اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905254493914613

مهم ترین فاکتورها در انتخاب کلمپ آمپرمتر

کد: 139905254493914613

https://bit.ly/3g3EUvP

، تهران , (اخبار رسمی): کلمپ آمپرمتر یک ابزار تست الکتریکی است که یک مولتی متر دیجیتال پایه را با یک سنسور ترکیب می کند.

کلمپ آمپرمتر یک ابزار تست الکتریکی است که یک مولتی متر دیجیتال پایه را با یک سنسور ترکیب می کند.
کلمپ ها جریان را اندازه گیری می کنند. پروب ها ولتاژ را اندازه می گیرند. یک فک لولایی در یک متر الکتریکی یکپارچه شده و به تکنسین ها این امکان را می دهد که فک ها را در اطراف سیم ، کابل یا هادی دیگر در هر نقطه از یک سیستم الکتریکی ببندند ، سپس جریان را در آن مدار بدون قطع یا قطع کردن آن اندازه گیری کنند.
در زیر قالب های پلاستیکی آن ها ، آرواره های سخت از آهن فریت تشکیل شده اند و برای شناسایی ، تمرکز و اندازه گیری میدان مغناطیسی که از طریق جریان هدایت می شود ، شناسایی و تمرکز می کنند. 

کلمپ آمپرمتر مناسب کار خود را انتخاب کنید ؟
خرید دستگاه کلمپ آمپرمتر نه تنها نیاز به نگاهی به مشخصات دارد ، بلکه باید به ویژگی ها ، کارکردها و مقدار کلی نشان داده شده توسط طراحی یک آمپرمتر و مراقبت های انجام شده در تولید آن نیز توجه کرد.
قابلیت اطمینان ، به ویژه در شرایط سخت ، از مهم ترین ویژگی ها است. مهندسان طراح در ساختن این ابزارهای آزمایش نه تنها از نظر قدرت الکتریکی ، بلکه از نظر مکانیکی نیز به این نکته باید توجه کنند. تا زمانی که کلمپ آمپرمتر آماده باشد تا در جعبه ابزارهای یک برق کار ریخته شوند ، باید تحت آزمایش دقیق و ارزیابی دقیق قرار گرفته باشند.
ایمنی کاربر باید در انتخاب یک کلمپ آمپرمتر یا هر قطعه دیگر از تجهیزات تست الکتریکی مورد توجه اصلی باشد. کلمپ آمپرمتر خود را مطابق با آخرین استانداردهای برقی انتخاب کنید ، و باید هنگام خرید کلمپ آمپرمتر به طور مستقل مورد آزمایش قرار گیرد و سپس توسط آزمایشگاه های آزمایشگاهی معتبر تائید شده باشند. فقط با داشتن این گواهینامه ها می توانید مطمئن باشید که یک تستر برقی این ایمنی ها جدید را رعایت می کند.

 
ویزگی های مهم در هنگام خرید کلمپ آمپرمتر

وضوح ، رقم و شمارش
قطعا یکی از موارد مهم اندازه گیری دقیق یک کلمپ آمپرمتر می باشد. با دانستن وضوح یک کلمپ آمپرمتر می توانید تعیین کنید که آیا ممکن است شاهد تغییر کوچکی در سیگنال اندازه گیری شده باشید. به عنوان مثال ، اگر کلمپ آمپرمتر دارای رزولوشن 1/1 آمپر در دامنه 600 آمپر باشد ، می توان هنگام خواندن 100 آمپر ، تغییر 0.1 آمپر را مشاهده کرد.
اگر بخواهید اندازه گیری آن به اندازه ¼ اینچ باشد ، خط کش خریداری نمی کنید. به همین ترتیب ، شما باید یک کلمپ آمپرمتر را انتخاب کنید که بتواند وضوح مورد نیاز برای اندازه گیری را نشان دهد.
 
دقت
دقت بزرگترین خطای مجاز است که در شرایط عملیاتی خاص رخ می دهد. به عبارت دیگر ، این نشانه ای از اندازه گیری اندازه گیری نمایشگر اندازه گیری شده با مقدار واقعی سیگنال در حال اندازه گیری است.
دقت برای کلمپ آمپرمتر معمولاً به صورت درصدی از خوانش بیان می شود. دقت 1٪ از خوانش بدان معنی است که برای یک خوانش نمایش داده شده از 100 آمپر ، مقدار واقعی جریان می تواند در هر جایی بین 99.0 و 101.0 آمپر باشد.
این مشخصات همچنین ممکن است طیفی از ارقام اضافه شده به مشخصات دقت اولیه را شامل شود. این نشان می دهد که تعداد بسیاری از رقم ها در سمت راست افقی صفحه نمایش ممکن است متفاوت باشد. بنابراین به طور مثال دقت قبلی ممکن است به عنوان ± (2٪ + 2) بیان شود. بنابراین ، برای یک خوانش نمایش داده شده از 100 آمپر ، می توان جریان واقعی را بین 97.8 و 102.2 آمپر تخمین زد.

کرست فاکتور
با رشد منبع تغذیه های الکترونیکی ، جریان های حاصل از سیستم توزیع برق امروزی دیگر 60 یا 50 سیکل موج چرخشی خالص نیستند. این جریان ها به دلیل محتوای هارمونیکی که این منبع تغذیه ایجاد می کنند ، نسبتاً تحریف شده اند. با این حال ، اجزای سیستم برق مانند فیوزها ، هادی ها و عناصر حرارتی مدار شکن ها در جریان Rms قرار می گیرند زیرا محدودیت اصلی آنها مربوط به اتلاف گرما است. اگر بخواهیم یک مدار الکتریکی را برای بارگذاری بیش از حد بررسی کنیم ، باید جریان rms را اندازه بگیریم و مقدار اندازه گیری شده را با مقدار دارای ارزش برای مؤلفه مورد نظر مقایسه کنیم. بنابراین ، تجهیزات آزمایشگاهی امروز باید بتوانند مقدار True-rms یک سیگنال را به طور دقیق اندازه بگیرند ، صرف نظر از اینکه سیگنال تحریف شده چگونه است.

کرست فاکتور نسبت ساده ای از مقدار اوج سیگنال به مقدار rms آن است. برای یک موج سینوسی خالص ، ضریب کرست 1: 1.414 خواهد بود. با این وجود ، سیگنالی که دارای پالس بسیار تیز است باعث می شود که نسبت یا عامل کرست زیاد شود. بسته به عرض پالس و فرکانس آن ، می توانید کرست فاکتورهای  10: 1 یا بالاتر را مشاهده کنید. در سیستم های توزیع برق واقعی ، کرست فاکتور های بزرگتر از 3: 1 بندرت مشاهده می شود. بنابراین همانطور که مشاهده می کنید کرست فاکتور نشانه تحریف سیگنال است.
مشخصات کرست فاکتور فقط در مشخصات مربوط به کلمپ آمپرمترها وجود دارد که می توانند اندازه گیری True-rms را انجام دهند. این نشان می دهد که چه میزان اعوجاج یک سیگنال می تواند داشته باشد و هنوز هم در مشخصات آمپرمتر اندازه گیری می شود. اکثر گیره های خوانش با صدای واقعی دارای مشخصات کرست فاکتور از 2: 1 یا 3: 1 هستند. این بیشتر برنامه های برقی را کنترل می کند.

اندازه گیری جریان AC
یکی از اساسی ترین اندازه گیری ها در کلمپ آمپرمتر ، اندازه گیری جریان AC است. اندازه گیری جریان معمولی در مدارهای مختلف یک سیستم توزیع برق انجام می شود. تعیین میزان جریان در مدارهای شاخه مختلف یک کار نسبتاً متداول برای برق کش ها است.

 
چگونه می توان اندازه گیری های جریان AC را انجام داد
Amps ac را انتخاب کنید
فک های کنتور را باز کنید و فک ها را در اطراف یک هادی تک ببندید
خوانش را در صفحه مشاهده کنید
با انجام اندازه گیری های فعلی در طول اجرای مدار شاخه ، می توانید به راحتی بگویید که چه مقدار بار در طول مدار شاخه از سیستم توزیع کشیده می شود.
 

هنگامی که یک قطع کننده مدار یا ترانسفورماتور به نظر می رسد بیش از حد گرم شود ، بهتر است برای تعیین جریان بار ، اندازه گیری جریان را روی مدار شاخه انجام دهید. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که از یک کلمپ آمپرمتر با پاسخگر True-rms استفاده می کنید تا بتوانید اندازه گیری دقیقی از سیگنالی که باعث گرم شدن این اجزا می شود ، دریافت کنید. اگر کنتور و ولتاژ به دلیل بارهای غیر خطی ، سینوسوئید باشند ، کلمپ آمپرمتر پاسخ دهنده پاسخ واقعی را نخوانده است.

اندازه گیری ولتاژ
یکی دیگر از عملکردهای متداول برای اندازه گیری ولتاژ است. کلمپ آمپرمترهای امروزی قادر به اندازه گیری ولتاژ AC و DC هستند. ولتاژ AC معمولاً توسط یک ژنراتور ایجاد می شود و سپس از طریق یک سیستم توزیع برق توزیع می شود. کار یک برقکار این است که بتواند اندازه گیری و رفع مشکلات الکتریکی در سراسر سیستم را انجام دهد. یکی دیگر از اندازه گیری ولتاژ متداول تست ولتاژ باتری است. در این حالت ، شما ولتاژ جریان مستقیم یا DC را اندازه گیری می کنید.
آزمایش ولتاژ تغذیه مناسب معمولاً اولین چیزی است که هنگام عیب یابی یک مدار اندازه گیری می شود. اگر ولتاژ موجود نباشد یا خیلی زیاد یا خیلی کم باشد ، مشکل ولتاژ باید قبل از بررسی بیشتر اصلاح شود.
توانایی کلمپ آمپرمتر در اندازه گیری ولتاژ AC توسط فرکانس سیگنال قابل تأثیر است. بیشتر کلمپ آمپرمتر ها می توانند ولتاژهای AC را با فرکانس هایی از 50 هرتز تا 500 هرتز با دقت اندازه گیری کنند ، اما یک پهنای باند اندازه گیری AC مولتی متر دیجیتال ممکن است 100 کیلوهرتز یا بالاتر باشد. به همین دلیل است که خواندن همان ولتاژ توسط یک کلمپ آمپرمتر و مولتی متر دیجیتال می تواند نتایج بسیار متفاوتی داشته باشد. مولتی متر دیجیتال اجازه می دهد تا بیشتر از ولتاژ فرکانس بالا از طریق مدار اندازه گیری ، در حالی که کلمپ آمپرمتر برخی از ولتاژ موجود در سیگنال بالای پهنای باند متر را فیلتر می کند.
هنگام عیب یابی درایوهای سرعت متغیر (VSD) ، پهنای باند ورودی یک کلمپ آمپرمتر می تواند برای رسیدن به یک خوانش معنی دار بسیار مهم باشد. با توجه به محتوای بالای هارمونیک در سیگنال از VSD به موتور ، یک DMM بسته به پهنای باند ورودی آن ، بیشترین میزان ولتاژ را اندازه گیری می کند. اندازه گیری ولتاژ VSD اندازه گیری متداول نیست. اگر خوانش را انجام می دادید بالاتر بود. یک موتور متصل به VSD فقط به میانگین مقدار سیگنال پاسخ می دهد و برای اندازه گیری آن ، پهنای باند ورودی کلمپ آمپرمتر باید باریکتر از همتای خود DMM باشد. Clamp Meter Fluke 337 به طور خاص برای آزمایش و عیب یابی VSD ها طراحی شده است.

مقاومت
مقاومت بر حسب اهم (O) اندازه گیری می شود. مقادیر مقاومت می توانید تا حد زیادی از چند  miliohms برای مقاومت در برابر تماس مورد نظر را میلیاردها اهم برای مقادیر متفاوت است. اندازه گیری بیشتر کلمپ ها به 0.1 است. هنگامی که مقاومت اندازه گیری شده بالاتر از حد استاندارد تعریف شده کلمپ آمپرمتر است ، یا مدار باز است ، "OL" در صفحه نمایش اندازه گیری ظاهر می شود.
اندازه گیری مقاومت باید با خاموش شدن م

دار انجام شود - در غیر این صورت ، کلمپ آمپرمتر یا مدار می تواند آسیب ببیند. برخی از کلمپ ها در صورت تماس تصادفی با ولتاژ ، از حالت اهم محافظت می کنند. سطح محافظت ممکن است در بین مدل های مختلف کلمپ آمپرمتر متفاوت باشد. 

مهم ترین فاکتورها در انتخاب کلمپ آمپرمتر

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرجع ابزار دقیق و هیدرولیک ایران

شرکت آبنوس سازه نماینده رسمی محصولات دورمن اسمیت که شامل کلید مینیاتوری ، کلید حرارتی ، کلید اتوماتیک ، کنتاکتور ، بی متال و کلید محافظ جان می باشد. 02188325739

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید