اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905284500914769

آلودگی هوای داخل ساختمان بیشتر است یا خارج؟

هوای داخل یا خارج، دغدغه این است!

کد: 139905284500914769

https://bit.ly/3gaByXY

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به دغدغه آلودگی هوای داخل و خارج ساختمان و نگرانی از عوارض ایجاد شده بر سلامتی افراد ساکن در ساختمان، نیاز و اهمیت استفاده از انواع دستگاه تصفیه هوا امری واضح و مشخص است.

هوای داخل یا خارج، دغدغه این است!
دغدغه هوای داخل یا خارج ؟ - کدام آلودگی هوا بیشتر است؟

بعضی از ما در ساختمان‌هایی زندگی می‌کنیم که با قاطعیت می توان گفت که آلودگی داخل ساختمان دست کمی از آلودگی هوای بیرون ندارد و چه بسا این آلودگی می‌تواند بیشتر از آلودگی فضای خارج باشد

امروزه شرایط کیفی هوای شهرهای بزرگ و پرترافیک برای گروه‌های حساسی مانند کودکان و سالمندان و یا زنان باردار مناسب نیست و عوارض ناشی از آن یک تهدید جدی برای سلامتی این افراد به شمار می‌رود. این دغدغه در برخی از کلان‌شهرها جدی‌تر است و نمود و بروز بیشتری دارد؛ چراکه در چنین شهرهایی، علاوه بر آلودگی ناشی از صنعت و ترافیک، آلودگی حاصل از شرایط اقلیمی متأثر از ریزگردها و همچنین فضای داخل ساختمان هم گریبان‌گیر بسیاری از شهروندان است. بی‌شک همان‌طور که عامل اصلی این آلودگی‌ها در بیشتر موارد خود انسان است، کلید حل این‌گونه معضلات هم در گرو تلاش و همکاری مردم و سازمان‌های مختلفی است که به نوعی مسئول هستند. در ادامه به بررسی این موضوع که "آلودگی هوای داخل ساختمان بیشتر است یا خارج؟" می‌پردازیم و پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

در یک تعریف کلی، آلودگی هوا صرف‌نظر از اینکه در داخل یا خارج از خانه به سر می برید به یک سری تغییرهای فیزیکی، بیولوژیکی یا شیمیایی در هوا نسبت داده می‌شود که معمولاً علت آن ورود گازهای مضر، گرد و غبار و دود به محیط اطراف است که نتیجه آن به خطر افتادن زندگی گیاهان، حیوانات و انسان و افت کیفیت و استاندارد هوای اشتنشاق است. نکته قابل توجه این است که معمولاً هرگاه صحبت از از آلودگی هوا می‌شود، ذهن ما ناخودآگاه متوجه آلودگی هوای فضای بیرون از منزل و آلاینده‌های صنعتی و ترافیکی می‌شود. این در حالی است که بعضی از ما در ساختمان‌هایی زندگی می‌کینم که با قاطعیت می توان گفت که آلودگی داخل ساختمان دست کمی از آلودگی هوای بیرون ندارد و چه بسا در برخی از مواقع این آلودگی می‌تواند بیشتر از آلودگی فضای خارج باشد.

 بر این اساس، اینکه «آیا میزان آلودگی هوای محیط داخل خانه و ساختمان بیشتر است یا آلودگی هوای فضای خارج از منزل یا محل کار؟» تابع شرایط محیط و ساختمانی است که در آن زندگی می‌کنید. در جواب به این سؤال باید توجه داشته باشید که ما هر روز علاوه بر اینکه در معرض آلودگی هوای بیرون هستیم و حتی ممکن است این آلودگی از منافذ ساختمان به داخل نفوذ کند، عواملی مانند رنگ کردن در و دیوار خانه، فرش و قالیچه، مواد تمیزکننده خانگی، دود سیگار، استفاده از مواد شیمیایی مختلف، دود ظروف تفلون، شومینه، مشکلات اجاق گاز و لوازم خانگی دیگر، بو و بخار حاصل از آشپزی و مواردی از این قبیل مزید بر علت هستند و موجب آلودگی هوای داخل ساختمان می‌شوند. بنابراین دغدغه آلودگی هوای داخل و خارج ساختمان و نگرانی از عوارض ایجاد شده و تأثیرگذار بر سلامتی افراد ساکن در ساختمان، در زمانی یک بحران جدی‌تر محسوب می‌شود که در داخل ساختمان گروه‌های سنی آسیب‌پذیر و حساسی چون کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی زندگی می‌کنند. از این‌رو لزوم، نیاز و اهمیت استفاده از انواع دستگاه تصفیه هوا امری واضح و مشخص است.

سخن آخر

در این مقاله به اختصار به دغدغه آلودگی هوا در روزهایی پرداختیم که از یک طرف، آلودگی هوا در کلان‌شهری چون تهران در سطح بالایی قرار دارد و قسمتی از همین آلودگی از درزها و دریچه‌های کولر وارد ساختمان‌ می‌شود و علاوه بر آن، خواسته یا ناخواسته، آلودگی‌هایی را هم ممکن است در داخل ساختمان داشته باشیم که به مراتب ممکن است از آلودگی هوای بیرون از ساختمان خطرناک‌تر و بیشتر باشند. طبیعی است که در چنین شرایطی بهره گرفتن ازیک دستگاه تصفیه هوا در کنار یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی یا مسقل مانند چیلر، مینی چیلر و داکت اسپلیت، انواع کولر گازی و اسپلیت یک راه حل بسیار کارآمد برای رهایی از دغدغه آلودگی هوای داخل و خارج ساختمان است. واضح است که استفاده از چنین تولیداتی به منظور بهبود کیفیت هوای پیرامون ما امری لازم به شمار می‌آید.

در کشور ما، عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات تهویه مطبوع، دستگاه تصفیه هوا و دیگر تجهیزات تأسیساتی ساختمان از جمله شرکت ونداد تجهیز در راستای کاستن از آلودگی هوای ساختمان اقدام به ارائه چنین محصولاتی کرده‌اند که تعداد آنها نیز کم نیست و می‌توانید از تجهیزات و خدمات آنها استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ونداد تجهیز

وبسایت ونداد تجهیز مرجع تخصصی انواع تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در ایران است و در زمینه فروش اینترنتی کلیه شاخه های تاسیساتی به صورت کاملا تخصصی فعالیت می کند. این وبسایت برای مقایسه و دسترسی آسان مشتریان به کالاها ، محصولات خود را به صورت کاملا تخصصی و ساده در وبسایت فروشگاهی تعبیه کرده است که مشتریان می توانند کالای مورد نیاز خود را از لحاظ کیفیت ، ظاهر ، قیمت و مشخصات فنی مقایسه و انتخاب کنند همچنین با داشتن درگاه پرداخت اینترنتی و نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت معدن و تجارت اطمینان کامل را جهت خرید امن به مشتریان میدهد. از مهمترین مشخصات وبسایت مهندسی ونداد تجهیز در کنار هم قرار گرفتن تیمی با تجربه ، فنی و خبره در حوزه مهندسین تاسیسات ، فروش ، IT ، طراحی و گرافیک بوده است که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهند. شاخه های مختلف محصولات سایت مانند تهویه مطبوع ، گرمایشی و موتورخانه ، پمپ و سیستم های آبرسانی ، استخر سونا و جکوزی ، تصفیه آب و هوا و ... با تنوع بسیار زیاد برند و مدل ها در فروشگاه اینترنتی ونداد تجهیز با بهترین قیمت ها عرضه می‏‏‏‌شوند. وبسایت ونداد تجهیز تولید کننده انواع برج های خنک کننده ، چیلرهای آب خنک ، چیلرهای هوا خنک ، زنت ، هواساز ، بوستر پمپ ، منابع ، داکت اسپلیت ، فن کویل و .... با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می باشد. در مجله تخصصی ونداد تجهیز مقالات در ارتباط با شاخه های تاسیساتی برای آشنایی کامل با صنعت تاسیسات درج شده که می توانید مطالعه و از اطلاعات آن بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل