اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906304563814613

نکات مهم درباره نصب کنتاکتور

کد: 139906304563814613

https://bit.ly/3euDk6Q

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از تجهیزات بزرگ مستقیماً از خطوط فشار قوی تأمین می شوند. این خطوط در اکثر خانه ها بسیار فراتر از استاندارد برق 120 ولت است. معمولاً برای این تجهیزات بزرگ مانند موتورها، ماشین آلات صنعتی و وسایل بزرگ خانگی 240 ولت AC و 480 ولت AC استفاده می شود.

نصب کنتاکتور
نکات مهم درباره نصب کنتاکتور

بسیاری از تجهیزات بزرگ مستقیماً از خطوط فشار قوی تأمین می شوند. این خطوط در اکثر خانه ها بسیار فراتر از استاندارد برق 120 ولت است. 240 ولت AC و 480 ولت AC معمولاً برای این تجهیزات بزرگ مانند موتورها ، ماشین آلات صنعتی و وسایل بزرگ خانگی مانند واشر و خشک کن استفاده می شود. این ولتاژها باید از ولتاژ متناوب 120 ولت به صورت الکتریکی جدا شوند. برای ایجاد این جداسازی از کنتاکتور ها استفاده می شود. کنتاکتورها از انرژی استاندارد 120 ولت برای انرژی دادن به یک سیم پیچ مغناطیسی استفاده می کنند ، که باعث بسته شدن مجموعه ای ازکنتاکت های داخلی و تأمین توان بالاتر تجهیزات می شود. برای یادگیری نحوه سیم کشی کنتاکتور از این نکات استفاده کنید.

1- بعد از خرید کنتاکتور اطمینان حاصل کنید که کنتاکت های کنتاکتور هم در ولتاژ و هم در جریان درجه بندی شده اند تا بار مورد انتظار را که توسط تجهیزات مورد نیاز مورد نیاز است تحمل کند. شما می توانید کنتاکتور دورمن اسمیت را که یکی از قدیمی ترین و حرفه ای ترین شرکت ها در تولید تجهیزات تابلویی است، با بهترین قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش از شرکت اینستروسنتر نماینده رسمی محصولات دورمن اسمیت در ایران خریداری کنند.

2- اطلاعات تولید کننده کنتاکتور را مطالعه کنید. اطلاعات سازنده 2 پایه ورودی را برای کنترل ولتاژ 120 ولت مشخص می کند. ممکن است 2 یا چند مجموعه از کنتاکت های خروجی مشخص شده باشد. این کنتاکت ها ممکن است روی برچسب به صورت معمول باز (NO) و به طور معمول بسته (NC) نشان داده شوند. همچنین ممکن است این کنتاکت به صورت رسم یک خط از 1 کنتاکت ختم شده به یک نقطه (کنتاکت NC) و یک خط دیگر از یک کنتاکت دیگر که نزدیک به نقطه است نشان داده شود ، اما نقطه (کنتاکت NO) را لمس نمی کند.

3- کنتاکت خروجی کمکی را بررسی کنید. برخی از کنتاکتورها یک کنتاکت خروجی کمکی را به عنوان سیگنالی به قسمت جدا شده مدار ارائه می دهند که به کنتاکتور انرژی داده شده است. این کنتاکت کمکی در ولتاژ بالاتر درجه بندی نمی شود. در عوض ، باید 120 ولت جریان متناوب باشد.

4- سیم ها را مسیریابی کنید. برق تمام سیم ها را قطع کنید. تمام سیم های ورودی و خروجی را به کنتاکتور وصل کنید. این سیم ها باید در اطلاعات سازنده درجه بندی شوند. قبل از برش سیم توسط سیم چین اطمینان حاصل کنید سیم ها به اندازه کافی بلند باشند تا به کنتاکت مورد نظر برسد. سیم چین مناسب را در فروشگاه های سخت افزار و فروشگاه های لوازم الکتریکی تهیه کنید.

5- سیم ها را ببندید. از نوارهای سیمی استفاده کنید تا از انتهای هر سیم نیم اینچ (13 میلی متر) باریک شود. اگر سیم رشته ای است ، سیم در معرض دید را بچرخانید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ رشته ای آویزان نیست. رشته های لخت ممکن است ناخواسته با قطعه ای از تجهیزات کنتاکت داشته باشند و باعث آسیب شوند.

6- ورودی ها و کنتاکت های کمکی را به سیم ها متصل کنید. با استفاده از یک پیچ گوشتی پیچ های نگهدارنده در بلوک های کنتاکت سیم ها را باز کنید. سیم ها را فقط تا آنجا وارد کنید که هیچ عایقی به منطقه کنتاکت بلوک وارد نشود. اطمینان حاصل کنید که هیچ رشته ای از بلوک کنتاکت خارج نشده است. پیچ های بلوک های کنتاکت را محکم کنید.

7- برق کنتاکتور را قطع کنید. ولتاژ کنترل را روی ورودی اعمال کنید. گوش دهید تا کنتاکتور شروع به کار کند تا کلیک کند. برق کنتاکتور را از برق خارج کنید.

8- خروجی ها را وصل کنید. پس از شل شدن پیچ بلوک ، انتهای برداشته شده هر سیم را در بلوک کنتاکت مناسب قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ رشته سیم از بلوک های کنتاکت خارج نشده است. پیچ بلوک های کنتاکت را محکم کنید.

کنتاکتور دورمن اسمیت

کنتاکتورهای برند دورمن اسمیت انگلستان، کلیدهای الکترومغناطیسی هستند که یکی از مهم ترین اجزای مدارهای قدرت و فرمان را تشکیل می دهند. کلید الکترومغناطیس، قطع و وصل کننده ی مدارات قدرت است که برای تحریک و انجام کار، از نیروی الکتریکی و مغناطیسی یا خاصیت آهنربایی بهره می برد.

کلیدهای مختلف در صنعت برق توسط نیروی محرک دستی، مدارات قدرت را قطع و وصل می کنند، در صورتی که کنتاکتور این عمل را توسط نیروی الکتریکی یا همان مدار فرمان انجام دهد. به عبارت دیگر، کنتاکتور واسطی بین مدار قدرت و فرمان است.

کنتاکتورهای دورمن اسمیت انگلستان، دارای رنج جریان نامی 9 تا 780 آمپر هستند و توان نامی این کنتاکتورها در رنج 4 تا 425 کیلووات است. این کنتاکتورها مطابق استاندارد IEC 60947-1,IEC 60947-4 and VDE-0660 هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرجع ابزار دقیق و هیدرولیک ایران

شرکت آبنوس سازه نماینده رسمی محصولات دورمن اسمیت که شامل کلید مینیاتوری ، کلید حرارتی ، کلید اتوماتیک ، کنتاکتور ، بی متال و کلید محافظ جان می باشد. 02188325739

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید