای تغذیه دستگاه استفاده می کنند و بیشتر مدل ها ولتاژ موجود با چراغ قرمز در پراب تستر و همچنین صدای وزوز را به شما اطلاع می دهند. معمولا این دستگاه با یک کیف دستی همراه ارائه می شود تا بتوانید آن را با خود حمل کنید و همیشه آن را برای اهداف ایمنی آماده کنید. اساسی ترین این ابزارها اطلاعات ساده " On-Off" را ارائه می دهند ، تنها در صورت وجود ولتاژ بله یا خیر را نشان می دهد. انواع پیشرفته تر (و گران تر) اندازه گیری احتیاطی از میزان ولتاژ موجود را نشان می دهد ، اگرچه اندازه گیری توسط این تستر ولتاژ غیر تماسی تقریبا به اندازه اندازه گیری توسط مولتی متر یا تسترهای ولتاژ دیگر دقیق نیست.

از آنجا که این دستگاه باتری سرخود است ، مهم است که باتری به طور کامل شارژ شود تا دستگاه ردیاب برق به درستی کار کند. همیشه دستگاه را روی یک پریز برق یا سوئیچ تست کنید که می دانید برق در آن جریان دارد تا بررسی کنید که تستر به درستی کار می کند. این دستگاه تستر ولتاژی است که بیشتر صاحبان خانه باید از آن را داشته باشند.

2 - تستر ولتاژ نئون

تسترهای ولتاژ نئون یا تسترهای مدار نئون بسیار ساده هستند. آنها یک بدنه کوچک با نور نئون در داخل خود دارند و دو سیم کوتاه با یک پروب فلزی که در انتها آن قرار می گیرد. تستر ولتاژ نئون فقط به شما می گوید ولتاژ وجود دارد یا نه. این دستگاه به شما نمی گویند که ولتاژ در مدار چقدر است. برخلاف تستر ولتاژ غیر تماسی ، این امر به شما نیاز دارد تا سیم های مدار ، ترمینال های پیچ یا شکاف های خروجی را با پروب های سیم لمس کنید. این دستگاه از باتری استفاده نمی کند و به همین دلیل آن را به ابزاری بسیار قابل اعتماد تبدیل می کند.

برای استفاده از تستر ولتاژ نئون ، کافی است یک پروب تستر را به سیم داغ ، ترمینال پیچ یا شکاف خروجی وصل کنید و پروب دیگر را به تماس خنثی یا زمینی وصل کنید. در صورت وجود جریان ، لامپ نئونی کوچک در نوک دستگاه روشن می شود. این ردیاب برق همچنین می تواند تأیید کند که آیا یک پریز به درستی پایه گذاری شده است: اگر تستر جریان برق روشن شود وقتی پروب ها داخل شکاف داغ و شکاف های خنثی روی پریز قرار می گیرند ، اما با انتقال پروب از خنثی به شکاف زمین نمی توان آن را روشن کرد. این بدان معناست که محل خروجی به درستی پایه نشده است.

این تستر جریان برق یک ابزار بسیار آسان برای استفاده است ، اما باید با احتیاط از آن استفاده کرد: اگر به طور تصادفی هر یک از پروب های فلزی را در طول آزمایش لمس کنید و ولتاژ در مدار وجود داشته باشد احتمال اینکه صدمه ببینید بسیار زیاد است. در هنگام استفاده از تستر مدار نئون ، پراب ها را به وسیله محفظه پلاستیکی نگه دارید.
از آنجا که این تستر جریان برق بسیار ارزان است ، بیشتر صاحبان خانه ها باید یک عدد از آن را داشته باشند ، حتی اگر یک تستر ولتاژ غیر تماسی داشته باشند. اگر تستر جریان غیر تماسی شما باتری نداشته باشد یا مشکل داخلی باشد ، تستر نئون روشی مطمئن برای بررسی جریان است. همچنین روشی مناسب برای بررسی این است که اطمینان حاصل کند یک تسترولتاژ غیر تماسی به درستی کار می کند.

3 - تستر ولتاژ مدار

پلاگین آنالایزر مدار تسترهای جریان برق ارزان قیمت و بسیار کاربردی هستند که می توانند هنگام اتصال آن به یک پریز برق ، عملکرد بسیار خوبی در مورد عملکرد یک مدار الکتریکی برای شما تعریف کنند. این تسترهای جریان برق برای تست کردن پریز برق معمولی طراحی شده اند ، اما فقط پریزهای زمینی هستند که دارای سه شکاف هستند. پریزهای دو شکاف قدیمی نمی توانند با تستر ولتاژ آزمایش شوند زیرا هیچ سیم زمینی به این پریزها وصل نشده است. پریزهای دو شکاف به بهترین شکل با تستر مدار نئون آزمایش می شوند.

تستر ولتاژ مدار دارای سه چراغ نئون هستند که در الگوهای مختلف روشن می شوند تا نتایج آزمایش را به صورت خاص نشان دهند. برچسب نمودار در تستر به شما کمک می کند الگوهای نور را تفسیر کنید. ترکیبی از نورهای مختلف نشان دهنده یک خروجی به سیم درست ، یک پریز برق با سیم معکوس ، یک مدار باز و وجود یا عدم وجود اتصال زمینی است. آنالایزرهای مدار هیچ باتری ندارند. آنها برای انجام آزمایش به سادگی به پریز برق وصل می شوند. برای کارآیی بهتر تستر باید از پریز برق استفاده کرد.

4 - تستر ولتاژ پیوستگی

تستر ولتاژ پیوستگی دستگاهی است که از باتری ها تغذیه می شود و یک پراب و یک سیم با یک گیره یا پراب دیگر در انتهای دیگر دستگاه دارد. اگر این دو را با هم لمس کنید ، یک مدار را کامل می کنید و نور روی بدنه تسترولتاژ روشن می شود و نشانگر آن است که یک مدار کامل است. این تسترهای جریان برق برای بررسی اینکه آیا مدار مانند یک سوئیچ تک قطبی به درستی کار می کند ، عالی هستند.

5 - مولتی متر

مولتی متر ها از متنوع ترین تسترهای ولتاژ هستند و همان طور که از نام آن پیداست ، مولتی مترها قادر به عملکردهای مختلف و تست های مختلفی هستند. تمام برق کش های حرفه ای صاحب یکی از این ابزارها هستند. اکثر مولتی متر ها می توانند قرائت های دقیقی از مقاومت ، ولتاژ AC و DC ، تداوم ، ظرفیت و فرکانس را ارائه دهند. اگر یاد بگیرید که چگونه از تمام عملکردهای آن استفاده کنید ، یک مولتی متر می تواند تمام اطلاعات ارائه شده توسط سایر دستگاه های تسترولتاژ برق را ارائه دهد.

6 - تستر ولتاژسولونوئید

تستر ولتاژ برق یکنواخت ، که در تجارت با نام مستعار "wiggies" نیز شناخته می شوند ، همچنین تسترهای ولتاژ برق چند منظوره هستند ، اما فقط چند مولتی متر باتری کار ساده تر و آسان تر هستند. هر دو مدل آنالوگ و دیجیتال در دسترس هستند. تستر ولتاژ برق یکنواخت قادر به آزمایش هر دو ولتاژ و قطبیت هستند. برق کش ها از آنها به دفعات استفاده می کنند زیرا می توانند ولتاژ AC و ولتاژ DC را در بازه 100 تا 600 ولت آزمایش کنند. جوانب مثبت این دستگاه اغلب این ابزار را بر روی مولتی متر برای بسیاری از برنامه ها ترجیح می دهند ، زیرا بسیار ناهموار است و هیچ باتری برای مانیتور کردن ندارد. با این وجود ، دقیقاً به اندازه یک مولتی متر برای ارائه یک اندازه گیری عددی از میزان ولتاژ موجود ، دقیقاً دقیق نیست.

7 - کلمپ آمپرمتر دیجیتال

کلمپ آمپرمتر دیجیتال ابزاری است که معمولاً فقط توسط متخصصان برق مورد استفاده قرار می گیرد. این عملکرد مولتی متر را با یک سنسور جریان ترکیب می کند و گران تر از مولتی متر است. در عملکرد بین یک مولتی متر و یک کلمپ آمپرمتر تفاوت های ظریف وجود دارد ، اما بدیهی ترین این است که این ابزار دارای فک هایی برای بستن است که می تواند سیم ها را به خود بگیرد. این باعث می شود این ابزار در بعضی از برنامه ها از قبیل کار در داخل یک صفحه قطع کننده مدار باز برای آزمایش مدارهای جداگانه ایمن و آسان تر باشد. در این ابزار همچنین از سیم های مجهز به سیم استفاده شده است که امکان استفاده از ابزار را به همان روش مولتی متر استاندارد را دارد.

7 - ولت متر ولتاژ

یک ولت متر ولتاژ یکی دیگر از تسترهای جریان برق تخصصی است که معمولاً فقط متعلق به برق کش های حرفه ای است. این یک تستر ولتاژ عددی است که می تواند از دو طریق کار کند. این ابزار شامل سیم های مشابه سیم هایی است که در یک تستر ولتاژ نئون یا مولتی متر وجود دارد ، که می توان با لمس کردن سیم ها به سیم های لخت یا تماس های فلزی ، برای اندازه گیری ولتاژ یا پیوستگی استفاده کرد. اما این ابزار همچنین دارای دسته های الکترواستاتیک است که می تواند ولتاژ را به سادگی با نگه داشتن آنها در مجاورت سیم ها یا تماس های فلزی تشخیص و اندازه گیری کند.

8 نوع تستر ولتاژ برق و کاربرد تستر ولتاژ

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرجع ابزار دقیق و هیدرولیک ایران

شرکت آبنوس سازه نماینده رسمی محصولات دورمن اسمیت که شامل کلید مینیاتوری ، کلید حرارتی ، کلید اتوماتیک ، کنتاکتور ، بی متال و کلید محافظ جان می باشد. 02188325739

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید