اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905274499114187

با افزایش مهارت در تکنیک های مصاحبه میتوان از استخدام های اشتباه جلوگیری کرد

نکات مهم در مصاحبه استخدام

کد: 139905274499114187

https://bit.ly/2YeY8Zn

، تهران , (اخبار رسمی): استخدام یک تعامل دوطرفه است. اگر انتخاب اشتباه صورت پذیرد فرقی نمیکند که کارفرما اشتباه استخدام کند یا متقاضی در سازمانی که مطابق نظرش نیست استخدام شود. در این نوشته به تکنیک هایی برای جلوگیری از انتخاب اشتباه از دید کارفرما(استخدام اشتباه) در خلال مصاحبه استخدام اشاره شده است.

نکات مهم در مصاحبه استخدام
تکنیک استخدام

هزینه استخدام اشتباه به اندازه حقوق یکسال آن فرد در سازمان است

استخدام یک تعامل دوطرفه است. اگر انتخاب اشتباه صورت پذیرد فرقی نمیکند که کارفرما اشتباه استخدام کند یا متقاضی در سازمانی که مطابق نظرش نیست استخدام شود. در هر صورت انتخاب اشتباه پیامدهای منفی دارد که حداقل آن، هزینه های مالی از دست رفته برای سازمان و شخص می باشد و بیشترین خسارت برای طرفین، زمان و فرصت های از بین رفته است.

در این نوشته جلوگیری از انتخاب اشتباه از دید کارفرما (استخدام اشتباه) بررسی میگردد. در مسیر استخدام مراحل مختلفی از انتشار آگهی تا مصاحبه و قرارداد وجوددارد که در هر مرحله اگر درست عمل شود ، احتمال انتخاب اشتباه را کاهش خواهد داد. به طور نمونه میتوان گفت اگر تست روانشناسی مناسب برای سنجش شخصیت کاندیداها استفاده شود، تا حد زیادی میتوان از انتخاب اشتباه پرهیز کرد. در این مقاله به نکاتی در زمینه جلوگیری از استخدام اشتباه در خلال مصاحبه استخدام اشاره میگردد. بدین منظور به 5 علامت خطر در مصاحبه شغلی اشاره میگردد که به کمک آنها میتوان یک کارمند نامناسب را شناسایی کرد تا از یک استخدام اشتباه جلوگیری شود.

آیا نگران استخدام اشتباه یک کارمند نامناسب هستید؟

مصاحبه یکی از مهمترین قسمت های پروسه یا فرآیند استخدام است، اما در بسیاری از موارد مصاحبه‌کنندگان آموزش خاصی در این زمینه ندیده اند و خبر از معیار های صحیح که به استخدام یک کارمند صحیح منجر می شود را ندارند. این ناآشنایی با فنون برگزاری جلسات مصاحبه و انجام غیراصولی مصاحبه استخدام موجب تصمیم‌گیری نادرست درباره تایید یا رد داوطلبان یک شغل میگردد که در نهایت پیامدهای نامطلوبی برای سازمان به دنبال خواهد داشت. یکی از مهم ترین این پیامد ها استخدام اشتباه یک کارمند نامناسب است.

تحقیقی که اخیرا نتیجه آن در نشریه Harvard Business Review چاپ شده است نشان می دهد استخدام اشتباه یک کارمند نامناسب در یک سازمان چه تبعاتی می تواند به همراه داشته باشد. به گفته این نشریه استخدام اشتباه یک کارمند نامناسب بیشتر از مزیتی که دو فوق ستاره برای شرکت دارد، ضرر به وجود می آورد. یعنی این استخدام اشتباه دو برابر یک استخدام درست برای سازمان ضرر خواهد داشت. یک فوق ستاره، یعنی یک درصد کارمندانی که از نظر بهره وری بهترین هستند، سالیانه به سود شرکت 5 هزار دلار اضافه می کنند، در حالی که یک کارمند نامناسب که در یک فرآیند استخدام اشتباه وارد سازمان شما شده است سالیانه 12 هزار دلار برای شرکت هزینه و ضرر به همراه دارد.

قابل ذکر است در این آمار سایر هزینه های بالقوه مانند پخش شدن تفکرات مسموم، مخارج احتمالی شکایت قانونی، سطح پایین تر روحیه کارمندان و مشتریان ناراضی در نظر گرفته نشده است و با احتساب این موارد تفاوت واقعی این دو عدد حتی می تواند بیشتر باشد.

با توجه به این گزارش و برآوردهای اعلام شده میتوان دید بهتری نسبت به فاجعه ای که در پی یک استخدام اشتباه به بار می آید، پیداکرد. مشاوران منابع انسانی هم همواره با شکایت کارفرمایان در مورد استخدام اشتباه کارمندان نامناسب روبرو می شوند. شناسایی کارمندان بالقوه نامناسب و پرهیز از این استخدام اشتباه فوق العاده حیاتی است.

پنج علامت خطر یک استخدام اشتباه

با توجه به این 5 علامت خطر می توانید کارمندان نامناسب را در مصاحبه شغلی شناسایی کنید:

1)زنگ خطر 1 یک کارمند نامناسب قدرت کنترل شرایط سخت را ندارد و تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

از کاندیدا در مورد تصمیم های سختی بپرسید که باید در شغل خود با آن روبرو می شدند. پاسخ آن ها در مورد نحوه مدیریت موقعیت های دشوار و مدیریت بحران اطلاعات زیادی به شما می دهد. آیا آن ها به تفاوت های استراتژیک توجه کردند یا با حمله به سایرین سعی کردند مشکلات را به تقصیر آن‌ها بیاندازند؟

اگر در ذهن خود به مرور موقعیت های مشابه بپردازید اهمیت این نکته را خواهید فهمید. زمانی که در یک بحران هستید کارمندان قدرتمندی که در پی یافتن ریشه موضوع و حل استراتژیک آن هستند کمک کننده ترند یا آن دسته از کارمندان که خود را باخته و به جای گرفتن گوشه ای از کار به دنبال مقصر می گردند ؟

البته این مورد را میتوان از طریق تست نئو با گزارش کامل قبل از مصاحبه سنجید و در حین مصاحبه صحت سنجی نمود.

2) زنگ خطر 2 در استخدام اشتباه کارمند نامناسب: آن ها همیشه شاکی هستند.

مصاحبه شغلی مکانی نیست که مشکلات و شکایت های خود را در آن مطرح کنند. اگر یک کاندیدا در مورد کارفرمای فعلی یا سابق خود شکایت می کند، باید اینطور فرض کرد که همین کار را در مورد شرکت های بعدی انجام خواهد داد.

3) زنگ خطر3 دراستخدام اشتباه کارمند نامناسب: آن ها همه چیز را می دانند.

تمامی افراد جا برای پیشرفت دارند. از آن ها بپرسید اگر یک مهارت باشد که بخواهند یاد بگیرند چکار برای بهبود آن انجام می دهند؟ اگر کاندیدا یک نوع تفکر «همه چیز را می دانم» از خود نشان داد، مراقب باشید چون مشخص می کند آن ها برای رشد حرفه ای انگیزه ای ندارند و ممکن است تنها قانع به حداقل ها باشند.

4) زنگ خطر4دراستخدام اشتباه کارمند نامناسب: دیدگاه شفافی نسبت به آینده شغلی خود ندارند.

پرسیدن این سوال از کاندیداها که خود را در آینده کجا می بینند یک سوال متدول است. جواب این سوال نشان می دهد آن ها دوست دارند به چه چیزی برسند و شما در چه زمینه ای می توانید از استعدادهای آن ها استفاده کنید. اگر آن ها در مورد آینده خود برنامه ای ندارند، می تواند نشان دهد که آن ها تنها به مدت کوتاهی تعهد شغلی خواهند داشت.

5) زنگ خطر5 دراستخدام اشتباه کارمند نامناسب: توصیه نامه های آن ها مشکوک است.

از توصیه نامه رئیس قبلی یک کاندیدا اطلاعات زیادی را می توانید متوجه شوید. حرف هایی که رئیس قبلی او در این نامه می زند و حرف هایی که نمی زند و فقط به آن اشاره می کند می تواند نشانه ای برای مشکلات بالقوه شما در آینده با این کارمند باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تست و تایپ

تست و تایپ مرجع آنلاین تست روانشناسی و تست شخصیت شناسی استاندارد است. انواع تست شخصیت شناسی و تست روانشناسی ارائه شده در تست و تایپ قابل استفاده برای خودشناسی و استخدام است. تست و تایپ برای استفاده سازمانها پنل ارزیابی سازمانی و گروهی را ارائه داده است که به شرکت ها امکان ارسال تست و دریافت گزارشات و مقایسه کاندیداها را فراهم کرده است. همچنین امکان درصد تطابق گیری با شایستگی های مورد نیاز هر شغل را دارد. پنل ارزیابی سازمانی تست و تایپ به شرکت ها دقت ، سرعت و قدرت تصمیم گیری می دهد. برای جزئیات بیشتر از این آدرس استفاده کنید. https://testotype.com/saman

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام